Reddingbrigade zonder toeters en bellen

Auteur Topic: Reddingbrigade zonder toeters en bellen  (gelezen 50288 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #180 Gepost op: 24 september 2004, 23:47:59
Wij werken op de verkeerspost met een simpel magneetbord met de kustlijn van Ter Heijde tot de Belgische grens met daarop met grote gekleurde noppen de KNRM stations en met kleine nopjes de reddingbrigadeposten, verder ronde magneetjes om aan te duiden of de brigadepost ingemeld is en magneetband met bootnaam en callsign en type voor de KNRM-boten. Verder is er voldoende ruimte voor een memo met evt. verdere info.
Verder staat er in de computer een database met vaartuigen en bijzonderheden en een bemanningslijst van de stations in ons gebied.

Kees  8)


Koen Wiegman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 813
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #181 Gepost op: 23 oktober 2004, 00:01:22
Wat vinden julie van de nieuwe door RN voorgestelde kleur en striping?
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #182 Gepost op: 23 oktober 2004, 08:51:24
Wat vinden julie van de nieuwe door RN voorgestelde kleur en striping?

Eerlijkheidshalve is het eigenlijk niks. De gouden bergen om bij BZK binnen te komen zijn vanaf 15 december voor onze neus gehouden en RN KNBRD en M.R. hebben er niks van gebakken.
Dus is er een alternatief verzonnen. Het ziet er leuk uir en is zeer gelijkend aan de BZK-striping, maar de struikelblokken en de beloofde gouden bergen zijn gebleven,
  • spuitkosten bij aankoop
  • spuitkosten bij retour
  • waardevermindering
  • regeling optische en geluidssignalen
  • onder welke noemer wil men rijden
  • helemaal geen dekking (Star of Life)
  • alle belasting voordelen


Het is een kleine bloemlezing waar een ieder zeer makkelijk de gaten in schiet en waar RN KNBRD en M.R. hun hoop op hadden gevestigd maar "0" retour kregen.
Terwijl, indien er een andere weg aangepakt was, vanaf de werkvloer structureren gelijk met het beleidsplan, de kans van slagen vele malen groter geweest was.
Elke hulpverlening start met communicatie.


Martijn van Mourik

  • Gast
Reactie #183 Gepost op: 23 oktober 2004, 11:50:01
Dit vind ik eigenlijk wel een hele mooie wagen. Alleen vind ik inderdaad dat er ook een S.O.L op moet, ook voldoe je dan al iets meer aan de eisen voor (nood)ambulance vervoer of voor medische assistentie.


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #184 Gepost op: 24 oktober 2004, 12:37:10
laten we een star of life nu maar gewoon op een echte ambu laten zitten, wij zijn er alleen voor assistentie en je kan alleen patienten achterin mee nemen op brancard als erambu personeel bij zit.

9910001
9910001


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #185 Gepost op: 24 oktober 2004, 13:33:52
Eerlijkheidshalve is het eigenlijk niks. De gouden bergen om bij BZK binnen te komen zijn vanaf 15 december voor onze neus gehouden en RN KNBRD en M.R. hebben er niks van gebakken.
Dus is er een alternatief verzonnen. Het ziet er leuk uir en is zeer gelijkend aan de BZK-striping, maar de struikelblokken en de beloofde gouden bergen zijn gebleven,
  • spuitkosten bij aankoop
  • spuitkosten bij retour
  • waardevermindering
  • regeling optische en geluidssignalen
  • onder welke noemer wil men rijden
  • helemaal geen dekking (Star of Life)
  • alle belasting voordelen


Het is een kleine bloemlezing waar een ieder zeer makkelijk de gaten in schiet en waar RN KNBRD en M.R. hun hoop op hadden gevestigd maar "0" retour kregen.
Terwijl, indien er een andere weg aangepakt was, vanaf de werkvloer structureren gelijk met het beleidsplan, de kans van slagen vele malen groter geweest was.

De beste stuurlui staan spreekwoordelijk op de wal!!!!!!!
De reddingsbrigades willen allemaal autonoom blijven, eigen identiteit en noem maar op.
Nu is er een compleet eigen stripping en kleur met wellicht alle voordelen (wordt nu hard aan gewerkt) en ja hoor het is weer niet goed.
Geen BPM
Geen gezeur meer over geel kenteken.
Duidlijke herkenbaarheid, niet vallend onder brandweer of ambulance.
Uniformiteit.

Het spuiten van de wagen kan zeer low budet
Bij inruil gaan vaak deze wagens naar het oostblok, wie wil er in het westen een wagen die op het strand en in het zoute zeewater gereden heeft. Geloof me in het oostblok maakt het niet uit welke kleur er rijdt.
Wat moet je met een star of life als je voor de brandweer rijdt?


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #186 Gepost op: 24 oktober 2004, 13:49:29
Soms is democratie een nobel streven. Maar net zo vaak staat het slagvaardig optreden helaas in de weg. Over sommige dingen moet je niet eindeloos polderen, maar roepen "kijk, dit is het, zo gaat het worden!"
Ik vind dat Rednet op de goede weg is.

Henk


Koen Wiegman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 813
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #187 Gepost op: 24 oktober 2004, 14:41:10
Helaas heeft RN (de bond) geen goed contact met het ministerie van BZK en daardoor is de voortgang moeizaam. De werkgroep OOV van de bond verkeert in een impasse omdat BZK niet thuis geeft. De nieuwe voertuig identiteit zie ik als een voorstel om brigades de mogelijkheid te bieden voorlopig verder te gaan op de ingeslagen weg. Voor het moment is het iets en ik hoop dat er te zijner tijd samen met BZK een definitieve oplossing komt. Dan zal een groot aantal zaken eindelijk goed geregeld zijn.
Zoals erkenning met duidelijkheid over de taken en een zelfde striping als politie, brandweer en ambu's. BZK vind kennelijk dat we daar nog niet aan toe zijn, en daar zit wat in. De verschillen tussen brigades langs de stranden zijn ook wel erg groot. Er moet, vooral door RN nog veel werk gedaan worden en als BZK eenmaal om is dan kan dat grote voordelen hebben. Ook zal het grote gevolgen hebben voor veel brigades, er zal dan meer moeten worden gewerkt op een manier zoals bij brandweer en ambulancezorg gebruikelijk is.
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!


Martijn van Mourik

  • Gast
Reactie #188 Gepost op: 24 oktober 2004, 21:06:36
Soms is democratie een nobel streven. Maar net zo vaak staat het slagvaardig optreden helaas in de weg. Over sommige dingen moet je niet eindeloos polderen, maar roepen "kijk, dit is het, zo gaat het worden!"
Ik vind dat Rednet op de goede weg is.

Henk

Zeker waar, iets wat voor een hele organisatie kan onmogelijk voldoen aan de wensen van alle individuele leden.


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #189 Gepost op: 24 oktober 2004, 22:12:16
laten we een star of life nu maar gewoon op een echte ambu laten zitten, wij zijn er alleen voor assistentie en je kan alleen patienten achterin mee nemen op brancard als erambu personeel bij zit.

9910001

Vraagje, weet je überhaupt wat dit teken inhoudt, 9910001? Waarschijnlijk niet maar zoek het op, dan vergaar je kennis. Als je dan toch bezig bent met zoeken, probeer dan ook direct te kijken naar termen als "omstanderhulp", "slachtoffervervoer met/ en zonder provinciele vergunning".

De beste stuurlui staan spreekwoordelijk op de wal!!!!!!!
De reddingsbrigades willen allemaal autonoom blijven, eigen identiteit en noem maar op.
Nu is er een compleet eigen stripping en kleur met wellicht alle voordelen (wordt nu hard aan gewerkt) en ja hoor het is weer niet goed.
Geen BPM
Geen gezeur meer over geel kenteken.
Duidlijke herkenbaarheid, niet vallend onder brandweer of ambulance.
Uniformiteit.

Het spuiten van de wagen kan zeer low budet
Bij inruil gaan vaak deze wagens naar het oostblok, wie wil er in het westen een wagen die op het strand en in het zoute zeewater gereden heeft. Geloof me in het oostblok maakt het niet uit welke kleur er rijdt.
Wat moet je met een star of life als je voor de brandweer rijdt?

Op het eerste overleg van 15 december 2001 te Den Haag werden door reddingsbrigades de door mij aangehaalde punten als prioriteit aangegeven. Wat nu blijkt heeft RN KNBRD en M.R. er helemaal niks mee gedaan en hebben de lokale reddingsbrigades het vaak beter voor elkaar dan de overkoppelende organisatie. Om een voorbeeld te noemen, in de regio Kennemerland is de CPA vaak de opdrachtgever van urgentie ritten en daardoor rijden deze voertuigen wel met een "Star of Life". Dat men in NHN een convenant gesloten heeft met de Brandweer maakt niet uit, maar de eene opdrachtgever heeft meer of minder wensen en voorschriften dan de ander. En wat de belastingvoordelen betreft, die hadden we al. Niks nieuws onder de zon, alleen het is nog steeds lokaal geregeld en niet landelijk. En dat schort eraan.

Maar zoals bekend ben ik een groot voorstander van uniformiteit, maar uitstraling is één, maar wanneer komen dan een keer de richtlijnen, opleidingen (of vind men dat niet noodzakelijk)
Elke hulpverlening start met communicatie.