Herkenbaarheid vinden wij erg belangrijk. Je gaat niet zomaar een SOL voeren. De bedoeling erachter is ermee aan te geven dat de Seeker in staat is verregaande eerste hulp te geven en meer dan gemiddelde levensreddende handelingen uit te voeren, door de aanwezigheid van zuurstof (en later ook AED) en bemanning die daar mee om kan gaan. Volgens mij precies waar de SOL voor staat. Zondag deet ik het geluid bij een atletiek loop. Zakt er iemand bij het passeren van de finish in elkaar. De rode kruis mensen lopen daar in uniform, maar ik stond met geluid bij de finish, dus was al ter plaatse. Nu kennen ze me daar wel, en weten wat ik doe maar als je in een vergelijkbare situatie met een onherkenbare boot aankomt bij een onwelwording moet je eerst een "proeve van bekwaamheid" afleggen. Nu ook, ben ik mobiel met de CPA aan het bellen om de toestand van de patient door te geven, staat er de hele tijd een man aan mijn arm te trekken: of ik nou ff meteen een ambulance wil bellen omdat het niet goed gaat met die man
:"waar denk je dat ik mee bezig ben"
Ik heb het idee dat je, als je met een reddingsboot met een star of life er op bij aankomst wat minder hoeft uit te leggen en wat eerder aan het werk kan.
Henk