Reddingbrigade zonder toeters en bellen

Auteur Topic: Reddingbrigade zonder toeters en bellen  (gelezen 50063 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #230 Gepost op: 3 november 2004, 13:06:31
Ja en je veterstrikdiploma enz...

Die kenden we al.

Ik begrijp ook niet waarom ambulances er zo opvallend uitzien, maar kennelijk heeft het nut.

Het zal wel te maken hebben met herkenbaarheid ofzo.

Het is inderdaad zo dat we nooit zomaar bij iemand aan boord springen, er moet eerst toestemming verleend worden door de schipper. Niet bij stil gestaan dat anderen hier een ander procedé voor hebben. Zo leer je nog eens wat!

Henk

9910001

• Senior gebruiker
Reactie #231 Gepost op: 3 november 2004, 15:19:35
De een is een ambulance en de andere een reddingboot daar zit volgens mij een verschil in. Als je alle middelen uit een omba aan boord hebt dan kan je voor gaan doen als ambu op het water maar dat is wat meer als zuurstof en een aed. Toestemming vragen om aan boord te stappen is niet meer dan normaal, ook voorstellen wie je bent en namens welke organisatie je aan boord stapt vind ik niet vreemd. Hierbij inventariseer je ook wat er aan de hand is om geen voorbarige conclusie te trekken.
9910001
9910001

Rescue Ranger

• Senior gebruiker
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #232 Gepost op: 3 november 2004, 15:44:33
De een is een ambulance en de andere een reddingboot daar zit volgens mij een verschil in. Als je alle middelen uit een omba aan boord hebt dan kan je voor gaan doen als ambu op het water maar dat is wat meer als zuurstof en een aed. Toestemming vragen om aan boord te stappen is niet meer dan normaal, ook voorstellen wie je bent en namens welke organisatie je aan boord stapt vind ik niet vreemd. Hierbij inventariseer je ook wat er aan de hand is om geen voorbarige conclusie te trekken.
9910001

Edoch, momenteel is er in bijna geheel Nederland een standaard uitziende ambulance uitstraling, waarbij een gele auto met standaard striping, bemanning groen met gele pakken.
Deze standaard is er niet voor hulpverleningsboten, welke al dan niet zijn aangesloten bij een landelijk opererende organisatie als de KNRM of RN KNBRD. Om enig misverstand te voorkomen zou je een embleem kunnen creëeren, waardoor je "status" sneller bekend is en de herkenning als hulpverlenende instantie sneller en eerder duidelijk wordt. Zeker op het binnen water kan er sneller onduidelijkheid zijn, omdat men daar vaker met hetzelfde type boot aan het free-whelen is dan op zee.

Enige reservering heb ik wel bij het gebruik van een "Star of Life". Ik denk dat er een ander embleem voor moet komen, maar de intensie is duidelijk.
Elke hulpverlening start met communicatie.

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #233 Gepost op: 11 november 2004, 00:30:31

Edoch, momenteel is er in bijna geheel Nederland een standaard uitziende ambulance uitstraling, waarbij een gele auto met standaard striping, bemanning groen met gele pakken.
Deze standaard is er niet voor hulpverleningsboten, welke al dan niet zijn aangesloten bij een landelijk opererende organisatie als de KNRM of RN KNBRD. Om enig misverstand te voorkomen zou je een embleem kunnen creëeren, waardoor je "status" sneller bekend is en de herkenning als hulpverlenende instantie sneller en eerder duidelijk wordt. Zeker op het binnen water kan er sneller onduidelijkheid zijn, omdat men daar vaker met hetzelfde type boot aan het free-whelen is dan op zee.

Enige reservering heb ik wel bij het gebruik van een "Star of Life". Ik denk dat er een ander embleem voor moet komen, maar de intensie is duidelijk.

Wij zullen ons graag (als het mag) aansluiten bij enig ander embleem wat de potentie heeft de uitstraling van de SOL ook maar enigszinds te benaderen.

Henk

Rescue Ranger

• Senior gebruiker
Reactie #234 Gepost op: 13 november 2004, 10:58:50

Wij zullen ons graag (als het mag) aansluiten bij enig ander embleem wat de potentie heeft de uitstraling van de SOL ook maar enigszinds te benaderen.

Henk

Nou Henk, wordt creatief en regel dat. Als je dan toch bezig bent, probeer dan een striping of ander motief te vinden dat ook te gebruiken is qua kleurstelling voor hulpverleningsboten van ALLE hulpverlenende organisaties op de overgang van land naar water en op het water opererende organisaties.
M.a.w. een kleurstelling tussen rood, geel, oranje, blauw. De volgende logo's moeten hierin verwerkt worden:RN KNBRD, KNRM, EHBO/ Oranje Kruis, Hartstichting, AED, Star of Life, SAR. Oja en als je plaats over hebt ook nog de Nederlandse vlag!

Vergeet overigens niet de opdrachtgever, indien je met optische en geluidssignalen rijdt en je dus met toeters en bellen rijd naar een drenkeling. Het registratienummer volgens C2000, bijvoorbeeld 12-730. Maar ook het reddingsbrigade nummer moet zichtbaar zijn, bijvoorbeeld 60-30. En voor hulpverleningsvaartuigen hun registratienummer enz.

Sterkte!!!!!

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #235 Gepost op: 13 november 2004, 12:17:19
Tja.... :-[

Henk

Koen Wiegman

• Senior gebruiker
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #236 Gepost op: 17 november 2004, 00:28:18
Rolf en Henk,

De oplossing is simpel ;) Eindelijk een goede reden om naar boten en wagens te kijken die een paar maatjes groter zijn.

Die Duitse kustwachtkruiser en die nieuwe Nederlandse leger ambulance bieden ruimte zat, kunnen we weer even vooruit ;D
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #237 Gepost op: 17 november 2004, 17:08:50
Rolf en Henk,

De oplossing is simpel ;) Eindelijk een goede reden om naar boten en wagens te kijken die een paar maatjes groter zijn.

Die Duitse kustwachtkruiser en die nieuwe Nederlandse leger ambulance bieden ruimte zat, kunnen we weer even vooruit ;D

"Peter, we moeten even terug! We zijn de Chester vergeten in te laden... ;D ".

Henk

Rescue Ranger

• Senior gebruiker
Reactie #238 Gepost op: 18 november 2004, 14:00:09
Tja.... :-[

Henk

Henk niet echt vernieuwend, had toch een meer creatieve geest van je verwacht.

8)

[verwijderd door de admin ivm opschoning]

AS

• Forum gebruiker
Reactie #239 Gepost op: 18 november 2004, 22:32:31
Kijk dat ziet er al beter uit..alhoewel die striping het ook niet gek doet in Friesland.. paar leliebladen erbij  ;D
Is dat de 4x4 van Brigade Egmond ?