Reddingbrigade zonder toeters en bellen

Auteur Topic: Reddingbrigade zonder toeters en bellen  (gelezen 50268 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

vistuig

• Forum gebruiker
    • KNRM Dordrecht
Reactie #240 Gepost op: 18 november 2004, 22:35:22
ziet er niet slecht uit, alleen had zelf ook liever een ornaje wagen gezien met de bekende tegengestelde wit/blauw van de brandweer. Dat is denk ik wel iets meer herkenbaar.
en in alle gewesten  wordt de stem van het water  met zijn eeuwige rampen  gevreesd en gehoord

Redheadkingpin

• Forum gebruiker
Reactie #241 Gepost op: 18 november 2004, 22:35:42
yep, is de laro van Egmond.
Met de nieuwe Friese Vlag Striping ;D

9910001

• Senior gebruiker
Reactie #242 Gepost op: 19 november 2004, 10:45:47
speciaal voor een beurs in de rai is deze wagen voorzien van deze striping.

9910001
9910001

Rescue Ranger

• Senior gebruiker
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #243 Gepost op: 19 november 2004, 16:39:39
ziet er niet slecht uit, alleen had zelf ook liever een ornaje wagen gezien met de bekende tegengestelde wit/blauw van de brandweer. Dat is denk ik wel iets meer herkenbaar.

Vistuig,

dat is nu precies waarom een aantal mensen aggeren tegen deze striping. Het is niet wat "wij" willen en zeker niet wat is voorgesteld door RN KNBRD en BZK op 15 december in Den Haag.

Het is een surrogaat, omdat het teveel moeite kost om alles goed geregeld te krijgen. Maar dan hebben we het niet over 183 reddingsbrigades, maar de 36 reddingsbrigades met een hulpverleningsvoertuig. Zelfs die komen niet tot een éénduidend antwoord. En de vergelijking naar de "Friese vlag" is dus direct kenmerkend.

Nee, ik hoop dat wij een ander pad in gaan in de richting van een rood voertuig met BZK striping, helaas geen reddingsbrigade indentiteit, maar wel erkenning en herkenning en een vast opleidingsplan en een wettelijke basis.
Elke hulpverlening start met communicatie.

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #244 Gepost op: 19 november 2004, 17:25:34
Ik vind hem juist helemaal geweldig, ik hoop dat ie gauw zo ingevoerd gaat worden, en de boten in dezelfde kleuren. Oranje!! Meteen helemaal goed  ;D

Maar moeten jullie dan niet eigenlijk andere kleur kleren? Of andere kleer kleuren? Oranje bv?

Henk

Koen Wiegman

• Senior gebruiker
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #245 Gepost op: 20 november 2004, 00:27:52
De discussie over de kleuren heeft geleid tot een besluit dat het rood/geel wordt. Dit geldt voor de kleding, het ligt echter voor de hand dat op de lange termijn dit de voorkeurskleur wordt voor alles.

Vanuit Reddingsbrigade Den Haag is al een geruime tijd terug een suggestie gedaan voor een rood met geel voertuig met blauw/gele BZK-striping. Bij mijn weten is dit niet verder uitgewerkt.
Zie ook de eerste dia op:http://www.reddingsbrigade-bloemendaal.nl/users/srk/documenten/oovrn.ppt
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!

Rescue Ranger

• Senior gebruiker
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #246 Gepost op: 21 november 2004, 11:54:14
Koen,
Het is off topic, maar deze week heeft rb Den Helder een intentieverkalring ondertekend met de brandweer.
Hierin gaat men ervan uit dat in 2006 de reddingsbrigade een sectie wordt van de brandweer Den Helder. De reddingsbrigade krijgt onderdak in de nieuwe brandweerkazerne. Mede voor het behoud van de identiteit word de kleurstelling en stripping van RedNed aangehouden.

Muistroom,

goed dat in elk geval de aansluiting naar de Brandweer gelegd word, maar dat sluit "onze" bezwaren precies aan bij het voertuig zoals RN KNBRD. Er is wat striping betreft (nog steeds) geen wettelijke basis en volgens het Brandweer opleidingstraject heb je dan direct goede opleidingen tot je beschikking en een Brandweer voertuig heeft een wettelijke status. Oke je moet dan misschien inboeten op je indentiteit, maar ik heb liever een goede basis om reddingsbrigade werkzaamheden te verrichten met een hulpverleningsvoertuig, dan het gedoogbeleid te blijven handhaven.
Elke hulpverlening start met communicatie.

muistroom

• Senior gebruiker
Reactie #247 Gepost op: 21 november 2004, 13:41:57
RR,
Wij houden uitsluitend de stripping van RN aan indien deze dus de voordelen heeft en de wettelijke goedkeuring.
Het inboeten van de identiteit is zoals het er nu voorstaat minimaal.
Het laatste wat jij zegt is voor ons het belangerijkste

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #248 Gepost op: 21 november 2004, 14:27:55
RR,
Wij houden uitsluitend de stripping van RN aan indien deze dus de voordelen heeft en de wettelijke goedkeuring.
Het inboeten van de identiteit is zoals het er nu voorstaat minimaal.
Het laatste wat jij zegt is voor ons het belangerijkste
ik vindt dit een goede zaak,en zoals ze het nu in Den Helder gaan regelen is dit misschien voor BZK een reden om de reddingsbrigades als serieuze partners te gaan zien ;)

Koen Wiegman

• Senior gebruiker
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #249 Gepost op: 22 november 2004, 00:01:53
Ik weet niet hoever Den Helder is en vraag me af of hier iets over is terug te vinden.

In Kennemerland is RB IJmuiden ver in samenwereking met de brandweer. Zie ook:http://www.reddingsbrigade-bloemendaal.nl/users/srk/documenten/Werkinstructie%20brandweer%20IJRB%201.0.doc
en http://www.reddingsbrigade-bloemendaal.nl/users/srk/documenten/Aandachtskaart%20Brandweer%20IJRB.xls
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!