Misbruik van waterhulpdiensten

Auteur Topic: Misbruik van waterhulpdiensten  (gelezen 25492 keer)

0 gebruikers (en 19 gasten bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #130 Gepost op: 1 mei 2010, 13:13:05
Ter geruststelling van de mensen die zich zorgen maakten over Jan: as we speak wordt hij losgesleept door de Frans Verkade en ws naar Vluchthaven de Nes gebracht.

Henk


Ernst Brokmeier

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 528
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #131 Gepost op: 1 mei 2010, 13:15:05
Tja, ik vind zowiezo vuurwerk als je in nood bent achterhaald, daar zijn betere en betrouwbare methodes voor. Wij gaan er niet meer uit voor een vuurpijl omdat ik nog nooit hier een (vermeende) noodfakkel aan een serieus incident heb kunnen koppelen.

Tja..zolang wij nog zeker 2 tot 3 keer per jaar in nood geraakte watersporters uit zee trekken nadat ze vuurwerk hebben afgestoken is er volgens mij weinig achterhaald! Vaak de enige manier om ze terug te vinden of sneller terug te vinden.....

(en nee op een kiteboard, catamaran of surfboard zit geen marifoon!..om jullie maar even voor te zijn).
[img]/img]


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #132 Gepost op: 1 mei 2010, 13:25:16
Het is er wel, maar het kost geld. Al die keren er uit gaan, jaren achtereen voor al dan niet vuurpijlen of daarop gelijkende voorwerpen kost ook geld, maar niet de gebruiker.

Nogmaals, dat iets werkt zegt niets over het achterhaald zijn.

http://www.georgekniest.nl/catalogus/Navigatie+%C2%A7+elektronica/AIS/AIS+ontvangers/Easy+Rescue+AIS+SART/product.aspx

Om maar is wat te noemen...

Ik ben blij dat er mensen zijn die overal voor uitvaren. Maar als je een lichtje aan de hemel accepteert als noodsein en iedereen met een lege accu pechservice aan gaat bieden, moet je niet zeuren dat je de helft van de tijd voor niets uitrukt. Misbruik wordt gestraft. Misbruik van de reddingsboot en het valselijk doen uitgaan van een noodsein.

Henk


Docus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 197
Reactie #133 Gepost op: 2 mei 2010, 18:27:23
Ik heb post 1 op pagina 1 nog even gelezen en dat ging echt om misbruik. Nu wordt er 7 pagina's lang weer vanalles bijgehaald om te zorgen dat de partijen in het Gooi hun zegje weer kunnen doen. Ik wordt hier echt moe van.

De KNRM vindt het dus prima als ze gewoon vaart voor waar ze voor worden opgeroepen of het nou prio 1, 2, of 3 is. Zolang het niet min of meer een belazering of financieel truckje is. Net als op de kant doet de brandweer ook gewoon prio3's die ook theoretisch commercieel zouden kunnen worden aangepakt. Daar vindt men het ook niet leuk om te komen voor een boom over een privé-parkeerplaats, om maar wat te noemen.

Niemand zeurt over gewone prio 2-3 problemen of loze vuurpijlen.

Doc


Doruz

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
  • De beste stuurlui staan aan wal.
Reactie #134 Gepost op: 2 mei 2010, 21:58:11
Ik heb post 1 op pagina 1 nog even gelezen en dat ging echt om misbruik. Nu wordt er 7 pagina's lang weer vanalles bijgehaald om te zorgen dat de partijen in het Gooi hun zegje weer kunnen doen. Ik wordt hier echt moe van.
Doc

 ;D ;D helemaal mee eens, op de een of andere manier komen we altijd weer uit op dat slootje bij Huizen. ;)


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #135 Gepost op: 3 mei 2010, 02:07:11
Nou nog even een leuk gevalletje dan, schipper van zeiljacht meldt dat hij onderweg is van haven A naar B en de motor het niet doet en de havenmeester van haven B hem niet wil komen halen. Op de vraag dat het vaartuig toch een zeilboot betreft, komt het antwoord dat hij er dan vanavond laat nog niet is en hulp wil. Verwezen naar bergings- en sleepbedrijf omdat schip en/of bemanning niet in onmiddellijke nood verkeert. Vervolgens vraagt mijnheer of hij wel hulp krijgt als hij de boot aan de grond vaart..........
Duidelijk gemaakt dat dan nog steeds de sleper/berger in beeld is maar dan met waarschijnlijk een hogere rekening.  ^-^
Blijkbaar denken zulke mensen dat het lidmaatschap van de KNRM net zoiets is als lidmaatschap van de wegenwacht.

Kees  8)


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #136 Gepost op: 3 mei 2010, 09:20:09
;D ;D helemaal mee eens, op de een of andere manier komen we altijd weer uit op dat slootje bij Huizen. ;)


Toch zou ik het Markermeer niet willen betitelen als "het slootje bij Huizen" Eerder als het plasje bij Marken ofzo.
 
Maar Kees, bij wie vroeg die schipper hulp en besliste dat de KNRM zich hier niet voor leende, wat dat is even belangrijk om te weten. Ik kan me bijvoorbeeld niet voorstellen dat dit de kustwacht in Den Helder was...

Henk


stormvogel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 139
Reactie #137 Gepost op: 3 mei 2010, 11:15:06
Dit soort situaties krijg je als bepaalde mensen een beetje kort zichtig zijn en alleen over hun eigen situatie kunnen praten en erg graag zijn mening wil laten horen


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #138 Gepost op: 3 mei 2010, 12:55:03
Dit soort situaties krijg je als bepaalde mensen een beetje kort zichtig zijn en alleen over hun eigen situatie kunnen praten en erg graag zijn mening wil laten horen
Geen erg nuttige bijdrage aan de discussie....
Want hoe je het ook wend of keert, er is nog steeds discussie gaande, al zal men het nooit met elkaar eens worden ;-)


Als er een schipper klaagt bij de KNRM houd dat niet in dat het voor alle stations geld. En wat een beetje jammer is van de hulpverleningsvaartuigen is dat zodra ze op een klus afgaan en er ergens anders een grotere klus is ze het roer omgooien en dan mogen de andere mensen even wachten en dat komt vaker voor dan de meeste mensen hier op dit forum denken.
Nogmaals, heb je hier voorbeelden van? Anders blijft het als losse opmerking in de lucht hangen, zonder dat iemand er iets mee kan.


Doruz

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
  • De beste stuurlui staan aan wal.
Reactie #139 Gepost op: 5 mei 2010, 12:30:02
Maar Kees, bij wie vroeg die schipper hulp en besliste dat de KNRM zich hier niet voor leende, wat dat is even belangrijk om te weten. Ik kan me bijvoorbeeld niet voorstellen dat dit de kustwacht in Den Helder was...
Henk

Daar ben ik ook benieuwd naar. Zo te lezen lijkt het door Kees zelf te zijn gezegd? ::)