Misbruik van waterhulpdiensten

Auteur Topic: Misbruik van waterhulpdiensten  (gelezen 25449 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #90 Gepost op: 29 april 2010, 14:23:15
Ik volg het even niet, omdat Rolf niet zomaar man en paard kan noemen omdat hij op een RAC zit heb ik een hekel aan veiligheidsregio's?

Leg uit...   :D  :o  ;)

Henk


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #91 Gepost op: 29 april 2010, 14:37:12
Nou volgensmij heb je het niet zo op de RAC's :D ;)

Dat ze daar niet veel snappen over waterhulpverlening enzo... of ik heb de context een beetje gemist ;)


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #92 Gepost op: 29 april 2010, 14:49:24
Even het een stukje radioverkeer van een POB die reanimatie werd. Het kan zomaar zijn wat Rolf bedoeld:

http://reddingbrigade.net/radioverkeer/20april2010.mp3

20 april 2010
om 13.33  is de eerste melding. De Celina vraagt een RMD aan, dat betreft een POB.
om 13.38 is de Koos van Messel uitgevaren.
Om 14.36 is de heli in de lucht. Een uur na de melding.
Om 15.03 wordt aangevangen met de procedure van de patient te hosten.
Om 15.15  verwacht de heli dan op het VU te zijn.

Dan zal er niet sprake zijn van een reddingsbrigade die zich er mee had moeten bemoeien, maar wellicht had er beter een ambu bemanning mee gekunt met de Koos van Messel...
Ik heb toen ik het gevalletje live hoorde het track opgeroepen van de Koos en daarbij zag ik dat die een half uur heeft liggen dobberen, (1,6 knoop) wachtend op het vervoer van de patient door de heli. Hij had al drie keer in de haven van IJmuiden kunnen liggen in die tijd, met de patient onder de hoede van een AMBU (MMT?)...

Henk


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #93 Gepost op: 29 april 2010, 14:52:32
Nou volgensmij heb je het niet zo op de RAC's :D ;)

Dat ze daar niet veel snappen over waterhulpverlening enzo... of ik heb de context een beetje gemist ;)

Als er iemand wat van waterhulpverlening snapt is het Rolf wel. Maar"met "man en paard noemen" bedoelt men precies aangeven wat, waar, wie. En dat is een beetje moeilijk als je op een RAC zit, want dat neemt niet iedereen je daar in dank af.

Henk

(Zonder RAC geen hulpverlening, dus leve het RAC).


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #94 Gepost op: 29 april 2010, 14:59:54
Als er iemand wat van waterhulpverlening snapt is het Rolf wel. Maar"met "man en paard noemen" bedoelt men precies aangeven wat, waar, wie. En dat is een beetje moeilijk als je op een RAC zit, want dat neemt niet iedereen je daar in dank af.

Henk

(Zonder RAC geen hulpverlening, dus leve het RAC).

Aha... Dan heb ik niks gezegd ;)


Doruz

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
  • De beste stuurlui staan aan wal.
Reactie #95 Gepost op: 29 april 2010, 15:51:32
Maar de reddingsbrigade is wel uitgerust met AED's die men aan boord kan brengen ... en vaak een grotere dosis ervaring en expertise op het gebied van eerste hulp ;)

Zonder de kwaliteiten van de RB af te willen vallen maar sinds wanneer zijn de RB 24/7 inzetbaar voor medevacs op open zee? ::)


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #96 Gepost op: 29 april 2010, 16:46:22
Laten we als kustbrigade vooral niet de open zee op willen voor de medivac, een schip bijna op het strand kan je EHBO verlenen maar anders vooral bij je eigen werk blijven.

9910001
9910001


Doruz

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
  • De beste stuurlui staan aan wal.
Reactie #97 Gepost op: 29 april 2010, 17:43:20
Laten we als kustbrigade vooral niet de open zee op willen voor de medivac, een schip bijna op het strand kan je EHBO verlenen maar anders vooral bij je eigen werk blijven.
9910001

Maar de reddingsbrigade is wel uitgerust met AED's die men aan boord kan brengen ... en vaak een grotere dosis ervaring en expertise op het gebied van eerste hulp ;)
Én dit is maar een (misschien iets minder gechikt) voorbeeld van iets wat vaker voorkomt :-\

Nou Joost, wat is het nu? ::)


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #98 Gepost op: 29 april 2010, 17:50:51
Ik gooi alleen een optie in de strijd hoor, mij zal je niet op de Noordzee naast een zeeschip aantreffen ;)

En ik denk dat we dat inderdaad niet moeten willen als reddingsbrigade...met uitzondering van eventuele 'bijzondere gevallen'. Maarja als de KNRM strandbewaking gaat aanbieden, kunnen wij net zo goed medevacs gaan draaien ;D (Dit laatste was sarcatisch bedoelt voordat er weer een hoop herrie komt... ;))  

Joost


Doruz

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
  • De beste stuurlui staan aan wal.
Reactie #99 Gepost op: 29 april 2010, 18:01:00
Ik heb toen ik het gevalletje live hoorde het track opgeroepen van de Koos en daarbij zag ik dat die een half uur heeft liggen dobberen, (1,6 knoop) wachtend op het vervoer van de patient door de heli. Hij had al drie keer in de haven van IJmuiden kunnen liggen in die tijd, met de patient onder de hoede van een AMBU (MMT?)...
Henk

Netto tijd gezien heb je geen gelijk Henk want de patient is met de heli rechtstreeks naar het VU in Amsterdam gebracht.
Dus met de ambu had het nooit zo snel gekund.(En in de heli is patient onder toezicht van een arts.)
Als buitenstaander is het soms lastig oordelen ;)