Daar zijn hele discussies over gaande. Op de Waddenzee en IJsselmeer e.o. heb je inderdaad bergers die dat kunnen doen. Op de Noordzee echter niet. En om met een zeesleper een zeiljacht te gaan slepen lijkt mij niet handig want waarschijnlijk blijft er van het zeiljacht weinig over. Wat dichter onder de kust kunnen windparktenders en havensleepboten dit wel doen, alleen ben ik bang dat hun tarieven niet echt 'jachtvriendelijk' zijn. Alternatief is om een dealtje te sluiten met een visserschip.
Ik ga toch eens aan de KNRM vragen of dit soort misbruik eigenlijk niet strafbaar is.
Palmpje is me net voor.
Als vrijwilliger betreedt je amateuristisch het bergerspad om vervolgens ach en wee te gaan roepen als het fout gaat.
Dat er geen hulpdiensten op de Noordzee actief zijn komt natuurlijk omdat daar geen markt voor is. Ik verhuur ook geen geluidsinstallaties aan scholen, voetbalverenigingen en dergelijke , dat doen de "neefjes" (zo noem ik de enthousiaste vrijwilligers altijd die graag zwart een centje bij verdienen of zelfs voor niets draaien) exclusief, daar is voor een professioneel bedrijf geen concurrentie tegen mogelijk, je hebt behalve de belasting allemaal kosten als je niet met vrijwilligers werkt en geen giften ontvangt.
In mei had SV Huizen bij mij een optie staan, de plaatselijke voetbalclub die dan waarschijnlijk het kampioenfeest viert. Deze is bij mij geanuleerd ten gunste van een neefje* die een installatie in zijn schuur heeft staan en gedownloade MP3tjes op een stickie.
Straks gaat ie klagen dat als Huizen geen kampioen wordt, het feestje niet door gaat en hij niets op papier over annulering geregeld heeft.
Hij is denk ik alleen niet zo brutaal om daar in de krant zijn beklag over te doen. Of misschien kan Ko 'm met een draaiende videocamera en een microfoon onder zijn neus
wat vragen stellen over onder andermans duiven schieten enzo...
Henk
*naam en adres bij de redactie bekend