Misbruik van waterhulpdiensten

Auteur Topic: Misbruik van waterhulpdiensten  (gelezen 25459 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #50 Gepost op: 27 april 2010, 12:35:37
Dat is het grote argument en de reden dat de KNRM op alles vaart wat pech heeft. Want stel je toch een voor dat die schipper van die zeilboot die zijn kajuitverlichting te lang heeft laten branden en 's morgens tot de ontdekking komt dat de accu leeg is, daar door de motor niet meer start en geen zin heeft om te zeilen, langer dan 20 minuten voor anker moet blijven liggen, na 's nachts toch al niet zo lekker geslapen te hebben. Hij zal in paniek raken en gevaar lopen omdat de reddingsboot niet komt maar een of andere waterhulpdienst met een monteur aan boor (die geld kost). Het moet niet gekker worden, schande!!

Ik heb dan ook gehoord tot mijn opluchting dat men zich gerealiseerd heeft dat mensen op de vluchtstrook van een snelweg ook in paniek kunnen raken en daardoor voortaan met spoed door een ambulance van de snelweg gehaald gaan worden en als ze er toch zijn nemen ze de auto op sleep. Een goede zaak, want we willen toch allemaal veiligheid voor alles plaatsten!

De ambulancedienst zoekt nog vrijwilligers die binnenkort deze pechhulp op zich willen nemen. Voorwaarde is dat ze binnen 5 minuten van de post afwonen en direkt oproepbaar zijn. Ze moeten dus toestemming hebben van hun werkgever om af en toe het werk een paar uur neer te kunnen leggen voor hulp aan de automobilist in nood.

Henk


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #51 Gepost op: 27 april 2010, 12:45:34
Als je een organiasatie kan vinden die auto's met pech van de snelweg wilt afhalen mijn zeg kan je dan krijgen. Is de wegenwacht niet zoiets????

9910001
9910001


water-spotter

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
Reactie #52 Gepost op: 27 april 2010, 12:52:55
1 uur geleden is door berger Post workboats een kruiser van de vormt gehaald. Volgens omstanders hedden zij ook de plaatselijke KNRM gebeld, maar die wist dat Post ook onderweg was liet de klus aan post over. Nu vraag ik me af of die verhalen die men schrijft over Urk wel waar zijn. Als ik dit weer zo hoor, komt hetzelfde verhaal naar boven met één antwoord:
bergers vereen u en bied voor alle binnenwateren een convenant af met de kustwacht/veiligheidsregio's.
Als men dat heeft gedaan en de overheid wil nog niet, dan heeft men recht tot spreken dacht ik zo.

gr Cees  


Leestekens ingevoegd en spelling verbeterd.
Maarten.
hulpdiensten-spotter


Wadlopertje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 102
Reactie #53 Gepost op: 27 april 2010, 13:12:54
Dat is het grote argument en de reden dat de KNRM op alles vaart wat pech heeft. Want stel je toch een voor dat die schipper van die zeilboot die zijn kajuitverlichting te lang heeft laten branden en 's morgens tot de ontdekking komt dat de accu leeg is, daar door de motor niet meer start en geen zin heeft om te zeilen, langer dan 20 minuten voor anker moet blijven liggen, na 's nachts toch al niet zo lekker geslapen te hebben. Hij zal in paniek raken en gevaar lopen omdat de reddingsboot niet komt maar een of andere waterhulpdienst met een monteur aan boor (die geld kost). Het moet niet gekker worden, schande!!

Ben je nu boos omdat je zelf wilt slepen? Ik heb dit verhaal nooit gehoord als argument. Doe toch eens rustig allemaal.


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #54 Gepost op: 27 april 2010, 13:18:52
Ben je nu boos omdat je zelf wilt slepen? Ik heb dit verhaal nooit gehoord als argument. Doe toch eens rustig allemaal.

Nee, Henk wil juist niemand gaan slepen als er geen problemen zijn O0

En zo'n verhaal daar draait het hier wel om, de KNRM wil blijkbaar alles slepen en gaat daarna klagen dat ze zoveel nutteloze meldingen krijgen...


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #55 Gepost op: 27 april 2010, 13:19:12
Heeft de kustwacht ook een uitvraag protocol wat ze afwerken bij een hulp vraag? ???


Wadlopertje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 102
Reactie #56 Gepost op: 27 april 2010, 13:25:30
Nee, Henk wil juist niemand gaan slepen als er geen problemen zijn O0
En zo'n verhaal daar draait het hier wel om, de KNRM wil blijkbaar alles slepen en gaat daarna klagen dat ze zoveel nutteloze meldingen krijgen...

Hij hoeft niets te slepen al hij niet wil. Is er daar niet iets anders aan de hand dat het zo uit de hand loopt? De KNRM vaart uit waarop ze gealarmeerd worden. Ik heb net al verteld dat een boot met problemen niet hetzelfe is als een auto met pech, soms wel, maar dat kun je niet altijd inschatten, en als de KNRM die inschatting dan ook niet maakt, wat doe je dan verkeerd?


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #57 Gepost op: 27 april 2010, 13:29:14
Post en JSH hebben een overeenkomst met unigarant, die in geval van een melding Post of JSH telefonisch opdracht geven om hulp te verlenen, zoals in het geval van de kruiser op het Vormt.

Het zou een beetje vreemd zijn als Klaas die meldingen aan de KNRM zou overlaten.

@watlopertje Het laatste -zoals Joost al zei- waar ik op zit te wachten is een andermans werk op te knappen door mensen met pech lopen slepen op mijn vrije dag.

Ik wind me niet op, ik verbaas mij.

Je kan het zo samenvatten dit topic: Je biedt de watersporter onvoorwaardelijke gratis hulp aan waarop je verontwaardigd reageerd als de mensen er ook daadwerkelijk gebruik van gaan maken.

En mijn steling is: misbruik is het allemaal, alleen proberen sommige schippers van de KNRM nu een onderscheid aan te brengen tussen ernstige misbruik en niet zo ernstige misbruik.

Henk


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #58 Gepost op: 27 april 2010, 13:34:32
Wat kost het 40 mijl uitvaren en met een sleep terug aan brandstof (en verloren arbeidsuren van de werknemers)? ???


Doruz

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
  • De beste stuurlui staan aan wal.
Reactie #59 Gepost op: 27 april 2010, 13:43:13

En ik heb hier nog nooit meegemaakt dat er een pech/sleep geval via de RAC cq. brandweer is binnengekomen, zonder dat daarbij sprake van acuut gevaar en/of andere onderliggende problemen.

Precies, en wat zouden jullie doen als jullie wel een melding binnen krijgen van een jacht met motorstoring drijvend op de Noordzee? ::)