Ik ben gisteren met vrienden naar Dusseldorf geweest,super gezellig allemaal. tot dat ik op straat met mijn voet in een kapotte bierpul stapte en mijn schoen binnen mum van tijd vol liep met bloed,aangezien ik zelf BHV heb wist ik wel wat ik moest doen ik zag meteen dat het maar een kleine snee was maar door de nodige drank liep het er als een kraan uit..
ik hield het dicht met mijn vinger en heb een vriend van me op pad gestuurd om een pleister en wat water te halen.
hij is bij 5 cafe's naar binnen gelopen maar niemand die m een pleister wilde geven ook niet toen ze mijn inmiddels helemaal rode schoen en een plasje bloed zagen liepen de kroegeigenaren weer naar binnen
ik zag 3 politieauto's die op een pleintje stonden met de agenten (5stuks) er voorstaand om de boel n de gaten te houden.
ik was opgelucht hun te zien na al 15 min overal naar een pleister gesmeekt te hebben zonder resultaat.
ik liet ze mijn wond en het bijbehorende bloedbadje in mijn schoen zien en vroeg ze netjes of ze een pleister voor me hadden om het bloeden te stoppen. ik kreeg meteen een nors antwoord van mr agent dat hij geen pleister had.. en wou zich weer omdraaien ik vroeg hem nogmaals of hij echt niet even kon helpen want ik begon me toch wel zorgen te maken over de hoeveelheid bloed . hij zei me dat ik maar een taxi moest bellen die me naar het ziekenhuis......
ze hadden geen pleister bij de hand .
en zeiden me dat het mijn eigen schuld was en of ik even weg wou gaan anders hield hij me aan en bracht me naar het buroo, ik zei hem prima dan hoop ik dat je daar wel pleisters hebt liggen weer draaide hij zich weg van me, ik heb het hier bij gelaten want ik merkte al snel genoeg dat dit geen zin had.
mijn kameraad had bij een toevalige voorbijganger een plijster en een flesje water kunnen regelen en het bloeden stopte snel.
wat ik nu niet snap zijn 3 dingen:
1*ik heb 20 min rongelopen met een bebloede voet (wat er erger uit ziet dan het is) en niemand die wat doet iedereen stopt en kijkt tot je ze vraagt of ze een doekje of pleister hebben dan lopen ze snel door.
2* ik kan me niet voorstellen dat een duitse politieauto geen EHBO koffertje in de bus heeft liggen (of in een van de 2 andere politie auto's) dit laatste maakt me echt boos want ik ben heel vriendenlijk gebleven en was niet vervelend dronken.
3* dat ze nog drank verkopen in glazen pullen, wat super gevaarlijk is!
heeft iemand hier ervaring mee ik moest het even delen want vooral dat de Politie niets doet maakt me boos
dit gebeurd in NL niet dat weet ik zeker
gr Simon