Sjouwveurs hebben het eigenlijk alleen nog maar zwaarder dan pleegkundigen.... Sjouwveurs moeten en een rijtechnische- en een medisch ondersteunende opleiding doen....
De rijvaardigheidstraining is goed verzorgd en (naar mijn mening) zeker niet pittig. Het theoretische gedeelte tja.... vooral het voertuigtechnische... bah en zo uitgebreid als het was eigenlijk onzin... Maar goed, dat was nog de oude opleiding en de verkeerde plek voor mijn klaaggezang....
Dat vond ik eigenlijk ook wel, het gedeelte op het circuit was leuk, lekker spelen met die auto's, maar weinig lastig... de voertuigkennis vond ik in de nieuwe opleiding ook nog overdreven hoor, ik hoef alleen maar te weten wanneer ik hem aan de kant moet zetten, niet de diagnose te stellen ... "hij rammelt als ik stuur" is voldoende voor de TD
De theorie was het enige struikelblok dat ik het niet met de instructeurs eens was af en toe, maar verder vlak na het behalen van mijn chauffeursdiploma rijbewijs C geen enkel probleem...
De medische opleiding nieuwe stijl was vooral de eerste dagen even schrikken... ik kwam uit een "niet medische/blauwe" omgeving met alleen een EHBO-diploma.. "pak jij de laryngoscoop even" is dan behoorlijk buitenlands.... Daarnaast vond ik het wel vreselijk interessant, maar op sommige momenten vond ik het ook allemaal wat ver gaan om als chauffeur te moeten weten....