Rijvaardigheid ambulancechauffeur

Auteur Topic: Rijvaardigheid ambulancechauffeur  (gelezen 8514 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #10 Gepost op: 6 mei 2010, 20:24:48
Dat vond ik eigenlijk ook wel

Ik kan het niet beter verwoorden. Toen mijn lesmateriaal werd thuisbezorgd, door een TNT busje, schrok ik enorm. Ik bleef maar boeken uitpakken...heb mijn clustermanager toen een mail gestuurd met: ''Het was toch MBO-niveau??"  ;D

Daar ben ik het mee eens, het is veel als je geen medische achtergrond hebt. Maarrrr....... de titel van "sjouwffeur" is dan ook vreselijk achterhaald anno 2010.

Heel veel! Voordat ik eraan begon werd ik nog gewaarschuwd door een niet nader te noemen chauffeur  ;) : ''Zeg je sociale leven maar gedag, komende halfjaar...''
Aan die woorden denk ik regelmatig terug....want het klopt! Maar, het is het waard. Ik ga tenslotte iedere dag fluitend naar mijn werk. En dat is heel wat waard.


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #11 Gepost op: 6 mei 2010, 21:47:01

Kom maar eens een dag met mij rijden...dat leer ik je gauw af.... ;D ;D ;D

Gr,

WM
Lijkt me gezellig, maar ik zou absoluut verdwalen in je regio, dus daar begin ik niet aan...  ;) Ik wil iig alle hoofdroutes en ziekenhuizen in de regio blindelings weten te vinden, citygis is leuk, maar niet zaligmakend...

Daar ben ik het mee eens, het is veel als je geen medische achtergrond hebt. Maarrrr....... de titel van "sjouwffeur" is dan ook vreselijk achterhaald anno 2010. Er zijn diverse pogingen in het verleden geweest om een nieuwe naam te bedenken, maar tevergeefs. Een ambulancechauffeur anno 2010 is een MBO-opgeleid zorgprofessional met een salaris beter dan een beginnende verpleegkundige. Daarom mag er een bepaalde prestatie en kennis worden verwacht, zeker in de eerste leerfase.
 
Het is ook een beetje gekscherend bedoeld, sjouwfeur... ik krijg van mijn pleeg commentaar als ik alleen maar dingen aangeef en verder zelf niet meedenk/doe... Daarnaast is de logistiek eromheen ook een groter deel van het werk dan je vantevoren kunt bedenken.... naar binnen is meestal wel te doen, maar je moet er ook weer met een patient uit soms....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!
Reactie #12 Gepost op: 28 april 2011, 09:31:03
Daar ben ik het mee eens, het is veel als je geen medische achtergrond hebt. Maarrrr....... de titel van "sjouwffeur" is dan ook vreselijk achterhaald anno 2010. Er zijn diverse pogingen in het verleden geweest om een nieuwe naam te bedenken, maar tevergeefs. Een ambulancechauffeur anno 2010 is een MBO-opgeleid zorgprofessional met een salaris beter dan een beginnende verpleegkundige. Daarom mag er een bepaalde prestatie en kennis worden verwacht, zeker in de eerste leerfase.
 

Even een topic kick..... Mijn persoonlijke mening voor een nieuwe (dekkende) benaming voor de ambulancechauffeur:

Mobiel Medisch Assistent ofwel MMA (moeten de medisch managers wel even een andere afkorting krijgen ;))
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #13 Gepost op: 28 april 2011, 10:27:03
Even een topic kick..... Mijn persoonlijke mening voor een nieuwe (dekkende) benaming voor de ambulancechauffeur:

Mobiel Medisch Assistent ofwel MMA (moeten de medisch managers wel even een andere afkorting krijgen ;))

Helaas....is die naam in mijn regio al vergeven aan de HAP chauffeurs. Ik zag het toevallig v.d. week op de achterkant van een jas voorbij komen.. ;D


K-Pri

  • trotse lepelaar!
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 108
  • duikende lepelaar
Reactie #14 Gepost op: 28 april 2011, 10:47:25
als reactie op het geposte fimplje: leuk om te zien! O0
Lepelwagen wegenwacht WWS Rhoon  Note: Al mijn posts zijn gebaseerd op mijn eigen mening, belevingen en ervaringen. Mijn werkgever(s) staat(an) hier v


strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!
Reactie #15 Gepost op: 28 april 2011, 16:08:33
Helaas....is die naam in mijn regio al vergeven aan de HAP chauffeurs. Ik zag het toevallig v.d. week op de achterkant van een jas voorbij komen.. ;D

Ja, is de naam van de hapchauffeurs bij Medi-Expresse.... (ik weet ook wie hem jarengeleden verzonnen heeft  ;))
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #16 Gepost op: 28 april 2011, 16:25:35
Ja, is de naam van de hapchauffeurs bij Medi-Expresse.... (ik weet ook wie hem jarengeleden verzonnen heeft  ;))

Vertel vertel! Jij...?  ;D

--------------------------

(openingspost aangevuld met overige informatie v.w.b. rij-opleiding)


strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!
Reactie #17 Gepost op: 28 april 2011, 16:29:21
O0  >:D
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur