Ik merk dat wij inderdaad weinig theoretische achtergrond krijgen (op de HBO-V), daarom ben ik daar zelf actief mee bezig geweest.
Ik ben ook van mening dat er best een speciale opleiding moet komen voor de functie van ambulanceverpleegkundige, maar dan wel post MBO of post HBO. Dus eerst je verpleegkundige basis leggen en dan vergelijkbaar met de IC/CCU of SEH opleiding (etc) een speciale opleiding.
Deels mee eens. Heb op de Hbo-V gewoon geneeskunde gehad waarbij in werd gegaan op allerlei ziektebeelden en andere aandoeningen.
Daarnaast waren er verpleegkunde lessen waarbij in werd gegaan op de verschillende categorieën patiënten (intern, chirurgisch, geriatrisch, psychiatrisch, enz)
En dan natuurlijk verpleegtechnische vaardigheden.
Maar ik denk dat het beeld dat hier wordt geschetst door een aantal ;"door veel in te gaan op medische in een opleiding", de kennis en kunde van de BMH'er sneller op het wenselijke peil zou zijn, niet geheel terecht is.
Je kunt nog zoveel inhoudelijk ingaan op het medische, door patiënten met de verschillende ziektebeelden te zien, mee te werken, te begeleiden en te zien opknappen of sterven, daarmee doe je volgens mij de meeste ervaring op.
Ik vind de tussen weg van Senseihomer op zich niet verkeerd.
De Mbo-V of Hbo-V afronden, een jaartje werkervaring opdoen en klinische blik ontwikkelen, en dan als masteropleiding (zoals met IC, CCU, Anesthesie en SEH gebeurt) Ambulance.
Is toch iets minder paramedic, en meer verpleegkundig.
De BMH opleiding vind ik te veel gericht op de trucjes, maar taken als stervensbegeleiding, begeleiden en opvangen van familie vind ik bij een zorgprofessional horen.
Ik blijf bij mijn standpunt als het gaat om ambulance, IC, CCU, SEH: Ik vind de verpleegkundige vooropleiding een goede voorwaarde.
Beginnen bij de basis, en naar het complexere toewerken met de nodige werkervaring.