Oke, dan had ik het bij het verkeerde einde, mijn excuses
Ik weet dat in Utrecht deze aspecten wel aan bod komen. Ik verwacht dat de verschillen tussen de BMH-opleidingen die er nu nog zijn (tussen R'dam, Utrecht en Nijmegen) snel kleiner worden door de samenwerking tussen de onderwijsinstellingen.
Mijn geneeskundestudie gaat goed, heb het reuze naar m'n zin. Dit is immers wat ik al sinds de 4e klas van het vwo wil.
Ambulancezorg is voor mij nogsteeds verschrikkelijk interessant en krijg nogsteeds kriebels als er zo'n gele bus met OGS voorbij komt gereden, zoals volgens mij alle ambulancemedewerkers wel hebben. Echter biedt de studie geneeskunde mij meer mogelijkheden dan BMH of HBO-V. Uiteraard kan dat voor iedereen anders zijn
Ik vind het vooral erg jammer dat de opleiding (nog) niet de kansen krijgt die het verdient. Zoals ik eerder al schreef; vooral tegenstanders zijn actief op fora als deze om hun ongenoegen te uiten over de opleiding. Het starten van een dergelijke opleiding is natuurlijk erg lastig, zeker voor een vakgebied waarvoor al een opleiding is! Natuurlijk is er nog onduidelijkheid, bij alle betrokken partijen (zorgsectoren, studenten, etc.).
Ik denk echter wel dat het concept van de opleiding erg goed is! Daarnaast ben ik ook van mening dat de opleiding alleen maar beter kan worden, wanneer de betrokken zorgtakken (ambu, SEH en anesthesie) zich actief willen inzetten voor de verbetering/professionalisering/etc. van de opleiding. Er zijn immers ook genoeg professionals die de opleiding een goed initiatief vinden!
Ik blijf in ieder geval de opleiding en de ontwikkelingen binnen de acute (ambulance) zorg volgen