BMH: discussie over een nieuwe opleiding

Auteur Topic: BMH: discussie over een nieuwe opleiding  (gelezen 185935 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

seh/ic broeder

  • (alg.) Verpleegkundige Spoedeisende Hulp en Ambulancezorg Belgie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 862
  • Alles komt goed !
Reactie #310 Gepost op: 28 augustus 2014, 16:05:11
ben benieuwd hoe de ziekenhuizen (Ic, seh etc) en ambulancediensten er over denken mocht deze (BIG) registratie wel door gaan


NC

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 52
Reactie #311 Gepost op: 29 augustus 2014, 17:04:48
Citaat van: senseihomer link=msg=1291995 date=1409234711
ben benieuwd hoe de ziekenhuizen (Ic, seh etc) en ambulancediensten er over denken mocht deze (BIG) registratie wel door gaan
Ben daar eigenlijk ook wel benieuwd naar. Je krijgt nu namelijk 2 soorten ambulancepersoneel met ieder een verschillend niveau. Hoe gaat zich dit uiten in bijvoorbeeld taken en salaris enz.?
Is het de bedoeling dat de Ambulancemedewerker(BMH) de Ambulanceverpleegkundige gaat vervangen?

Ik ben nu eerstejaars student HBO-v. Mijn uiteindelijke doel is om Ambulanceverpleegkundige te worden. Is dit met de komst van BMH nog wel mogelijk?

Met vriendelijke groet,

NC


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #312 Gepost op: 29 augustus 2014, 23:13:43
Citaat van: senseihomer link=msg=1291993 date=1409234434
In het komende Vakblad V&VN Ambulancezorg een statement van het bestuur m.b.t. de opleiding Bachelor Medische Hulpverlening!

Bron: VenVN

ben heel erg benieuwd

Het werkveld heeft er om gevraagd??  gezien de overweldigende stilte rondom zo'n positieve roep om BMH kan ik het me nauwelijks voorstellen...
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Loekie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 274
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #313 Gepost op: 30 augustus 2014, 10:54:03
Citaat van: Joffry Ambu-Vpk link=msg=1292246 date=1409346823
Het werkveld heeft er om gevraagd??  gezien de overweldigende stilte rondom zo'n positieve roep om BMH kan ik het me nauwelijks voorstellen...

Hangt er van af hoe je "het werkveld" definieert. Als je daarmee de werkgevers -die goedkoper pluimvee zoeken- en de MMA's -die mak ja-knikkend slachtvee willen- bedoelt zou het wel eens kunnen kloppen.


Lunatum

  • Arts
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 959
Reactie #314 Gepost op: 30 augustus 2014, 10:54:28
Citaat van: NC link=msg=1292163 date=1409324688
Ik ben nu eerstejaars student HBO-v. Mijn uiteindelijke doel is om Ambulanceverpleegkundige te worden. Is dit met de komst van BMH nog wel mogelijk?
Daar zou ik me vooralsnog niet te veel zorgen overmaken. Op dit moment is BMH nog helemaal niets en de mensen die recent zijn afgestudeerd zijn voor een deel ingestroomd in andere opleidingen of werkvelden.


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #315 Gepost op: 1 september 2014, 10:17:19
Citaat van: senseihomer link=msg=1291995 date=1409234711
ben benieuwd hoe de ziekenhuizen (Ic, seh etc) en ambulancediensten er over denken mocht deze (BIG) registratie wel door gaan

Voor wat betreft de anesthesie zijn er opleidingstrajecten om deze mensen aan een CZO diploma te helpen, daarvoor zullen ze toch ook weer minimaal een jaar de schoolbanken in moeten..  ::)

Ik hoor hier overigens veel mensen over de ICU, een BMH student wordt daar niet voor opgeleid. Voor wat betreft de overige richtingen hoor ik uit het werkveld geen positieve verhalen.


Kevin035

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 5
Reactie #316 Gepost op: 4 september 2014, 20:38:34
Ja hoor, het ministerie van VWS gaat eindelijk het juridische traject regelen! BMH-ers, hartelijk gefeliciteerd met dit mooie resultaat!

Voor alle sceptici... Zie http://www.ambulancezorg.nl/nederlands/pagina/6475/juridische-inbedding-medisch-hulpverlener.html#.VAiuLWIaySM


Pleegje_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,160
Reactie #317 Gepost op: 4 september 2014, 21:17:36
Jammer om te horen dat het er doorheen gedrukt word om bepaalde problemen op te lossen. Nu is het wachten dat de eerste bmh'ers op de auto komen...

Ook is het wachten op de eerste doden en rechtszaken....ik zou het niet willen meemaken als broekie die zelf nog volwassen moet worden in het leven en je carriere is al voorbij....

Sorry voor mijn uitlatingen en sarcasme..maar ik denk dat de bmh'ers tegen zichzelf beschermd moeten worden om ongelukken te voorkomen..zowel voor de maatschappij als eigen persoonlijk leed....


Straatje

  • Verpleegkundige
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 26
Reactie #318 Gepost op: 4 september 2014, 21:43:17
Citaat van: Pleegje_ link=msg=1293415 date=1409858256
Jammer om te horen dat het er doorheen gedrukt word om bepaalde problemen op te lossen. Nu is het wachten dat de eerste bmh'ers op de auto komen...

Ook is het wachten op de eerste doden en rechtszaken....ik zou het niet willen meemaken als broekie die zelf nog volwassen moet worden in het leven en je carriere is al voorbij....

Sorry voor mijn uitlatingen en sarcasme..maar ik denk dat de bmh'ers tegen zichzelf beschermd moeten worden om ongelukken te voorkomen..zowel voor de maatschappij als eigen persoonlijk leed....

Mee eens. Denken jullie dat de kwaliteit van zorg op ambulances etc. minder zal worden hierdoor? Uiteraard bedoel ik hiermee niet enkel het medisch handelen.


Kevin035

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 5
Reactie #319 Gepost op: 4 september 2014, 21:54:31
Mag ik nou eens vragen waar de vooronderstelling vandaan komt dat de kwaliteit van de zorg geboden door een BMH-er niet goed zou zijn? Ik heb me verdiept in de opleiding en heb respect voor de gedegen kennis. Naast medische kennis zijn ze ook communicatief vaardig. Ik heb de ervaring dat een student BMH een starre collega van de ouwe garde aansprak op onfatsoenlijk gedrag. Dit gebeurde uiterst correct met als gevolg dat die twee maatjes werden tijdens de stage! Ik begrijp dat iedere verandering weerstand geeft, maar ik mis inhoudelijke argumenten in deze topic! Emoties mogen best hoor, maar laten we dan zo eerlijk zijn en gewoon zeggen dat we jaloers zijn dat wij deze opleiding niet hebben kunnen doen of we ons zorgen maken over onze positie ten opzichte van deze erkende hbo-ers...