juist die kunstjes maken je geen goede (ambulance-seh) verpleegkundige. Ik ben pas na mijn diplomering echt gegroeid in mijn verpleegkundige vak en ik groei (en leer) nog continu, en dan is natuurlijk ook logisch.
Vanaf het moment van diplomering ga je het `alleen`doen, maak je zelf de beslissingen en keuzes zonder een supervisor boven je te hebben.
natuurlijk kun je je collega`s vragen, maar dat is toch heel anders
Als je dan durft te beweren dat BMH studenten startklaar voor de ambulancezorg zijn, waarin je er letterlijk alleen voor staat met je chauffeur (tot aanvullende hulp arriveert), na een opleiding van 4 jaar (met hoeveel praktijk uren??).
Ik zou het niet met droge ogen durven beweren, en ik durf te beweren dat ik een vrij gedegen mening kan vormen vanuit diverse ervaringen.
Ik kan me heus een ondersteunende rol bedenken binnen een setting met supervisie, zoals anesthesie, HCK en zelfs SEH (en de gewone verpleegafdelingen). Maar het is toch niet te geloven dat in dit voorstel al over functioneel zelfstandige `beslissings` bevoegdheid wordt gesproken, en al helemaal niet in relatie tot welke voorbehouden handelingen dit zou moeten zijn
Ik ben helemaal niet tegen een nieuwe beroepsgroep, maar schep dan wel een reeel beeld en verwachtingspatroon wat er van BMH studenten verwacht zou kunnen worden, en wat BMH studenten kunnen verwachten
En jammer genoeg hebben we nog geen reactie van BMHStudentje meer ontvangen, maar zonder respectloos te zijn naar haar. geven bepaalde onderdelen van haar reactie wel weer, waar een van mijn zere punten zitten. Zoals het geen zin hebben om oude mensen en/of verstandelijk gehandicapten te wassen. In mijn ogen illustreren juist dit soort reacties de verwachting van (ervaren) zorgprofessionals dat ze een bepaalde ervaring zullen gaan missen wanneer ze `klaar` zijn met de opleiding. En dus nog lang niet klaar zijn voor een solo setting als de ambulancezorg