2 bmh'ers op de ambu voor de standaard ritten. 1 'oude' ambulanceverpleegkundige die solo meerijd met de ernstige meldingen. Dan krijg je dus een EMT/paramedic systeem.
Ja maar ik denk dat het zowel qua kwaliteit als prijs er niet op vooruitgaat dan.
Gemiddeld genomen kost een ambulanceverpleegkundige 2952,- in de maand. Een Ambulancechauffeur €2308,-. Samen is dat dus €5260,-(plus de kosten van het MMT)
De mogelijk nieuwe situatie;
De BMH(Zie iets terug in het topic) wordt ingeschaald op de spoedeisende hulp op schaal FWG 51 en misschien later zelfs 54.
In een vacaturen van een ziekenhuis vond ik dat schaal 54 max 2775,- bedroeg. (vermoedelijk zal op de Ambulance deze schaal hoger worden i.v.m. zelfstandigheid enzo.)
dat is dus 2x 2775 = 5550. Hier komt dan nog eens de ambulanceverpleegkundige bij en het MMT(De ambulanceverplegkundige kan immers niet het takenpakket van het MMT overnemen.)
Je ben dus veel duurder uit(tenzij ik natuurlijk helemaal fout zit met de salarissen
)
Het lijkt mij verstandiger om de Ambulanceverpleegkundige alleen de A2 en A1 ritten te laten rijden en de B ritten en A2(alleen hiervan de minder complexen ritten) door de zorgambulance uit te laten voeren.
Je hebt dan 1 goedkopere zorg.
2. minder ambulanceverpleegkundige nodig omdat de zorgambulance een groot deel overneemt.
3. De kwaliteit gaat er niet op achteruit(in mijn ogen)
Maar dit hoort eigenlijk weer thuis in een heel ander topic