Ja dat probeer ik ook zoveel mogelijk. Ga binnenkort aan de slag binnen de evenementenhulpverlening(als EHBO'er). Daarnaast volg ik momenteel profileringonderwijs dat gericht is op acute zorg. Ondanks dat blijft het onzeker. Met een beetje geluk ben ik over 1,5 jaar afgestudeerd en dan? Kies ik voor de oude route...loop ik de kans dat straks(over een jaar of 10) BMH een verplichting is voor de ambulance. Anderzijds...voor het zelfde geld blijkt BMH over 5 jaar een flop(BIG is nu een proef van 5 jaar) of heb je naast je BMH enkele jaren ervaring nodig. Dat maakt het nu zo lastig.
er ging wat mis met het citeren en plaatsen van mijn reactie, hieronder mijn reavtie op het bericht van NC:
BMH is een matige surrogaat voor een goede vooropleiding als AVP en een BMH opleiding zal niet gelijkwaardig worden aan een AVP-opleiding omdat de doelen, de verschillende potentiele werkvelden en stagevelden en met name het ervaring opdoen in de AVP functie niet voldoende kan geschieden door de BMH stages.
Daarnaast, ik blijf t maar noemen, is een BMH er geen verpleegkundige, net zoals een physician assistant geen arts is en er dus altijd verschil zal zijn in ervaring, opleiding en acceptatie.
BMH is mijns inziens onvoldoende om als AVP te functioneren, het werk is breder dan een paar maandjes stage op een verpleegafdeling, daarmee vergelijken doen we bijv de HBO-V echt tekort. Natuurlijk zijn er andere systemen denkbaar en werkbaar, paramedic based systemen maar daarmee hebben de Noordwesteuropese landen geen echte ervaring mee.
BMH is mijns inziens onvoldoende om als AVP te functioneren, het werk is breder dan een paar maandjes stage op een verpleegafdeling, daarmee vergelijken doen we bijv de HBO-V echt tekort. Natuurlijk zijn er andere systemen denkbaar en werkbaar, paramedic based systemen maar daarmee hebben de Noordwesteuropese landen geen echte ervaring mee.
Het Engelse EMS systeem is een gelaagd systeem dat grotendeels te vergelijken met dat van de USA. Maar ook daar zijn er verschillen in cultuur, ervaring en werkvelden van verpleegkundige en paramedics en EMT's.
Scope of practice en bevoegdheden zijn daar aan ene kant zeer afgekaderd en aan andere kant is er een lappendeken van verschillende soorten paramedics en opleidingen die per staat al verschillen...
Verder staat de paramedic daar niet op dezelfde hoogte als een verpleegkundige. Ook daar een wereld van cultuurverschil.