Waterwagens / Tankwagens

Auteur Topic: Waterwagens / Tankwagens  (gelezen 225839 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

TheFireChief

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 45
Reactie #250 Gepost op: 24 maart 2016, 14:59:50
In Zeeland heten ze WaWa's   ;D


dafstuff

  • Solution Egineer
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 15
Reactie #251 Gepost op: 24 maart 2016, 22:22:42
Beide voertuigen zijn van het type:
DAF FAR.XF105.410(6x2)
De R staat voor enkellucht sleepas
Als het dubbellucht was op de sleepas, was het een FAS.
(En voor de volledigheid: als de sleepas sturend is: dan is het een FAN)
Als je deelt, krijg je meer.


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,386
Reactie #252 Gepost op: 25 maart 2016, 13:29:24
Compleet met vangmuilkoppeling, dus je zou er nog een ahw/chassis met een even grote watertank achter kunnen hangen, kun je zeker een tijdje vooruit..... 0098


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #253 Gepost op: 25 maart 2016, 13:38:00
Ik moet zeggen dat de capaciteit mij wat klein lijkt....
Zeker als je kiest voor tanknieuwbouw had er volgens mij voor dubbele capaciteit gekozen kunnen worden.
Daarnaast verbaas ik me over de kazernes waar ze geplaatst worden. Beide relatief gelegen in gebieden met aardig wat open water, terwijl er in de nabijheid van de Zijlweg toch aardig wat problemen zijn met de bluswatervoorziening (Bloemendaal, Aerdenhout, strand en duingebied)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


NF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,018
    • www.112ijmond.nl
Reactie #254 Gepost op: 25 maart 2016, 15:06:13
Citaat van: Jerommeke link=msg=1415252 date=1458909480
Daarnaast verbaas ik me over de kazernes waar ze geplaatst worden. Beide relatief gelegen in gebieden met aardig wat open water, terwijl er in de nabijheid van de Zijlweg toch aardig wat problemen zijn met de bluswatervoorziening (Bloemendaal, Aerdenhout, strand en duingebied)
Ik vind de kazernes wel logisch... Er staan al 2 waterwagens op de Zijlweg Haarlem, centraal in de regio. Met deze 2 extra waterwagens zijn dus ook de uithoeken snel bereikbaar. Bij middelbrand worden er standaard 2 gestuurd.
Daarnaast vermoed ik, dat er ook gekeken is naar het overige materieel tbv bluswatervoorziening. Voor het noorden van de regio hebben de posten Heemskerk (Slangenwagen en 3km haakarmbak) en Beverwijk (HA-DPU en WTS-TS) al elk 2 voertuigen in het Peloton Water. Uitgeest ligt dan voor de hand.
112ijmond.nl / IVK, BvV / Brede interesse in Veiligheid en Hulpverlening


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #255 Gepost op: 25 maart 2016, 15:23:00
Die van de Zijlweg zouden toch vervangen worden voor 2 nieuwe?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


NF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,018
    • www.112ijmond.nl
Reactie #256 Gepost op: 25 maart 2016, 16:57:01
Citaat van: Jerommeke link=msg=1415305 date=1458915780
Die van de Zijlweg zouden toch vervangen worden voor 2 nieuwe?

Over ongeveer 2 jaar komen er nieuwe:

Citaat van: René de Caluwé link=msg=1394881 date=1451324330
Er komen 2 extra (gebruikte) voertuigen, voor ongeveer 2 jaar. Daarna worden de nieuwe watertankwagens in gebruik genomen. Of dat er ook 4 zijn of meer, wordt de 1e helft van 2016 besloten.
112ijmond.nl / IVK, BvV / Brede interesse in Veiligheid en Hulpverlening


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #257 Gepost op: 25 maart 2016, 19:25:08
Citaat van: Jerommeke link=msg=1415252 date=1458909480
Ik moet zeggen dat de capaciteit mij wat klein lijkt....
Zeker als je kiest voor tanknieuwbouw had er volgens mij voor dubbele capaciteit gekozen kunnen worden.
Daarnaast verbaas ik me over de kazernes waar ze geplaatst worden. Beide relatief gelegen in gebieden met aardig wat open water, terwijl er in de nabijheid van de Zijlweg toch aardig wat problemen zijn met de bluswatervoorziening (Bloemendaal, Aerdenhout, strand en duingebied)

Op een 3 assig chassis is 15000 liter redelijk aan de wettelijke maximale aslast voor het 2-voudige is minimaal een 5 assig chassis nodig in wide spread opstelling.


Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Reactie #258 Gepost op: 25 maart 2016, 20:07:39
15.000 liter vind jij klein!?  ::)

Citaat van: Jerommeke link=msg=1415252 date=1458909480
Ik moet zeggen dat de capaciteit mij wat klein lijkt....
Zeker als je kiest voor tanknieuwbouw had er volgens mij voor dubbele capaciteit gekozen kunnen worden.
Daarnaast verbaas ik me over de kazernes waar ze geplaatst worden. Beide relatief gelegen in gebieden met aardig wat open water, terwijl er in de nabijheid van de Zijlweg toch aardig wat problemen zijn met de bluswatervoorziening (Bloemendaal, Aerdenhout, strand en duingebied)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #259 Gepost op: 25 maart 2016, 21:14:26
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1415368 date=1458932859
15.000 liter vind jij klein!?  ::)

Als ik zie hoe snel de 18.000 liter van een van de oude tankwagens leeg is, dan vind ik 2x15000 liter water minder "klein" ja.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !