Politie Frankrijk

Auteur Topic: Politie Frankrijk  (gelezen 43870 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

paulg

• Senior gebruiker
Reactie #70 Gepost op: 26 augustus 2011, 00:03:27
Korps: Police Nationale, Parijs
Roepnummer: ?
Merk en type: Citroën Jumper; Renault Trafic
Fabrikant opbouw:
Kenteken: 75N 8153F en AR-244-YM
Bouw/dienstjaar:
Bijzonderheden: foto's gemaakt op 13, resp. 14 juli jl. Citroën nog met oude bestickering en kenteken van de Police Nationale; Renault in nieuwe outfit en met een kenteken dat in ieder geval lijkt op de nieuwe civiele kentekens.
Citroën: Hella KL vóór, 2 x Mercura MRT achter en daartussen grote amber lampen (onder plexiglazen kap); Renault: Mercura MLX4 met alley lights, Mercura FL3 flitsers, Mercura RTBS zoeklicht en de ACROPOL-bloempot.
En Sesamzaadje: niet alleen geen ruzie mee maken, maar liever ook niet recht in de ogen kijken, laat staan fotograferen! ;D

--

Sesamzaadje

• Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • Eenheid ZWB
Reactie #71 Gepost op: 26 augustus 2011, 00:14:05
En Sesamzaadje: niet alleen geen ruzie mee maken, maar liever ook niet recht in de ogen kijken, laat staan fotograferen! ;D

Ik vond de foto al zo bijzonder! Bij de Arc de Triomphe stonden er toen 2 van de Gendarmerie. Een toerist maakte een foto van de muren en daar stond die agent op. De agent liep naar hem toe en schreeuwde tegen hem dat als hij nog 1 foto maakte waar hij op stond, hij zijn camera in twee zou breken. Wij keken dus wel uit!  ;)
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.

paulg

• Senior gebruiker
Reactie #72 Gepost op: 26 augustus 2011, 02:07:22
Ik vond de foto al zo bijzonder! Bij de Arc de Triomphe stonden er toen 2 van de Gendarmerie. Een toerist maakte een foto van de muren en daar stond die agent op. De agent liep naar hem toe en schreeuwde tegen hem dat als hij nog 1 foto maakte waar hij op stond, hij zijn camera in twee zou breken. Wij keken dus wel uit!  ;)
Hetzelfde geldt ook voor het fotograferen van voertuigen. Is er bemanning: vraag het dan. Soms mag het, vaak mag het niet. Zit er niemand in of staat er niemand bij, doe het dan snel. Maar ook dan kan je problemen krijgen. Ik fotografeerde voertuigen in Lille die gewoon op de openbare weg stonden vóór het hoofdbureau van de Police Nationale. Er kwamen twee mannen in burger op mij af (type aanhoudingseenheid, dus spijkerbroek, leren jasje en gympen) en sommeerden mij de foto's te wissen, want het was verboden foto's van politievoertuigen te maken. Ik heb dat niet gedaan, wel een brief gestuurd aan het Commissariat Général de Police met de vraag op grond van welk wet of verordening dit verbod gold. Je begrijpt: nooit antwoord gekregen.....

Piecke

• Senior gebruiker
Reactie #73 Gepost op: 26 augustus 2011, 10:03:00
Hetzelfde geldt ook voor het fotograferen van voertuigen. Is er bemanning: vraag het dan. Soms mag het, vaak mag het niet. Zit er niemand in of staat er niemand bij, doe het dan snel. Maar ook dan kan je problemen krijgen. Ik fotografeerde voertuigen in Lille die gewoon op de openbare weg stonden vóór het hoofdbureau van de Police Nationale. Er kwamen twee mannen in burger op mij af (type aanhoudingseenheid, dus spijkerbroek, leren jasje en gympen) en sommeerden mij de foto's te wissen, want het was verboden foto's van politievoertuigen te maken. Ik heb dat niet gedaan, wel een brief gestuurd aan het Commissariat Général de Police met de vraag op grond van welk wet of verordening dit verbod gold. Je begrijpt: nooit antwoord gekregen.....

Zelfde heb ik ook gehad maar dan in Duitsland, alleen toen keken ze mijn toestel na of het voertuig er niet meer opstond.

HIT

• Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Reactie #74 Gepost op: 26 augustus 2011, 11:15:46
Zelfde heb ik ook gehad maar dan in Duitsland, alleen toen keken ze mijn toestel na of het voertuig er niet meer opstond.

In 1990 toen ik nog bij de KMar zat toen wilde in Duitsland een agent ook mijn camera nakijken voor foto's van een ongemerkte auto. Alleen toen ik mijn legitimatie liet zien bond hij in. Bij navraag toen bleek dat ze niet zonder "bevel tot" een camera mogen vorderen voor verwijderen of controlle. Ik weet niet of dit inmiddels anders is maar dat weet vast wel weer iemand anders.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.

paulg

• Senior gebruiker
Reactie #75 Gepost op: 28 augustus 2011, 17:20:55
Korps: Police Nationale
Merk en type: Renault Midliner M160
Fabrikant opbouw: ?
Kenteken: 75N 5737D
Bouw/dienstjaar: ?
Bijzonderheden: 1 x zwaailicht vóór en achter; Federal Signal Microled Sputnik flitsers

--

jasir

• Senior gebruiker
  • veiligheidsregio drenthe 03
Reactie #76 Gepost op: 29 september 2011, 17:05:56
Een politie db dienstbus

Ik heb verder geen info over dit voertuig.

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #77 Gepost op: 29 september 2011, 21:56:43
Het is in ieder geval een voertuig van de Douane (vandaar ook Douanes op de deur), niet van de Politie ;)
Zo te zien uit Frankrijk, maar gezien het feit dat jij de maker van de foto bent, zul jij dat wel weten.

Verder kunnen we zien dat het een Fiat Citroën betreft. Opbouwer is Durisotti, dat staan namelijk achterop de bus.

Hebben we toch al aardig wat info O0 Wellicht dat jij nog kunt toevoegen waar je deze bus gefotografeerd hebt, dat is ook wel leuk om te weten :)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

paulg

• Senior gebruiker
Reactie #78 Gepost op: 30 september 2011, 00:04:02
Het is in ieder geval een voertuig van de Douane (vandaar ook Douanes op de deur), niet van de Politie ;)
Zo te zien uit Frankrijk, maar gezien het feit dat jij de maker van de foto bent, zul jij dat wel weten.

Verder kunnen we zien dat het een Fiat Citroën betreft. Opbouwer is Durisotti, dat staan namelijk achterop de bus.

Hebben we toch al aardig wat info O0 Wellicht dat jij nog kunt toevoegen waar je deze bus gefotografeerd hebt, dat is ook wel leuk om te weten :)
wat aanvulling: in ieder geval Citroën Jumper, wellicht uit het Departement Rhône (69). En nu de fotograaf zelf ....

paulg

• Senior gebruiker
Reactie #79 Gepost op: 7 oktober 2011, 21:29:56
Korps: Gendarmerie Nationale
Merk en type: Yamaha
Fabrikant opbouw:
Kenteken: 2069 9252
Bouw/dienstjaar: 2006
Bijzonderheden: wie vult gegevens aan v.w.b. type motor en signalering?