Demonstratie MLKP - Rotterdam 01-05-2010

Auteur Topic: Demonstratie MLKP - Rotterdam 01-05-2010  (gelezen 11455 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
Reactie #30 Gepost op: 2 mei 2010, 16:46:42
Ik ook, geboren en getogen zoals dat men zo mooi zegt.  ;) ....

En niet alleen jij ... ikke ook.... ;-)  :D


weetje_hgl

  • geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 456
  • Aub, gebruik geen vaktaal, denk aan mij...;-)
Reactie #31 Gepost op: 2 mei 2010, 18:12:46
Ik ben geen geboren/getogen Rotterdammer, maar werk er wel...
Ontopic? O0
geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #32 Gepost op: 2 mei 2010, 18:15:11
Ik ben geen geboren/getogen Rotterdammer, maar werk er wel...
Ontopic? O0

Ondanks dat ik zelf e.e.a. aan ''voorzetjes'' heb gegeven voor dit zijstapje, inderdaad:

On topic!

 O0


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #33 Gepost op: 2 mei 2010, 18:46:17
En dit loopt zo uit de hand omdat ze vlaggenstokken in beslag wilde nemen?


en dit is waarom men geen stokken mee mag nemen:



r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #34 Gepost op: 2 mei 2010, 19:32:51
Het moet je zijn opgevallen, het zijn altijd die giete wolle sokken en nog mer van die club die altijd klagen over het optreden van e politie. Ik heb nog nooit een van de rechtse kant horen klagen over het optrden van de politie.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #35 Gepost op: 2 mei 2010, 20:02:11
http://www.telegraaf.nl/binnenland/6647472/__SP_wil_debat_over_politieoptreden__.html?sn=binnenland,buitenland

zo 02 mei 2010, 19:19
Video Binnenland Stelling van de Dag
Twingly logoTwingly blog zoeken
Jouw blog hier

| lees voor
SP Rotterdam wil debat over politieoptreden

ROTTERDAM -  De Rotterdamse SP-fractie wil dat de gemeenteraad debatteert over de verharding van het optreden van de politie in de Maasstad. Dat heeft de partij zondag gemeld.

De fractie vraagt na een aantal incidenten af „of het politieoptreden nog wel proportioneel en effectief is”. De SP is bang „dat het vooral wordt ingegeven door een politieke wens om maar zo hard en stoer mogelijk te lijken”.

De directe aanleiding voor het debat zijn de aanhoudingen zaterdag tijdens een 1-meibetoging op de Coolsingel in Rotterdam. Hierbij hield de politie veertien demonstranten aan omdat zij stokken bij zich hadden. Dit was volgens de verstrekte vergunning verboden.

De politie liet zondag twaalf van de veertien aangehouden demonstranten weer vrij. Ze moeten op termijn voor de rechter verschijnen. Dat maakte de politie zondag bekend. Twee arrestanten zitten nog vast, zij worden verdacht van het plegen van geweld tegen agenten.

In totaal waren er ongeveer tweehonderd betogers. Toen de politie sommeerde de stokken in te leveren, weigerde enkele demonstranten dat en begonnen ze de agenten uit te schelden. Vervolgens greep de politie in. Daarbij werden honden en politiemensen te paard ingezet. Het merendeel van de demonstranten verliet daarop de Coolsingel.

Een woordvoerder van het Rotterdams 1 mei-Comité zei zaterdag al dat de stokken bedoeld waren om spandoeken en vlaggen aan mee te dragen en heeft politie „grof geweld gebruikt, ook tegen vrouwen en kinderen.” Het comité gaat een klacht over het politieoptreden indienen.


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #36 Gepost op: 2 mei 2010, 20:09:52
SP..... Zucht....... Weet in ieder geval dat mijn stem daar niet heen gaat.  :-X


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #37 Gepost op: 2 mei 2010, 20:15:18
SP..... Zucht....... Weet in ieder geval dat mijn stem daar niet heen gaat.  :-X
`

Tsja, die moeten dit wel zeggen om hun achterban te beschermen. Die stonden bij de demonstratie namelijk voorop met papaplu's en stokken te hakken...maar dat vergeten we maar voor het gemak... :-*
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #38 Gepost op: 2 mei 2010, 20:57:37
dat bedoel ik nu het is of de sp, pvda en groenlinks die klagen over als wat de overheid vertegenwoordigd. Zal ook altijd zo blijven.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #39 Gepost op: 2 mei 2010, 21:03:19
::) Je moet voor de gein Indymedia eens bekijken....punt nl. ::)