TS 630 van Zaandam op zijn kant

Auteur Topic: TS 630 van Zaandam op zijn kant  (gelezen 12069 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Gast48368

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 22 mei 2004, 12:57:10
Ach, het maakt toch niet uit hoe/wat en waarom.....hij's op zijn kant gegaan(da's een feit), en dat heeft de chauffeur toch echt niet gewild, lijkt mij ;)

Alle collega's veel sterkte!! (ook de niet gewonden, uiteraard, t zal je maar gebeuren :-\ )


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #11 Gepost op: 22 mei 2004, 13:50:22
inderdaad,het maakt weer duidelijk dat het brandweervak nog steeds door mensen wordt gedaan.En als de AC een prio1 aan de melding geeft omdat de brand tegen een gevel van een woning ligt,dan is het gewoon prio1.Het maakt alleen maar duidelijk hoe belangrijk de rijopleiding van een chauffeur is.Nogmaals waar gewerkt wordt vallen spaanders(al is deze spaander wel erg groot :-\)en de politie zoekt wel uit wat er mis is gegaan


fikkie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 718
  • wikki en fikkie klaren de klus
Reactie #12 Gepost op: 22 mei 2004, 20:11:50
tuurlijk is het zo waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt. Hier ben ik het helemaal mee eens.
maar ook al is het een Prio 1 melding dan nog moet je zo rijden dat je zelf baas blijft over je voertuig!!!! het kan niet zo zijn dat bij een prio 1 melding je maar zo gek mag rijden als je zelf wilt.

En om een voertuig op zijn kant te krijgen heb je het toch wel heel erg raar gedaan. Dit gebeurt niet zomaar.


Jaap Goos

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 22 mei 2004, 20:33:32
Fikkie,
Nou moet ik je toch ernstig tegenspreken >:( Een brandweerwagen is een compromis als we het gaan hebben over de zwaartekracht. Feitelijk is er maar 1 echt brandweerchassis in Nederland die de soms vreemde krachten die plaats vinden tijdens een rit naar een brand daadwerkelijk aan kan en dat is de Dennis.
Het is echt niet zo moeilijk om een brandweerauto op zijn kant te krijgen. Ik kan mij bij dit ongeval van alles voorstellen en hoop dat het voor allen goed afloopt ook voor die twee in het ziekenhuis. Allen sterkte!!


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #14 Gepost op: 22 mei 2004, 21:10:25
er zijn er gelukkig niet zoveel van in nederland, maar de verbindingcommandowagen, de VC2 (meestal mercedes opbouw) is bijzonder instabiel, staat erg hooh op zijn poten, heeft een hoge opbouw en een bestelbus wielbasis, voorzichtigheid met deze auto is geboden, hij moet evengoed regelmatig onder prio1 er uit.
Nemo me impune lacessit


Gast48368

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 23 mei 2004, 14:00:22
Wat ik eigenlijk ook bedoel = De chauffeur is echt niet met de gedachte weggegaan van; Laat mij die Tas vandaag es ff op z'n kant leggen....... ;)

(voor)oordelen zijn al snel gemaakt: Wij kennen de toedracht geheel niet, en dan nog is het niet aan ons om daar over te oordelen, t 'is al triest genoeg dat je zoiets overkomt als ploeg......steun en medeleven betuigen is het enige nuttige wat je kunt doen. :-X


ikke

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 23 mei 2004, 14:16:37
als ik het zo lees gaan brandweerwagens dus snel op hun kant ???  :-\ dat had ik nou nooit verwacht..
 :-X

Brandweer Zaanstad, Sterkte!


fikkie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 718
  • wikki en fikkie klaren de klus
Reactie #17 Gepost op: 23 mei 2004, 20:16:24
Fikkie,
Nou moet ik je toch ernstig tegenspreken >:( Een brandweerwagen is een compromis als we het gaan hebben over de zwaartekracht. Feitelijk is er maar 1 echt brandweerchassis in Nederland die de soms vreemde krachten die plaats vinden tijdens een rit naar een brand daadwerkelijk aan kan en dat is de Dennis.
Het is echt niet zo moeilijk om een brandweerauto op zijn kant te krijgen. Ik kan mij bij dit ongeval van alles voorstellen en hoop dat het voor allen goed afloopt ook voor die twee in het ziekenhuis. Allen sterkte!!

Als eerste wil ik nogmaals even vermelden dat het natuurlijk erg is dat het gebeurt!!!! en dat de chauffeur niet de insteek heeft gehad om die kar op zijn kant te gooien!!!! Tenminste lijkt me niet meer dan logisch...

Jaap je hebt gelijk dat een dennis bijna niet om te gooien is....
Maar wat de exacte oorzaak ook is het blijft een feit dat de chauffeur zijn voertuig niet onder controle had! Dit probeer ik er maar mee aan tegeven. Ditzelfde geld voor hoe goed een chauffeur ook is om zijn voertuig uit een slip te halen. Je bent te ver gegaan anders kom je niet in een slip!

Is er eigenlijk als iets meer bekend van het letsel van de collega's?


RUIJ

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 499
Reactie #18 Gepost op: 24 mei 2004, 14:58:25
Voordat iedereen oorzaken gaat roepen, is het misschien makkelijk om gewoon even het onderzoek af te wachten.
Wat was de snelheid? 15 km/u kan ik je vertellen. Hadden ze hun gordels niet om? Hadden ze wel kan ik je vertellen, enz enz.

Bovenal staat, zoals eerder al vermeld;
 "de chauffeur dacht echt niet van ik zal hem even op zijn kant leggen".

Gr Ruud

ps de slachtoffers zijn alweer ongedeerd thuis.


RUIJ

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 499
Reactie #19 Gepost op: 24 mei 2004, 16:10:43
Eventueel staan er op de site;

www.achans.nl

2 verslagen van inzittenden van de TAS 630 ten tijde van het ongeval.

Gr Ruud