Politie Wijksurveillance auto's

Auteur Topic: Politie Wijksurveillance auto's  (gelezen 159834 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #230 Gepost op: 16 april 2012, 13:09:21
Dat zal besloten zijn als dezelfde persoon die bepaald heeft dat (geen grapje!) de rechterbuitenspiegel een Engelse (bestuurders)buitenspiegel is waardoor die net niet op een normale manier in te stellen is.

Die zijn over het algemeen ook groter. Volkswagen heeft al een hele tijd op een aantal modellen verschillende grote spiegels links & rechts. In de tuning-wereld zie je vaker dat ze Engelse (kleine) spiegels monteren. Ik denk dat grotere spiegels wel een voordeel is  8)

Ik vraag me ook af waarom je voor een wijkauto een station zou moeten rijden. Polo is zat toch?

Mwoa, ik ben geen voorstander van dergelijke kleine auto'tjes, maar dat ligt geheel aan hoe de auto ingezet cq. gebruikt gaat worden. Nadeel van een (te) kleine auto is dat je geen verdachten kunt vervoeren en dat de prestatie's veelal ver achterblijven. Wij rijden veel 2e auto met de wijk-voertuigen. Nu zijn dat nog Astra'tjes, hoop dat ze vervangen worden voor de Golf station.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #231 Gepost op: 16 april 2012, 17:58:35
Die zijn over het algemeen ook groter. Volkswagen heeft al een hele tijd op een aantal modellen verschillende grote spiegels links & rechts. In de tuning-wereld zie je vaker dat ze Engelse (kleine) spiegels monteren. Ik denk dat grotere spiegels wel een voordeel is  8)

Mwoa, ik ben geen voorstander van dergelijke kleine auto'tjes, maar dat ligt geheel aan hoe de auto ingezet cq. gebruikt gaat worden. Nadeel van een (te) kleine auto is dat je geen verdachten kunt vervoeren en dat de prestatie's veelal ver achterblijven. Wij rijden veel 2e auto met de wijk-voertuigen. Nu zijn dat nog Astra'tjes, hoop dat ze vervangen worden voor de Golf station.

De huidige back-up auto van Haarlem Centrum (ook een Astra, de 08-??-??) wordt vervangen voor een Touran. Dus vraag me af of de stations ook ons korps gaan bereiken, of dat het bij Touran blijft? Lijkt me sterk overigens.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #232 Gepost op: 16 april 2012, 18:18:12
Die zijn over het algemeen ook groter. Volkswagen heeft al een hele tijd op een aantal modellen verschillende grote spiegels links & rechts. In de tuning-wereld zie je vaker dat ze Engelse (kleine) spiegels monteren. Ik denk dat grotere spiegels wel een voordeel is  8)

De gedachtegang was dat de bijrijder dan ook de spiegel kon gebruiken. Het nadeel is dat de spiegel niet ver genoeg naar buiten kan draaien om voor de bestuurder optimaal zicht te hebben..
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


YNPD

  • Agent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 393
Reactie #233 Gepost op: 17 april 2012, 11:58:18

Mwoa, ik ben geen voorstander van dergelijke kleine auto'tjes, maar dat ligt geheel aan hoe de auto ingezet cq. gebruikt gaat worden. Nadeel van een (te) kleine auto is dat je geen verdachten kunt vervoeren en dat de prestatie's veelal ver achterblijven. Wij rijden veel 2e auto met de wijk-voertuigen. Nu zijn dat nog Astra'tjes, hoop dat ze vervangen worden voor de Golf station.
Nee, je moet 'm ook niet gaan inzetten als 2e auto. Maargoed, we gaan het wel zien! Onze Golf moet binnenkort vervangen worden, benieuwd wat er voor terugkomt.


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #234 Gepost op: 17 april 2012, 17:34:04
Nee, je moet 'm ook niet gaan inzetten als 2e auto. Maargoed, we gaan het wel zien! Onze Golf moet binnenkort vervangen worden, benieuwd wat er voor terugkomt.

Veel keuze uit een andere 2e auto is er niet, als er alleen een noodhulptouran staat en de wijkauto'tjes.  :P


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #235 Gepost op: 18 april 2012, 09:06:24
De huidige back-up auto van Haarlem Centrum (ook een Astra, de 08-??-??) wordt vervangen voor een Touran. Dus vraag me af of de stations ook ons korps gaan bereiken, of dat het bij Touran blijft? Lijkt me sterk overigens.

Het ligt aan de instelling van het korps. Als je kijkt naar R-R, die hebben de Transporter voor de NH en als wijkauto hebben ze de Touran gekozen. Reden: Omdat men alle vtgn voorzien wil hebben van gepantserde deuren en dat is in de golf niet mogelijk.

Bij ons in A-A komt de Golf ook niet volgens de geleerde. Alles wordt Touran, dus de NH en "wijkauto".


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #236 Gepost op: 19 april 2012, 12:43:09
Het ligt aan de instelling van het korps. Als je kijkt naar R-R, die hebben de Transporter voor de NH en als wijkauto hebben ze de Touran gekozen. Reden: Omdat men alle vtgn voorzien wil hebben van gepantserde deuren en dat is in de golf niet mogelijk.

Bij ons in A-A komt de Golf ook niet volgens de geleerde. Alles wordt Touran, dus de NH en "wijkauto".

A-A kent het fenomeen "wijkauto" niet. Daarom geen Golf. Alle voertuigen (behoudens de burgerauto's) aan een wijkteam moeten de noodhulpfunctie kunnen uitvoeren, daarom de Touran.


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #237 Gepost op: 19 april 2012, 12:56:12
zelfde in Utrecht.

Alle "wijk auto's" zijn doorgeschoven N-H auto's. Op die manier rijdt NH altijd in de meest recente auto's en zijn alle wijk auto's volledig NH uitgerust. Zelfde geldt met de transporters, deze zijn ook altijd NH uitgerust.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #238 Gepost op: 19 april 2012, 16:15:39


Dienst: Politie Rotterdam-Rijnmond
Afdeling: District Oost, afdeling Wijkpolitie
Standplaats:
Roepnummer: 06. en een beetje
Kenteken: 56-SZK-6
Soort voertuig: surveillancevoertuig wijkpolitie
Merk & type: Volkswagen Touran
Bijzonderheden: één van de - inmiddels - vele Tourans.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


INRI

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 640
Reactie #239 Gepost op: 20 april 2012, 17:24:44




Dienst: Politie Apeldoorn
Afdeling: ?
Standplaats: ?
Roepnummer: ?
Kenteken: 77-TDP-2
Soort voertuig: surveillancevoertuig wijkpolitie
Merk & type: Volkswagen Touran
Bijzonderheden: Gefotografeerd bij Politiebureau Tannhäuserstraat, Apeldoorn.