Politie Wijksurveillance auto's

Auteur Topic: Politie Wijksurveillance auto's  (gelezen 162657 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Grumpy91

• Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #380 Gepost op: 17 augustus 2014, 15:47:03
vreemde striping erop: Zijkant gedeeltelijk (alleen secundair terwijl ik begreep dat t eruit ging bij politie) en voor helemaal niks. En sjah, je zult maar 1.90 zijn en wijkagent: best krap dan....
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel

Hammie

• Senior gebruiker
Reactie #381 Gepost op: 17 augustus 2014, 16:24:21
Ze moeten zich de.... Uit de broek schamen, de eerste de beste boom opzoeken en total loss jagen (zonder jezelf) wat een sardineblikje  :-X  :|
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn

André Welten

• Senior gebruiker
Reactie #382 Gepost op: 17 augustus 2014, 16:24:47
Die blauwe pit staat daar ook niet echt handig en amber ontbreekt geheel....

Daniel!

• i.o.
  • Senior gebruiker
Reactie #383 Gepost op: 17 augustus 2014, 16:25:03
Door de secundaire striping en één simpel zwaailicht is de zichtbaarheid niet echt om over naar huis te schrijven. Daarnaast is het - zoals Grumpy al zei - niet echt fijn als je 1,90 m of langer bent.

Buiten dat vind ik de Up meer op een winkelwagentje lijken dan een auto, maar dat is een kwestie van smaak. Als ik wijkagent zou zijn en ze zouden mij deze auto aanbieden zou ik direct overplaatsing aanvragen :-X

Groenemotormuis

• Utrecht
  • Senior gebruiker
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #384 Gepost op: 17 augustus 2014, 16:28:42
En toch voor het doel waar het voor dient is het wel weer een goede auto. Zoals eerder is aangegeven rijden er van deze auto nu 4 rond ipv 1 wijktouran. Dus er kunnen nu 4 wijkagenten op pad waar het eerst maar 1 was. Voldoet hij als een noodhulp of surveillanceauto, nee tuurlijk niet. Maar daar is hij ook niet voor bedoelt. En ja qua smaak is het inderdaad geen mooie auto, maar dat vind ik ook van de touran  ;)
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #385 Gepost op: 17 augustus 2014, 16:32:52
En ik kan bevestigen dat een UP voor mensen die langer zijn dan 1.90 meter prima zit. Kunnen een aamtal grotere auto's nog een voorbeeld aan nemen (Volvo V50 bv)
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #386 Gepost op: 17 augustus 2014, 16:53:07
Tsja, dit is een (in-)direct gevolg van het gene er gebeurd bij de Nationale Politie....
Ons werkgebied (gewoon in het ''Westen'' van Nederland) bestrijkt 95km2.
Sinds de nationale Politie zit daar nog maar 1 politiebureau i.p.v. 2 en worden zo langzamerhand de wijkposten gesloten.
Wijkagenten komen centraal op, worden op 1 locatie gebrieft en gaan vervolgens hun wijk in..

Dat ze daar geen 8 noodhulpwaardige Touran's van 70.000euro voor neerzetten lijkt mij niet meer als logisch.
In het verleden reden er bij ons volkswagen Lupotjes, die (gelukkig) vervangen werden door Astra's. De Lupo's (en de UP's) zijn leuk voor puur en alleen A-B werk, maar je zou er in mijn opinie niet eens een blauwe lamp op moeten schroeven  :|
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

RS6

• HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #387 Gepost op: 17 augustus 2014, 18:21:57
Citaat van: RS6 link=msg=1289995 date=1408282470
Vers van de pers en maar weer eens wat anders....  :D

De VW Up!

Dienst: Nationale Politie, eenheid Noord NL
Standplaats: Bureau Zuid Oost Drenthe
Soort voertuig: Wijksurveillancevoertuig
Merk & type: Volkswagen UP
Kenteken: 3-KTT-84
Bijzonderheden: Semi opvallend (dat bestaat toch niet meer?). Aangeschaft tbv wijkagenten. Blauw + sirene. Verder een leeg voertuig. Ipv 1 Touran komen er 4 UP's.

Het is natuurlijk een centen kwestie maar ik ben van mening dat wij als politie niet in zulke kleine voertuigen moeten rijden. De Polo is eigenlijk al te klein voor het werk, laat staan de UP.
Hier is toch de Golf voor beschikbaar binnen de aanbesteding? :-X

Met een aanvulling.  :)

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #388 Gepost op: 17 augustus 2014, 19:04:47
Bizar trouwens nu ik er over denk. Want in ruil voor onze wijkagenten wagens komen er vooral Tourans terug en een enkele Golf. Terwijl in het noorden ze het andersom doen.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #389 Gepost op: 17 augustus 2014, 19:07:29
Hoe verhoud dit voertuig zich tot het motto 'Prio 1 voor iedereen'?

Gaat dit voertuig in Fendoff gezet worden op onze snelwegen?
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens