Sorry voor mijn late reactie, ik zat even in het buitenland voor een korte vakantie en voor een foto opdracht, voor een van de grootste leveranciers van brandweer materialen .....
Grappig dat mensen denken dat de vlammen foto geshopt is......... Helaas! Naast mijn werk als brandweer officier ben ik bijna afgestudeerd aan de fotovakschool in Apeldoorn. En een ding leer je daar en dat is niet photoshoppen.
De foto is gemaakt in het multifunctioneel oefengebouw van Falck in Dordrecht. In overleg met de beheerder hebben we gekeken of dit mogelijk is. We hebben deze beelden als eerst gemaakt, zodat de ruimte droog en koud was. De ruimte is voorzien van een brandend bankstel en een rollover simulator aan het plafond. Deze wordt gas gestookt en volledig verbrand. Hierdoor ontstaat er nauwelijks rook.
Dit bekent dat de ruimte is betreden zonder ademlucht. Tijdens het maken van dit beeld was ik volledig gekleed in uitruk kleding. Handschoenen had ik niet aan om een beeld te vormen van de warmte, zodat de camera niet zou beschadigen. Aangezien ik regelmatig als instructeur in de ruimte ben geweest, heb ik nagedacht of het mogelijk zou zijn om een dergelijke foto te maken. Door technisch na te denken over de mogelijke instellingen is dit gelukt.
EXIF gegevens:
Canon 5DmkII
17-40 F4.0
sluitertijd 1/40 sec
Diafragma F5,6
ISO 1600
Nogmaals sorry dat ik niet eerder gereageerd heb, zat in het buitenland. Wil je meer weten over fotografie of heb je specifieke vragen kan je ze altijd stellen. Behalve wat voor camera en lenzen heb je ? Ik heb ook nog nooit aan een schrijver gevraagd wat voor pen hij gebruikt............
groet,