Mooie inzetfoto's

Auteur Topic: Mooie inzetfoto's  (gelezen 711415 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

KeesZ

• Fotograaf
  • Forum gebruiker
Reactie #1490 Gepost op: 11 juni 2013, 22:36:25
Citaat van: Stefan Verkerk link=msg=1172344 date=1370943644
De foto is iets gecropt, maar dat zal hooguit een paar pixels zijn aan iedere zijde.

120mm
f/5,6
1/400
ISO100

Bij deze foto lag de focus inderdaad op de achtergrond. Ik heb even gekeken, en in de 8 seconde dat ik hier heb gestaan (+15 sec. video) zaten er nog twee (van de 12 foto's) bij waar ik de focus op de brandweermannen heb gelegd. Qua scherpte is er een miniem verschil. Ik vind het echter minder mooi dat op deze foto de twee brandweermannen met hun gezicht naar beneden kijken (ze hadden mij in de gaten gok ik ;)). Op zich niet zo vreemd, terugtrekken kun je opvatten alsof je hebt verloren en dan zo'n telelens voor je neus. Tja.

Smaken verschillen, ik vind dit namelijk juist wat extra's geven aan de foto, het laat de emotie van de brandweerman zien ;) Deze spreekt mij veel meer aan dan de eerder geplaatste foto.
Nikon :-)

Stefan Verkerk

• Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #1491 Gepost op: 11 juni 2013, 22:40:07
Als ik dan heel letterlijk kijk dan zie ik enkel een bevelvoerder die naar zijn portofoon grijpt en een manschap die naar de slang loopt te kijken. Niet echt de 'gebogen hoofden' van emotionele mensen. Maar op zich kun je het zelf een invulling geven.
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon

Martijn Roggeveen

• (Incident)fotograaf in regio Zoetermeer
  • Senior gebruiker
Reactie #1492 Gepost op: 11 juni 2013, 23:27:03
Citaat van: Stefan Verkerk link=msg=1172324 date=1370939691
Een in mijn ogen (normaal gesproken) totaal onrealistische foto die toch echt is. Brandweer Kampen trekt zich terug bij de grote palletbrand in Kampen.

Stefan, wederom een prachtige plaat van jouw hand! Het verhaal in deze foto vind ik erg sterk! Complimenten!  :)
Fotograaf in regio Zoetermeer en omstreken | @MartynRoggeveen

Bruin511

• Forum gebruiker
Reactie #1493 Gepost op: 13 juni 2013, 22:02:34
Citaat van: Martijn Roggeveen link=msg=1172638 date=1370986023
Stefan, wederom een prachtige plaat van jouw hand! Het verhaal in deze foto vind ik erg sterk! Complimenten!  :)

Idd Stefan mooi beeld!!

SjoerdvR

• Fotograaf
  • Forum gebruiker
    • Mijn fotografie site
Reactie #1494 Gepost op: 13 juni 2013, 22:11:09
Vanavond met medeforumlid Royofzo twee traumahelikopter inzetten gefotografeerd.

Eerste in Brakel, binnenshuis.

Vervolgens in Leerdam, ook binnenshuis.

Bruin511

• Forum gebruiker
Reactie #1495 Gepost op: 14 juni 2013, 13:47:52
Elke foto welke ik zie van de een LL is nagenoeg het zelfde, ook deze.... Bij foto 2 is het standpunt leuk gekozen maar blijven echt saaie beelden compositie is (te) centraal, en ook een tikje onderbelicht.

SjoerdvR

• Fotograaf
  • Forum gebruiker
    • Mijn fotografie site
Reactie #1496 Gepost op: 14 juni 2013, 14:49:08
Arjan, ik ben het met je eens. De compositie blijft bij zo'n toestel altijd een beetje hetzelfde. In feite blijven het saaie beelden inderdaad. Qua onderbelicht kan ik wel met je mee, maar vind het hier niet storend.

Red Cross Medic

• Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #1497 Gepost op: 14 juni 2013, 16:43:53
Citaat van: SjoerdvR link=msg=1173240 date=1371154269
Vanavond met medeforumlid Royofzo twee traumahelikopter inzetten gefotografeerd.

Eerste in Brakel, binnenshuis.

Vervolgens in Leerdam, ook binnenshuis.

1e foto had je iets meer mee kunnen spelen....Als je de boom links meer in beeld had gebracht en meer gras had laten zien had je een scheve heli gehad met waaiend gras. Nu lijkt de boom zo afgesneden
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge

Bruin511

• Forum gebruiker
Reactie #1498 Gepost op: 15 juni 2013, 15:11:16
@Sjoerd, nu is het juist de kracht om bij dergelijke situaties juist met verschillende beelden te komen. Ik vind het altijd erg bijzonder waar men zo'n heli neerzet, ooit zelf bij een inzet gezien achterop een platte trailer op de A16. Juist meer omgeving, of heerlijke scherpte diepte met een dikke zoom lens. het onderbelicht is zeker niet storend, maar toch niet correct belicht.

Ik ben benieuwd naar de volgende beelden van een LL :-)

RamonVersteeg

• Senior gebruiker
Reactie #1499 Gepost op: 15 juni 2013, 15:41:07