Mooie inzetfoto's

Auteur Topic: Mooie inzetfoto's  (gelezen 720347 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

ColinC

• Forum gebruiker
  • Hoi =)
    • Website
Reactie #1620 Gepost op: 6 november 2013, 09:20:55
Dank voor je commentaar.

Zoiets dan? Alleen is deze gruwelijk mislukt.

Deze vind ik ook wel mooi, puur moment. Vind hem alleen niet scherp.

Die op het dak;

(Verkeerde effect gebruikt.  ::) )

Bij dit ongeval moest ik op een vrij lange afstand staan, zoom is dus zowel zo goed als maximaal benut.

Brambd

• Senior gebruiker
  • Student Integrale Veiligheidskunde
    • bramvanoosterhout.nl
Reactie #1621 Gepost op: 6 november 2013, 09:47:46
Citaat van: ColinC link=msg=1217509 date=1383726055
Dank voor je commentaar.

Zoiets dan? Alleen is deze gruwelijk mislukt.

Deze vind ik ook wel mooi, puur moment. Vind hem alleen niet scherp.

Die op het dak;

(Verkeerde effect gebruikt.  ::) )

Bij dit ongeval moest ik op een vrij lange afstand staan, zoom is dus zowel zo goed als maximaal benut.

1: ja dan is die andere foto toch iets mooier in de zin van kwaliteit. Maar inderdaad, als je deze actie te pakken had op die andere foto dan was ie top geweest.
2: kijk, goed moment O0 Misschien iets teveel ruimte aan de bovenkant
3: veel beter! :)
De rest doet me niet bijzonder veel.

Maar al doende leert men!  8)

jeugdbrandweer131

• Niet meer actief bij de brandweer.
  • Senior gebruiker
  • evenementenhulpverlener bij het NRK
    • www.dylanwildschut.nl
Reactie #1622 Gepost op: 6 november 2013, 18:21:17

2 mooie foto's gemaakt vandaag bij een incident op de veerpont rozenburg-maassluis.
gaat het niet zoals het moet, moet het maar zoals het gaat. [IMG]http://www.t-tools.nl/Monitor/17.gi

Sem van der Wal

• Senior gebruiker
Reactie #1623 Gepost op: 9 november 2013, 16:55:34
Vind deze drie zelf wel gelukt. Ze zijn vanmorgen vroeg gemaakt bij een grote militaire oefening in Oele, gemeente Hengelo. Opbouwende kritiek is natuurlijk altijd welkom  :)

INRI

• Senior gebruiker
Reactie #1624 Gepost op: 9 november 2013, 18:02:02
Citaat van: Sem van der Wal link=msg=1218574 date=1384012534
Vind deze drie zelf wel gelukt. Ze zijn vanmorgen vroeg gemaakt bij een grote militaire oefening in Oele, gemeente Hengelo. Opbouwende kritiek is natuurlijk altijd welkom  :)

Als leek zijnde: 1 en 3 lijken mij prima. Geeft goed weer wat er gebeurt. Nummer 2 vind ik zelf wat minder geslaagd, vooral omdat je links wordt afgeleid door 2 onthoofde militairen en een zwevende onderarm rechts. Ik zou de foto dan liever verticaal zien, zodat je de 2 links helemaal ziet staan en de onderarm rechts juist niet. Maar het ziet er verder goed uit  O0

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #1625 Gepost op: 9 november 2013, 18:18:47
Bij foto 1 lijkt de scherpte heel erg op de militair rechts te liggen, terwijl het onderwerp meer de militair bij het slachtoffer lijkt te zijn. Ook vraag ik mij af waarom deze op ISO 1600 gemaakt is terwijl een lager ISO met dito sluitertijd ook prima had gekund in dit licht.

Bij foto 2 stoor ik mij vooral aan de houding van de militairen op de achtergrond. Die lijken rustig te keuvelen terwijl eentje een notitieblok vast houdt. Daardoor heb je niet meer het idee dat je naar een militair in een actiesituatie zit te kijken.

Bij foto 3 lijkt de scherpte ook op de militair met de verrekijker te lichten terwijl ik zelf had gekozen voor de militair op de voorgrond. Oa de loop van het wapen is nu niet scherp meer.
Ook foto 2 en 3 hebben een erg hoge iso vind ik.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

Sem van der Wal

• Senior gebruiker
Reactie #1626 Gepost op: 9 november 2013, 18:33:03
Dank voor jullie reactie's  :)

Foto 2 kan ik helaas niks aan doen. Ook als ik hem staand zou croppen (2x3) dan is nog een gedeelte van het notitieblok zichtbaar en valt de helft van de terrorist weg. Maar ik denk dat jullie onderstaande foto dan beter vinden? (zelfde actie)

Het lijkt niet zo, maar bij foto 1 was het pas net licht. Door ISO 1600 met 1/400 te gebruiken lijkt het alsof het gewoon heel erg licht is, terwijl dit niet zo is... idem dito bij de andere foto's. Overigens kan de camera waar deze foto's mee gemaakt zijn ISO 1600 vrij makkelijk aan.

Bij foto 1 ligt de scherpte inderdaad op de rechter militair, en dat heb ik expres zo gedaan. Ik heb namelijk ook foto's gemaakt van de terrorist en de militair die hem onderzoekt alleen (klik en nog een keer klik). Deze hoort er gewoon bij  O0

Ook bij foto 3 heb ik bewust gekozen om scherp te stellen op de militair met de verrekijker. Militairen met wapens in hun hand had ik er toen al vaak genoeg opstaan  ;)

Rutger038

• Medewerker incidentenbestrijding Prorail
  • Senior gebruiker
Reactie #1627 Gepost op: 9 november 2013, 20:29:29

DNON assisteert de brandweer bij een grote bosbrandoefening op de Veluwe.

pim97

• Junior gebruiker
  • **
    • Brandweer Fotografie Helmond
Reactie #1628 Gepost op: 9 november 2013, 23:14:44

Arrestatieteam bij inval huis Helmond

Iv0

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • Monsieur Cannibale
Reactie #1629 Gepost op: 21 november 2013, 16:19:50

Gisteravond bij de HMS duncan :)