Mooie inzetfoto's

Auteur Topic: Mooie inzetfoto's  (gelezen 720386 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

thetwin84

• EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #1650 Gepost op: 28 november 2013, 14:58:09
Citaat van: Stefan Verkerk link=msg=1223694 date=1385644322
Ging inderdaad ook om compositie. Qua licht is het niet geheel verwonderlijk: op de foto van Maurice is duidelijk ander kunstlicht aanwezig. Mijn foto is gemaakt op een volledig onverlichte snelweg. :)

En dan kun je dat niet compenseren met je flitser?
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #1651 Gepost op: 28 november 2013, 17:28:46
Citaat van: thetwin84 link=msg=1223712 date=1385647089
En dan kun je dat niet compenseren met je flitser?

Tuurlijk niet. Dan moet je sowieso langere sluitertijd aannemen, en daarmee is het effect van de rotorbladen weg.   ;)

Verder gaan er dingen reflecteren wat 't minder mooi maakt. Daarnaast is 't not-done foto's van een heli te maken met flitser in 't donker.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

thetwin84

• Senior gebruiker
    • EHBO-Hedrin
Reactie #1652 Gepost op: 28 november 2013, 18:19:13
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1223760 date=1385656126
Tuurlijk niet. Dan moet je sowieso langere sluitertijd aannemen, en daarmee is het effect van de rotorbladen weg.   ;)

Verder gaan er dingen reflecteren wat 't minder mooi maakt. Daarnaast is 't not-done foto's van een heli te maken met flitser in 't donker.

Je kunt tegenwoordig de flitser alle kanten opdraaien... daarom mijn vraag eigenlijk... Zelf heb ik helaas nog geen Spiegelreflex en alle mogelijkheden dus voor mij is alle commentaar leerzaam en bruikbaar in de toekomst...

is het dan ook niet mogelijk met de flitser omhoog zetten bijvoorbeeld om wel zo'n actiefoto te maken?

Brambd

• Senior gebruiker
  • Student Integrale Veiligheidskunde
    • bramvanoosterhout.nl
Reactie #1653 Gepost op: 28 november 2013, 18:35:48
Citaat van: thetwin84 link=msg=1223780 date=1385659153
Je kunt tegenwoordig de flitser alle kanten opdraaien... daarom mijn vraag eigenlijk... Zelf heb ik helaas nog geen Spiegelreflex en alle mogelijkheden dus voor mij is alle commentaar leerzaam en bruikbaar in de toekomst...

is het dan ook niet mogelijk met de flitser omhoog zetten bijvoorbeeld om wel zo'n actiefoto te maken?
Ja de flitser kan omhoog, je hebt er alleen weinig aan want het licht gaat omhoog terwijl het voor voren (richting het object) moet.  :)

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #1654 Gepost op: 28 november 2013, 18:36:05

Als je de flitser de andere kant opdraait in een open ruimte zal de flitser de foto slechts ten dele of geheel niet verlichten.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

Stefan Verkerk

• Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #1655 Gepost op: 28 november 2013, 19:58:02
Omhoog flitsen kan in de regel alleen als er een (wit) plafond boven zit wat het licht kan weerkaatsen. Heb je de flitskop omhoog staan en flits je, dan gaat het licht de ruimte in en zal het waarschijnlijk nooit weerkaatsen richting de helikopter.
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon

thetwin84

• Senior gebruiker
    • EHBO-Hedrin
Reactie #1656 Gepost op: 28 november 2013, 22:19:38
Citaat van: Stefan Verkerk link=msg=1223819 date=1385665082
Omhoog flitsen kan in de regel alleen als er een (wit) plafond boven zit wat het licht kan weerkaatsen. Heb je de flitskop omhoog staan en flits je, dan gaat het licht de ruimte in en zal het waarschijnlijk nooit weerkaatsen richting de helikopter.

Maar je hebt toch ook van die witte kapjes die je uit je flitser laat schuiven terwijl je dan naar boven flitst flits je dan tegen dat witte kapje aan...

Stefan Verkerk

• Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #1657 Gepost op: 28 november 2013, 23:10:02
Dat klopt, maar wat is daar denk je de meerwaarde van t.o.v. gewoon rechtstreeks flitsen?  ;D

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1658 Gepost op: 28 november 2013, 23:22:40
Citaat van: Stefan Verkerk link=msg=1223870 date=1385676602
Dat klopt, maar wat is daar denk je de meerwaarde van t.o.v. gewoon rechtstreeks flitsen?  ;D

Het licht wordt door zo'n kapje meer verstrooid, minder reflectie, mooi inflitsen.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Stefan Verkerk

• Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #1659 Gepost op: 29 november 2013, 13:02:22
Wat jij bedoelt Jerommeke is een omni-bounce, die zet je op je flitser. Wat thetwin84 bedoelt met het witte kapje is denk ik dit: http://static1.pointsinfocus.com/2013/01/canon-speedlite-600ex-rt/Canon-Speedlite-600Ex-RT-catch-light-card.jpg

Een omni-bounce zorgt inderdaad voor de verstrooiing van het licht en in vele gevallen dus ook voor b.v. minder harde schaduwen etc. Werkt inderdaad ook prettiger met reflectiestrepen.