Mooie inzetfoto's

Auteur Topic: Mooie inzetfoto's  (gelezen 711637 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Red Cross Medic

• Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #1770 Gepost op: 24 juni 2014, 21:52:22
Citaat van: p2Elst link=msg=1279653 date=1403637607
Ik film inderdaad meestal hoe ze TP komen. Maar als je naar deze foto's kijkt, dan zie je de haast van de mensen die voor de brandweer en ambulance werken, de auto wordt op straat met motor aan neergezet, sleutel zit nog in het contact, deuren zijn op en lampen zijn aan. En geen persoon die het ook maar waagt om aan zo'n voertuig te komen of erin te stappen of er iets anders mee te doen. De straat was redelijk geblokkeerd doordat ze daar stonden (is inderdaad niet / slecht te zien) en veel mensen kwamen pas daarachter toen ze de straat inreden en weer moesten keren.

Dat is het mooie aan de foto.

Beter foto?? ^^^^
Het verhaal achter de foto is mooi! Alleen ik zie het meer als een kiekje met een onderwatercamera gemaakt  e050 probeer misschien iets meer verhaal in de foto zelf te brengen.
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge

Spartan

• Verpleegkundige
  • Forum gebruiker
Reactie #1771 Gepost op: 24 juni 2014, 23:08:54
Citaat van: p2Elst link=msg=1279653 date=1403637607
Ik film inderdaad meestal hoe ze TP komen. Maar als je naar deze foto's kijkt, dan zie je de haast van de mensen die voor de brandweer en ambulance werken, de auto wordt op straat met motor aan neergezet, sleutel zit nog in het contact, deuren zijn op en lampen zijn aan. En geen persoon die het ook maar waagt om aan zo'n voertuig te komen of erin te stappen of er iets anders mee te doen. De straat was redelijk geblokkeerd doordat ze daar stonden (is inderdaad niet / slecht te zien) en veel mensen kwamen pas daarachter toen ze de straat inreden en weer moesten keren.

Dat is het mooie aan de foto.

Beter foto?? ^^^^

Je verhaal en je bedoelingen zijn goed en mooi! Echter is je foto heel 'saai' er staan twee voertuigen stil op straat, geen blauw, geen actie. Het is niet te zien of ze bij een reanimatie staan of voor de frietkraam. Probeer een foto te maken met wat meer actie, rennende mensen, blikken van mensen, bewegende voertuigen, ongevals locatie (natuurlijk niet bij iemand thuis). Ik raad je aan deze pagina even door te bladeren, er staan hele mooie foto's en voorbeelden op. Hier nog een voorbeeld van mijzelf (niet dat ik de beste maak, maar om een voorbeeld te geven van wat ik bedoel). Overigens heb je een hele leergierige houding, houd dit vast!  O0

Ik bedenk me net dat stilstaande voertuigen ook mooi kunnen zijn, maar je moet ze er wel mooi op krijgen:

p2Elst

• IVK-er
  • Senior gebruiker
Reactie #1772 Gepost op: 25 juni 2014, 09:57:43
Citaat van: Spartan link=msg=1279703 date=1403644134
Je verhaal en je bedoelingen zijn goed en mooi! Echter is je foto heel 'saai' er staan twee voertuigen stil op straat, geen blauw, geen actie. Het is niet te zien of ze bij een reanimatie staan of voor de frietkraam. Probeer een foto te maken met wat meer actie, rennende mensen, blikken van mensen, bewegende voertuigen, ongevals locatie (natuurlijk niet bij iemand thuis). Ik raad je aan deze pagina even door te bladeren, er staan hele mooie foto's en voorbeelden op. Hier nog een voorbeeld van mijzelf (niet dat ik de beste maak, maar om een voorbeeld te geven van wat ik bedoel). Overigens heb je een hele leergierige houding, houd dit vast!  O0

Dankjewel Spartan voor je positieve feedback!! Ik kan hier echt wat mee en ga deze tips meenemen voor de volgende inzetfoto's die ik ga maken!! Overigens is die foto met de traumaheli wel echt supermooi!! Hierdoor breng je goed in beeld wat je bedoelt!! Bedankt!!  :) :)

BHN849

• Gewezen IVK-student
  • Senior gebruiker
  • Benthuizen
    • FotoBPR.nl
Reactie #1773 Gepost op: 25 juni 2014, 11:42:01
Citaat van: Spartan link=msg=1279703 date=1403644134

Ik bedenk me net dat stilstaande voertuigen ook mooi kunnen zijn, maar je moet ze er wel mooi op krijgen:

Deze foto's vind ik qua compositie goed, vooral de bovenste vind ik erg sterk gekaderd, maar ze zijn allebei twee tot drie stops onderbelicht.
Voor nieuws uit de regio Zoetermeer keek je vroeger op www.fotobpr.nl!

thetwin84

• EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #1774 Gepost op: 25 juni 2014, 13:15:06
Citaat van: BHN849 link=msg=1279736 date=1403689321
Deze foto's vind ik qua compositie goed, vooral de bovenste vind ik erg sterk gekaderd, maar ze zijn allebei twee tot drie stops onderbelicht.

Al vind ik dat door de onderbelichting de verlichting van de ambulance weer juist sterker word...
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=

p2Elst

• IVK-er
  • Senior gebruiker
Reactie #1775 Gepost op: 25 juni 2014, 13:52:21
Citaat van: thetwin84 link=msg=1279742 date=1403694906
Al vind ik dat door de onderbelichting de verlichting van de ambulance weer juist sterker word...

De ambulance wordt er inderdaad mooier door. In de hoeken van de foto met de heli zie je wel dat er net wat té veel onderbelichting is. Maar hoe dan ook, het blijven wel echt heel vette foto's

Brambd

• Senior gebruiker
  • Student Integrale Veiligheidskunde
    • bramvanoosterhout.nl
Reactie #1776 Gepost op: 25 juni 2014, 16:11:17
Citaat van: BHN849 link=msg=1279736 date=1403689321
Zit inderdaad behoorlijk wat zwart in de foto's, met name de onderste. Daarnaast lijkt het alsof de witbalans bij foto 1 niet helemaal correct is en de horizon is een beetje scheef.

ColinC

• Forum gebruiker
  • Hoi =)
    • Website
Reactie #1777 Gepost op: 26 juni 2014, 20:46:44
Aantal foto's waar ik graag jullie mening over hoor. Zitten bij lange na nog niet in de buurt van -werkelijk waar- een aantal bijzondere foto's die ik voorbij heb zien komen.

ME inzet tijdens grote brand in Vledder

Nachtelijke inzet tijdens autobrand

Zelfde, alleen ietwat bewogen

Hulpdiensten bij een ongeval

Een tijdje terug bij de grote brand in Blokzijl (overigens vorige week nog langs gereden, ze gaan het dak compleet opnieuw opbouwen)

Traumahelikopter 1 stijgt op

Deze had iets mooier kunnen worden.

Foto's komen van m'n Facebook af dus de kwaliteit zelf is wat minder.

SjoerdvR

• Fotograaf
  • Forum gebruiker
    • Mijn fotografie site
Reactie #1778 Gepost op: 27 juni 2014, 06:58:47

Brambd

• Senior gebruiker
  • Student Integrale Veiligheidskunde
    • bramvanoosterhout.nl
Reactie #1779 Gepost op: 27 juni 2014, 10:59:51
Citaat van: ColinC link=msg=1280245 date=1403808404
Aantal foto's waar ik graag jullie mening over hoor. Zitten bij lange na nog niet in de buurt van -werkelijk waar- een aantal bijzondere foto's die ik voorbij heb zien komen.

ME inzet tijdens grote brand in Vledder

Nachtelijke inzet tijdens autobrand

Zelfde, alleen ietwat bewogen

Hulpdiensten bij een ongeval

Een tijdje terug bij de grote brand in Blokzijl (overigens vorige week nog langs gereden, ze gaan het dak compleet opnieuw opbouwen)

Traumahelikopter 1 stijgt op

Deze had iets mooier kunnen worden.

Foto's komen van m'n Facebook af dus de kwaliteit zelf is wat minder.
Wat me vooral opvalt is dat je vaak een 'verkeerd' kader pakt. Je snijdt dingen er af, zoals bijvoorbeeld een stuk ademluchtfles, een halve auto/motor. Verder inderdaad gewoon lekker blijven oefenen!  :)