Blijkbaar kan het. Maar is het ook verstandig? We mogen bij open dagen niet met 4 man in de korf staan ivm het maximale hijsgewicht. Kan dit wel veilig gebeuren? Waarom overigens niet gewoon laten vallen?
De maximale korflast bij hoogwerkers ligt ergens tussen de 250-600 kg, uitzonderingen daar. Dan heb je er nog een veiligheidsfactor aanzitten waardoor de hoogwerker misschien wel 1,5 tot 2 keer zoveel aankan, maar daar moet je uiteraard niet mee gaan werken (het heet dan ook niet voor niks veiligheidsfactor). Het kan inderdaad. Al ben ik er zelf nooit zo'n fan van om op zo'n manier te takelen, al helemaal niet als er geen mens of dier in gevaar is.
Ik weet niet of de stam doorgezaagd is, ze de stam hebben laten vallen en vervolgens met een hoogwerker opgepakt om in de berm te leggen. Of dat ze de stam in de ketting laten vallen, wat zorgt voor een enorme piekbelasting op de korf.
Als stuurlui aan wal zou ik zeggen: Waarom niet zagen vanuit korf, laten vallen, wegrollen naar berm door 2-3 man, volgend stuk zagen etc. Als dan alles gezaagd is een bezem over de weg (wat toch al moest) en klaar.