Ik zeg niet dat ik (let op, weer persoonlijk) de foto's lelijk vind. Vraag me wel bij een aantal foto's af wat ze mooier zou moeten maken dan een willekeurige andere foto.
Voor mij is foto 5 (rijtje met voertuigen) bijvoorbeeld 'saai', kijk ik naar de 1 na laatste (het openwerken van de deur) dan word ik nieuwsgierig.
Het is ook een serie foto's, niet elke foto geeft evenveel informatie of is interessant. (of zoals je het misschien wilt zeggen een "mooie inzet"-foto). Maar laten we wel zijn, wat kun je meer verwachten van iemand die nog niet zo lang in het "vak" zit. Er zullen inderdaad wel foto's tussen zitten die van een wat mindere kwaliteit zijn of informatieve waarde.
Ik ben het met je eens dat een rijtje voertuigen van een heel andere waarde is dan de foto van het openwerken van een deur. Maar laten we oppassen dat we niet te veel bezig zijn met het beoordelen van een foto (of fotograaf) en het gewoon accepteren dat er ook minder goede foto's tussen kunnen zitten. Over het algemeen vind ik de foto's van Sem wel goed, en zal hij nog in een leerproces zitten. Het wordt vanzelf nog beter.