Voorwaardescheppend?

Auteur Topic: Voorwaardescheppend?  (gelezen 19499 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

112 Brabant.nl

• Senior gebruiker
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Gepost op: 22 mei 2004, 19:29:22
Klein vraagje:

Wat betekent de term "voorwaardescheppend" eigenlijk precies bij de prioriteitsstelling van ambulance-ritten?

Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !

zwaailampmaker

• Senior gebruiker
  • R & D- OGS
Reactie #1 Gepost op: 22 mei 2004, 19:36:58
wanneer er niet voldoende ambulances op een bepaalde post meer aanwezig zijn, gaat er een ambulance van een nabij gelegen post half verwege staan om zodoende de ''voorwaarde te scheppen '' om zo snel mogelijk naar een adres te gaan in zijn omgeving, om zodoende de aanrijtijden zo kort mogelijk te houden.

ze ziet soms op bruggen of andere opvallende punten een ambulance staan met meestal draaiende motor, dat zijn dan ook meestal voorwaarde scheppende ambulances
Nemo me impune lacessit

Marco

• Gast
Reactie #2 Gepost op: 22 mei 2004, 20:46:23
Hopi Lampemaker en 112 brabant.

De draaiende motor is dan vooral voor de kachel of airco, niet om snel te kunnen zijn hoor. Gelukkig zijn we in onze regio bijna af van de VWS plaatsen langs de snelwegen en op viaducten. Tegenwoordig hebben we een aantal brandweerposten, bejaardenpakhuizen, Rijkswaterstaatsdepots als VWS plek.

Groet, Marco

zwaailampmaker

• Senior gebruiker
  • R & D- OGS
Reactie #3 Gepost op: 22 mei 2004, 21:05:18
regio noord holland moet het nog met bruggen en ander soortgelijk plaatsen doen kennelijk.
Nemo me impune lacessit

Robin Hundman

• Gast
Reactie #4 Gepost op: 22 mei 2004, 21:17:43
Nee niet alleen, bij Abbekerk in ieder geval wel. Maar nu hebben ze weer wat nieuws als de ambulance uit Wieringerwerf weg is, komt er gelijk een van Hoorn of Den Helder in die post staan. Zwaailampenmaker kijk maar op mijn website www.Ambu-nhn.nl en dan bij steunpunten staat meer info.

112 Brabant.nl

• Senior gebruiker
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Reactie #5 Gepost op: 22 mei 2004, 22:17:55
Allemaal hartelijk dank voor de info. Ik wist wel dat ambulances soms "strategische" posities innemen om voor een goede dekking te blijven zorgen. Ook had ik dus wel eens gehoord van de term 'voorwaardescheppend' maar had de link tussen die twee gelegd.

Nog een vraagje: is het in alle regio's zo dat je voor deze inzetten altijd een ritnummer toegewezen krijgt? Of is het in sommige regio's zo dat je dit alleen krijgt als je vanaf die strategische positie ook daadwerkelijk bent ingezet?
Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !

Robin Hundman

• Gast
Reactie #6 Gepost op: 22 mei 2004, 22:50:11
Bij ons in Noord-Holland Noord krijgen ze bij elke rit een ritnummer mee. Je hoort niet altijd dat ze een ritnummer meekrijgen vaak doen ze dat telefonisch in de auto, of moeten ze direct even bellen. Ik weet niet of dat ik andere regio's is. Misschien als je nog meer vragen hebt is het ambu-prikbord, of over de scanner www.scanner.pagina.nl een goed idee!  ;D Succes

Christian

• Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 25 mei 2004, 22:50:28
In Zeeland krijgen ze ook een ritnummer.

Christian