Mediaberichten versus de werkelijkheid

Auteur Topic: Mediaberichten versus de werkelijkheid  (gelezen 7029 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #10 Gepost op: 3 mei 2010, 20:39:06
en dan kunnen we denk ik als topper wel het meenemen van een patient in de traumaheli noemen, dat gaat altijd fout ;D ;D ;D ;D
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Ba(a)s

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,055
Reactie #11 Gepost op: 3 mei 2010, 20:44:45
Dat gebeurt af en toe wel, hoor ;)

Het ging in mijn voorbeeld ook om een traumahelikopter, het bericht van de NOS ging namelijk over een tweede traumahelikopter die 's nachts ter plaatse was.
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Reactie #12 Gepost op: 3 mei 2010, 20:46:53
Dat gebeurt af en toe wel, hoor ;)

Het ging in mijn voorbeeld ook om een traumahelikopter, het bericht van de NOS ging namelijk over een tweede traumahelikopter die 's nachts ter plaatse was.

Dat iemand niet de kennis heeft dat er 'snachts maar 1 heli vliegt is héél wat anders als mogelijke doden en weet ik veel wat..


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #13 Gepost op: 3 mei 2010, 20:48:53
en dan kunnen we denk ik als topper wel het meenemen van een patient in de traumaheli noemen, dat gaat altijd fout ;D ;D ;D ;D
Vanochtend is er nog een patient vervoerd met de LL2.


Ba(a)s

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,055
Reactie #14 Gepost op: 3 mei 2010, 20:49:16
Dat iemand niet de kennis heeft dat er 'snachts maar 1 heli vliegt is héél wat anders als mogelijke doden en weet ik veel wat..

Toch vind ik dit een ander verhaal, de NOS luistert blijkbaar niet naar aanvullingen/feedback van mensen van de werkvloer..
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #15 Gepost op: 3 mei 2010, 20:53:52
Vanochtend is er nog een patient vervoerd met de LL2.

ja het gebeurt wel, maar heel sporadisch, sommige media zijn echter van mening dat wanneer er een heli komt, de patient meegenomen word door dat gevaarte, maar dat is natuurlijk niet zo, enkel als het slachtoffer ABC stabiel is.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #16 Gepost op: 3 mei 2010, 20:58:06
ja het gebeurt wel, maar heel sporadisch, sommige media zijn echter van mening dat wanneer er een heli komt, de patient meegenomen word door dat gevaarte, maar dat is natuurlijk niet zo, enkel als het slachtoffer ABC stabiel is.

Of er acuut vervoerd moet worden ivm. de levensbedreigende situatie..


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #17 Gepost op: 3 mei 2010, 21:01:31
ik heb het idee dat sommigen vwb de "informatiegretigheid" aan het doorslaan zijn. Het lijkt er -simpel gezegd- op dat sommigen al willen weten wat er waar gebeurd is voordat "de auto op de boom zit". En dat is bijzonder vervelend, want men kán niet wachten, zelfs niet als men er 150 km. vandaan woont. De jeugd is daar goed in, maar onderschat hierin ook sommige ouderen niet.  :|

Vragen die beginnen met hoe/wat/waar/waneer/hoeveel/hoe laat moet je niet willen beantwoorden met zinnen die beginnen met; waarschijnlijk, misschien, wellicht, ongeveer, "ik denk" en "zou het niet". Zoals ik al eerder aanhaalde; Wij hier op het forum zijn het ANP niet en hebben dus minder te maken met de snelheid van een bericht. Richt je daarom meer op de juistheid van je gegevens en wacht desnoods een minuutje met iets te vragen of te posten.  ;)

Mooi voorbeeld is hiervan de problematiek die hier is (geweest?) in het Wie weet er meer van topic. Mensen die helemaal geen enkel benul hebben van bepaalde inzetprotecollen, inzetten of afloop plaatsen direct ieder p2000 alarm, waar vervolgens (bijna) nooit meer een antwoord op komt.
Twitter is daar ook een mooi voorbeeld van, een van de redenen waarom ik altijd tegen een invoegtoepassing van twitter ben geweest.

De politie heeft het slechtnieuws nog niet gebracht, of de familie weet het al via internet (en ja, dat is praktijk)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Reactie #18 Gepost op: 3 mei 2010, 21:01:32
Toch vind ik dit een ander verhaal, de NOS luistert blijkbaar niet naar aanvullingen/feedback van mensen van de werkvloer..

Kan het goed begrijpen dat ze zoiets kleins niet aan gaan passen op teletekst.. Ik wist trouwens niet dat de NOS een krant heeft ::)


1300001-MR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,198
Reactie #19 Gepost op: 3 mei 2010, 21:07:25
Ik ken ook nog wel een voorbeeldje betreffende een brand in Vlissingen waarbij vrij snel werd opgeschaald naar GB, meerdere ambulances en ook de lifeliner 2 werden gealarmeerd. Ik meen dat de televaag direct repte over mogelijk doden bij brand etc. Achteraf bleek het een kleine brand in een slaapkamer te zijn waarbij gelukkig geen gewonden of erger waren gevallen. De media is er natuurlijk om al het nieuws zo snel mogelijk de wereld in te schieten, maar op de redactie moet toch iemand zitten met GBV die toch even 33x nadenkt voordat een dergelijk bericht wordt gepubliceerd? Eerst de officiële berichten (van de voorlichter) afwachten lijkt mij in geval van slachtoffers een beter plan. Overigens is dit laatste iets wat sommige sites gelukkig ook doen O0