Urgentie reanimatie

Auteur Topic: Urgentie reanimatie  (gelezen 12860 keer)

0 gebruikers (en 20 gasten bekijken dit topic.

yogya

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 7
Reactie #40 Gepost op: 5 juli 2010, 10:39:16
Nog even een kleine toevoeging: De tweede reanimatie was van dinsdag op woensdag midden in de nacht, mss heeft dat nog mee gespeeld om met OGS te mogen rijden, maar dat weet ik natuurlijk niet.


Spartan

  • Verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 252
Reactie #41 Gepost op: 10 juli 2010, 23:16:45
Nou als dat het enigste is....   Verschillende medicatie door intraveneuze toegangen (naaldjes), intubatie, maagsonde, zakje zout, opvang en uitvragen familie, kijken hoe we weg komen...

Hier laten we bij voorkeur de politie reanimeren, hebben wij onze handen vrij.... Er komt dus meer bij kijken  ;)



Ja zover was ik ook al, (paps is AVP, en ik Vpk in opleiding)  maar ik kon ook heel het rijtje opnoemen, alleen staat gelijk heel het forum vol, en krijg je zoveel last van je vingers.


Quiz

  • Ambulancecheuffeur
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 23
Reactie #42 Gepost op: 11 juli 2010, 14:05:54
bij ons in de regio komen er altijd 2 ambu's op een A1.

het kan altijd zo zijn dat als de 1e terplaatse is dat het geen reanimatie is en dan gecanceld wordt. of dat ze vragen toch door te komen ivm de toestand van de patient.

Ik weet dat er soms gevallen zijn dat de 2e ambu toch op een A1 achter de 1e ambu naar het ziekenhuis gaat. komt niet vaak voor maar het gebeurt toch een enkele keer.


JM

  • Arnemuiden, Zeeland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 463
  • Arnemuiden 4534
Reactie #43 Gepost op: 12 juli 2010, 21:31:51
Ik weet dat er soms gevallen zijn dat de 2e ambu toch op een A1 achter de 1e ambu naar het ziekenhuis gaat. komt niet vaak voor maar het gebeurt toch een enkele keer.

Kan je is een voorbeeld geven van zo een geval? Kan me er zo weinig bij voorstellen ;)


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #44 Gepost op: 12 juli 2010, 21:44:15
Toen ik in Gouda werkte zag ik ze regelmatig samen naar het ziekenhuis komen. Beide met A1.
In Rotterdam zie ik het helemaal niet.
Blijkbaar regio afhankelijk.


Royofzo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,371
  • Gorinchem
    • ZHZActueel.nl
Reactie #45 Gepost op: 12 juli 2010, 22:07:06
Ik heb het hier in Gelderland-Zuid 1 keer mee gemaakt.
Beide ambu's met OGS naar het ziekenhuis (UMC Utrecht). Ook reedt er een motoragent voor  :)


Quiz

  • Ambulancecheuffeur
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 23
Reactie #46 Gepost op: 12 juli 2010, 23:09:23
Kan je is een voorbeeld geven van zo een geval? Kan me er zo weinig bij voorstellen ;)

ik weet dat het soms gebeurt bij een baby/kinder reanimatie, waarbij de baby of het kind in de 1e ambu is met 2 plegen en de chauffeur van de 1e ambu. dan kan het soms gebeuren dat de 2e ambu met de ouders onder OGS naar het ZKH gaat.

Niet altijd, maar het komt voor.


Quiz

  • Ambulancecheuffeur
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 23
Reactie #47 Gepost op: 12 juli 2010, 23:12:26
Toen ik in Gouda werkte zag ik ze regelmatig samen naar het ziekenhuis komen. Beide met A1.
In Rotterdam zie ik het helemaal niet.
Blijkbaar regio afhankelijk.

Rader, misschien is er dan een ongeval gebeurd op bv de A12 met 2 slachtoffers, en willen alle 2 de ambu's in het balang van de patient onder A1 naar het ziekenhuis. in dat geval heeft het niks met de regio te maken


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #48 Gepost op: 13 juli 2010, 07:42:25
Nee, ik heb het over reanimaties.


CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #49 Gepost op: 13 juli 2010, 08:29:32
Het hoort formeel niet maar het gebeurt af en toe wel. Net als alles in het leven..... Je mag ook niet overal parkeren maar wie heeft er geen bon in de bus gehad? En ajb geen ellelange discussie over de jurisprudentie, daar heb ik helemaal geen zin in.  De collega's die het doen weten de risico's en nemen dat in overweging. Dat is een onderdeel van hun professionaliteit.

WM

(ik merk dat ik toe ben aan vakantie.... 8))
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon