0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.
Maar als jij door jouw 'lichte overtreding' er verantwoordelijk voor bent dat tientallen mensen gewond raken, is dat dan geen reden om de man langer vast te houden?
Er bestaat volgens mij niet zoiets als 'letsel door schuld', dus ik vermoed het niet.
1.Hij aan wiens schuld te wijten is dat een ander zwaar lichamelijk letsel bekomt of zodanig lichamelijk letsel dat daaruit tijdelijke ziekte of verhindering in de uitoefening van zijn ambts- of beroepsbezigheden ontstaat, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de vierde categorie.2.Indien de schuld bestaat in roekeloosheid, wordt hij gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie.
Ik denk dat het halve bureau waar de man vastzit druk het Wetboek aan het doorbladeren is welke strafbare feiten nog meer van toepassing kunnen zijn.Mogelijk gaan ze zitten op bedreiging van Koninklijke familie...veel opties mogelijk.
Beveiliger bij WA:
Mooie foto, eentje waarop heel veel gebeurt als je goed kijkt. Drie mensen lijken nog niets in de gaten te hebben, w.o. onze premier..
Volgens mij heeft hij ook een beveiliger bij zich
Het is alleen niet mogelijk om iemand ter zake van dit feit in verzekering te stellen / in bewaring te stellen.