Reanimatie ervaring met AED na SMS alert

Auteur Topic: Reanimatie ervaring met AED na SMS alert  (gelezen 32291 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Dave1989

  • Leerling-verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 173
  • 4e jaars Leerling-vpk,Hartslagnu hulpverlener
Reactie #130 Gepost op: 18 juni 2010, 18:44:43
Ik woon in Bergen op Zoom(Brabant).Ik hoorde laatst dat je je ook bij ons in de buurt kan aanmelden.
We krijgen op school het officiele EHBO examen, waarbij dus ook  2 examinatoren zijn en ik geloof 1 of 2 lotussen(de aantallen zijn nog een beetje onduidelijk).

Het examen bij ons op school is overigens niet verplicht.Zelf vind ik dit erg belangrijk.Helemaal als verpleegkundige.


Groeten
Geinteresseerd en werkzaam binnen de hulpverlening  [


jeroenduitske

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 534
  • jeroenduitske
Reactie #131 Gepost op: 22 juni 2010, 21:05:16
ik heb zojuist een mail naar de gemeente gestuurd over de aed's in eijsden er hangen nu in totaal 15 stuks maar ik kom s'avonds bij geen van die 15 stuk of er moet toevallig een repetitie zijn of sportavond ens gemaild of daar verandering in kan komen

we zijn eens benieuwd
EHBO'er  - AED Bediener RK'er Chauffeur bij VZA international post Echt Verzorgende IG


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #132 Gepost op: 28 juni 2010, 23:30:40
ik zat lekker achter men laptop opeens krijg ik melding op men pager 2 ambulance's naar een straat dus ik dacht meteen reanimatie dus cameratas gepakt en naar straat gefietst kom ik daar de straat in hoor ik al en vrouw huilen en schreeuwen van paniek dus ik wist het is een reanimatie dus ik dus maar op en gepaste afstand wachten tot de ambulace's er kwamen die waren echt vrij snel terplaats en sprongen uit de wagen en rende naar binne en niet lang erna kwam de vrouw naar buiten gerend en riep men man is dood en riep op en kennis of familie lid

nu vraag ik me toch steeds af mag ik naar binne gaan en al met reanimatie starten als ik die persoon helemaal niet ken ???
(heb geen ehbo diploma maar ga binnekort beginne)

In de bovenstaande setting, nee

Als je door de GMC  een opdracht gekregen hebt, is dat geen vrijbrief om naar binnen te stormen, maar in de praktijk zijn ze hartstikke blij dat er iemand komt helpen.


Dave1989

  • Leerling-verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 173
  • 4e jaars Leerling-vpk,Hartslagnu hulpverlener
Reactie #133 Gepost op: 5 juli 2010, 12:01:12
joepie de poepie, ik ben vandaag geslaagd voor het EHBO examen.Nu even wachten op het certificaat en dan aanmelden voor aed alert ,etc party
Geinteresseerd en werkzaam binnen de hulpverlening  [


jeroenduitske

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 534
  • jeroenduitske
Reactie #134 Gepost op: 5 juli 2010, 21:41:03
netjes jongen en hopelijk dan geen meldingen he van reanimatie??? >:D
EHBO'er  - AED Bediener RK'er Chauffeur bij VZA international post Echt Verzorgende IG