Ik las onderstaand bericht op aedforum.net Omdat het erg belangrijk is, neem ik het even over. Ben benieuwd naar jullie reactie.
De afgelopen weken heb ik diverse keren gehoord dat de webwinkel
www.aedleverancier.nl van Vivon de AED's haalt uit het buitenland, en hier in Nederland deze omzet naar de Nederlandse taal. Dit zou problemen op kunnen leveren met de garantie, zo is mij altijd verteld.
Ik heb dit topic niet gestart om Vivon zwart te maken, maar ik wil wel graag juiste informatie geven aan mijn cursisten als ze vragen hebben waar ze materialen moeten kopen. Vandaar dat ik mijn ervaring hier even neerzet.
Uit eigen onderzoek is gebleken dat zij geen dealer zijn in Nederland van Defibtech en Zoll, terwijl ze deze wel aanbieden. Komen deze uit het buitenland?
Wat wel vreemd is, en mijn argwaan wel ondersteund, zijn de Algemene Voorwaarden op de site van de website AEDleverancier.nl, daar staat letterlijk:
Citaat
Artikel 9: Garantiebepalingen van de producent.
In voorkomend geval geeft de producent garantie, respectievelijk verplicht hij zich tot bepaalde prestaties, in het geval de betreffende zaak niet aan bepaalde eigenschappen voldoet, en is informatie daarover te vinden in de bij het product geleverde bescheiden. Aan dergelijke bepalingen is AED leverancier niet gebonden. Zij kunnen door de koper slechts jegens de producent, en niet jegens AED leverancier, worden ingeroepen. Op verzoek van de koper zal AED leverancier de naam en het adres van de producent aan de koper mededelen.
Als ik het goed begrijp, ben je dus als klant aangewezen op de fabrikant, en kan je niet aankloppen bij de winkel waar je de artikelen hebt verkocht? Mag dat wel van de Nederlandse wet?
Graag jullie meningen en/of ervaringen (ook positieve!)