GRIP 1 Zeer grote brand Inventum Leyenseweg - Bilthoven 06-05-2010

Auteur Topic: GRIP 1 Zeer grote brand Inventum Leyenseweg - Bilthoven 06-05-2010  (gelezen 7333 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Tja, aan de opkomsttijd van de Bilthovense brandweer kan het niet gelegen hebben, De Bilthovense brandweerkazerne ligt nagenoeg aan de overkant van de straat! Er zullen vast redenen zijn om de COH en de VC2 op te roepen, maar had de kazerne ook niet gewoon als COPI kunnen dienen?

COH/VC is standaard bij grote brand. Inderdaad, grappig was het wel, stond de VC Houten recht voor de VC Bilthoven die nog warmpjes in de kazerne stond...CoPi was dus recht voor de kazerne (en misschien ook wel deels er in) ;)
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


Cobra4

  • Ploegleider BHV, CBRN instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,476
p2kflex
09:45:27 06-05-10GROUP-1P 1 BEDRIJFSBRAND LEYENSEWEG 101 BHV Inventum BV AFGESCHAALD NAAR GRIP: 0
0709531BRW Veiligheidsregio Utrecht (Coördinator Informatievoorziening ROT)
0709608BRW Veiligheidsregio Utrecht (Piket BGC - Bureau Gemeentelijke Crisisbeheersing)
0709609BRW Veiligheidsregio Utrecht (Persvoorlichter DA 835 Regio)
0709615BRW Veiligheidsregio Utrecht (Beheer)


Alwin-R09

  • Belangstellende/Amateurfotograaf
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 128
    • HV-Assen
p2000alarm
10:18:06 06-05-10Opkomend personeel:ivm brand t.o BCCB aub aanrijden via Soestdijkseweg/Spoorlaan
0736056Utrecht Video Eenheid
0736900Utrecht Monitorcode
p2000alarm
10:18:00 06-05-10Opkomend personeel:ivm brand t.o BCCB aub aanrijden via Soestdijkseweg/Spoorlaan
0736053Utrecht ME peloton 3
0736900Utrecht Monitorcode


 
06-05-2010   Opkomend personeel:ivm brand t.o BCCB aub aanrijden via Soestdijkseweg/Spoorlaan
 0736052 10:17:49 Utrecht ME peloton 2
0736900Utrecht Monitorcode


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Foto-tijd!! Meer? Op de site staan nog véél meer foto's ;)









VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


Alwin-R09

  • Belangstellende/Amateurfotograaf
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 128
    • HV-Assen
p2000alarm
10:35:22 06-05-10Opkomend personeel:ivm brand t.o BCCB aub aanrijden via Soestdijkseweg/Spoorlaan
0736051Utrecht ME peloton 1
0736900Utrecht Monitorcode


3 Peletons ME en een Videoeenheid? Waar zijn die voor nodig?

Mvg,

Alwin


jeroen76

  • Bedrijfshulpverlener
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
3 Peletons ME en een Videoeenheid? Waar zijn die voor nodig?

Ik vermoed voor de finale van de KNVB beker in Rotterdam vanavond.


Royofzo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,371
  • Gorinchem
    • ZHZActueel.nl
COH/VC is standaard bij grote brand. Inderdaad, grappig was het wel, stond de VC Houten recht voor de VC Bilthoven die nog warmpjes in de kazerne stond...CoPi was dus recht voor de kazerne (en misschien ook wel deels er in) ;)
Haha, ziet er wel appart uit ja, ik vond een foto op de site van de Jeugdbrandweer Zeist. (Mooi fotoverslag trouwens!)



© Jeugdbrandweer Zeist


fanthagiro

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 16
nu alleen nog maar wat rook te zien, ik woon bijna aan de overkant... heel frappant dat de brand vannacht al is begonnen, niets gehoord.

Er heeft vanmorgen zo rond kwart voor negen wel de hele tijd een politie helicopter rond gevlogen boven de brand en mijn huis,,... weet iemand waarom er een politie helicopter wordt ingezet?


Alwin-R09

  • Belangstellende/Amateurfotograaf
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 128
    • HV-Assen
Ik vermoed voor de finale van de KNVB beker in Rotterdam vanavond.

Ik dacht dat het voor deze brand was, aangezien ze moeten opkomen voor de brand. En omdat de aanrijdroute via Soestdijkseweg/Spoorlaan gaat en je dan ongeveer uit komt bij de plek waar de brand is.

Mvg,

Alwin


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Ik dacht dat het voor deze brand was, aangezien ze moeten opkomen voor de brand. En omdat de aanrijdroute via Soestdijkseweg/Spoorlaan gaat en je dan ongeveer uit komt bij de plek waar de brand is.

De ME van Utrecht is gevestigd aan de Leyenseweg; dus vandaar dat de mensen moeten omrijden.
De eenheden die nu opkomen zijn inderdaad voor bijstandsverlening aan Rotterdam-Rijnmond, tbv de KNVB bekerfinale.

Het dikgedrukte is overigens een onjuiste aanname; er staat niet dat ze moeten opkomen tnv de brand, maar dat opkomend personeel een andere route moet nemen in verband met de brand ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s