Persfotograaf met amber over vluchtstrook of afgekruiste baan

Auteur Topic: Persfotograaf met amber over vluchtstrook of afgekruiste baan  (gelezen 16755 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #20 Gepost op: 6 mei 2010, 18:35:12
Misschien beetje off-topic,

Bijvoorbeeld: Veluweland geeft een 'eigen' perskaart uit, nu is mijn vraag mag je met deze 'perskaart' ook stoppen op de snelweg? (bij branden/ongevallen)

Of gelden hier andere regels voor?


Veluweland bedekt een regio van Vaassen t/m Elburg en Hulshorst tot Hattem. even voor de beeldvorming..

Ik hoor het graag!

groeten, Kevin-112

Nee zonder noodzaak mag je niet stoppen op de snelweg cq vluchtstook. Met wat voor pers kaart dan ook.

gr
Mike


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #21 Gepost op: 6 mei 2010, 18:38:40
Nee zonder noodzaak mag je niet stoppen op de snelweg cq vluchtstook. Met wat voor pers kaart dan ook.

gr
Mike

Nee, ok.

Maar met deze perskaart 'mag' je dan wel stoppen om foto's te maken? (als iemand met PPK het wel mag?)

Of is dit niet geldig bij politie en riskeer je een boete?
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


DDCM

  • Pfffff beetje jammer hoe mensen reageren...
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 7
Reactie #22 Gepost op: 6 mei 2010, 18:40:54
Pffffff beetje jammer, dat er weer zulke reactie komen, dus verwijdert.
God schiep mens en dieren, maar geen justitie officieren, want zulke creaturen schiep de duivel in zijn vrije uren


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #23 Gepost op: 6 mei 2010, 18:45:48
Relax, take a sisi!  ^-^

Ik bemoei me verder niet inhoudelijk met de discussie, maar heb je nu al 3 of 4 keer zien roepen dat je ''echte'' pers bent. Doe dan wat aan je Nederlands. ;)
Verder hoef je niet denigrerend te gaan doen, nergens voor nodig. Als je verder niet wilt deelnemen aan dit topic, is dat je goed recht. Maar die sneren links en rechts zijn niet nodig.  ;)


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #24 Gepost op: 6 mei 2010, 18:51:15
Ik doe mijn werk, ik doe dit al heeeel wat jaren en in de bijna 7jaar nog nooit een prent gehad.

onzin reden,

iemand die al 6 jaar lang elke dag iemand vermoord, of al 50 jaar zonder rijbewijs rijd is toch even goed ook schuldig. hoelang je iets al doet mag  geen reden zijn. al deed je het al voor de lamp uberhaupt was uitgevonden.

ik kan er wel tegen in gaan maar net zoals dit topic beetje jammer van mijn tijd maar ik doe er verder niet moeilijk om  (zo sportief ben ik ook wel)  

nou wat sportief zeg om er niet over door te gaan.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #25 Gepost op: 6 mei 2010, 19:00:17
Het is een beetje jammer dat er weeeeer zoveel ophef over word gemaakt, en verder na deze reactie reageer ik ook verder niet meer want het is tijd verspilling (vind ik)
Ik doe mijn werk, ik doe dit al heeeel wat jaren en in de bijna 7jaar nog nooit een prent gehad.

Ik heb geen web site dus ik kan het verder niet aan tonen, maar ik kom vaker in aanraking met het KLPD dan jullie denken (en voor het agentje RED de ringweg surviant idem)
En ik heb ook al heel wat Email adressen van dienders, KLPD’ers, brandweer , en ambulance personeel met het verzoek of ik wat materiaal hun kant op kan sturen.

Dus RED het zit me wel gebakken ik word er niet echt warm of koud van, van jou opmerking.

Maar goed ik heb dus nog nooit een prent gehad tijdens het aanrijden bij een ongeval of incident op de snelweg, en als ik deze krijg zal deze ook netjes worden betaald eenmaal het risico van het vak
ik kan er wel tegen in gaan maar net zoals dit topic beetje jammer van mijn tijd maar ik doe er verder niet moeilijk om  (zo sportief ben ik ook wel)  

Daarbij maken wij veel beelden voor het korps Amsterdam/Amstelland en het is een beetje geven en nemen wij hebben soms de politie nodig en de politie heb soms de pers nodig een echte
(haat liefde verhouding)
Niet dat dit de juiste manier is van de wet handhaving bij het korps, maar het gebeurd nou eenmaal we hebben elkaar nodig.
en wie zegt dat dit niet zo is ........dream on wat jij wil (je zal het wel beter weten dan ik)

Zolang wij maar in de buffer zone zitten tussen ongeval en laatste politie auto ter plaatse
zolang we de flits/zwaai verlichting (Amber) en geen (blauw) aan zetten tijdens het vluchtstrook rijden.
Wij houden ons aan de regeltjes die gelden rondom het/een ongeval / incident (ongeschreven wet) dus de zo als een OvDP ooit tegen me zei …… gentlemen agreement.
en wie een echte pers fotograaf/cameraman is weet waar ik het over heb dus uitleg is verder niet nodig.

Verder wil ik het hier bij laten, deze nutteloze discussie die hier uit voort gaat vloeien is gekomen door dat ik een Zwaailicht te koop bood.
En we gaan zo een welles nietes verhaal krijgen en daar heb ik dus geen zin in.

Ik wens jullie verder allemaal een prettige avond.

Met vriendelijke groet Dennis.
----EINDE---



Nou Dennis Weber...

 O0 Met zulk taalgebruik en opmerkingen ben ik benieuwd wat er de volgende keer gebeurt als de collega's van Red je tegenkomen op de vluchtstrook... ;D ;D ;D O0


Twentsgeluk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,987
Reactie #26 Gepost op: 6 mei 2010, 19:08:59
Daarbij maken wij veel beelden voor het korps Amsterdam/Amstelland en het is een beetje geven en nemen wij hebben soms de politie nodig en de politie heb soms de pers nodig een echte

Of je nu een echte fotograaf bent of een amateurfotograaf iedereen hoort zich aan de regels te houden. Als een agent je dan matst om soms iets door de vinger te zien is wederzijds vertouwen maar wat dan de reden is omdat online te knallen is mij niet duidelijk.


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #27 Gepost op: 6 mei 2010, 19:09:56
Hoe zou het verzekeringstechnisch eigenlijk zitten, als je met je zwaailicht iemand aanrijdt op de vluchtstrook? Alleen daarom zou ik het al niet doen :P


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #28 Gepost op: 6 mei 2010, 19:21:03
Goedenavond,

Veluweland(regionalekrant) geeft een 'eigen' perskaart uit, nu is mijn vraag, mag je met deze 'perskaart' ook stoppen op de snelweg? (hiermee bedoel ik bij nieuwswaardige incidenten.)
Of gelden hier andere regels voor??

Veluweland bedekt een regio van Vaassen t/m Elburg en Hulshorst tot Hattem. even voor de beeldvorming..

Kan iemand misschien ook de algemene regels te voorschijn toveren mbt PPK / stoppen bij incidenten?

Ik hoor het graag!

Groeten Kevin-112
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #29 Gepost op: 6 mei 2010, 19:22:28
Met een ppk moet je net als iedere andere Nederlander je aan de (verkeers)regels houden.  ;)