Persfotograaf met amber over vluchtstrook of afgekruiste baan

Auteur Topic: Persfotograaf met amber over vluchtstrook of afgekruiste baan  (gelezen 16952 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

mike

• Senior gebruiker
Reactie #70 Gepost op: 12 mei 2010, 20:40:43
Je kunt zaken voor de volgende reden inbeslag nemen:

1. Waarheidsvinding(is heel breed begrip alles waar mee de waarheid aan de dag kan worden gebracht valt hier onder)
2. Ontrekking aan het verkeer (drugs en wapens horen niet in de samenleving)
3. Verbeurdverklaring(is straf kan extra worden opgelegd, voorbeeld een man die met 2,5 promile alcohol 200 km/u langs wegwerkers reed, zijn mercedes van 50.000 werd door de rechter verbeurd verklaard)
4. Wederrechtelijk verkregen voordeel(bv bij drugshandelaar, sieraden en auto's inbeslagnemen omdat deze gekocht zijn met crimineel geld)

gr
Mike

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #71 Gepost op: 12 mei 2010, 20:44:48
Dus als ik zwaailampen aan boord heb, om bewust te gaan misleiden, kan men daar niets mee? Of, als ik het goed lees, kun je dit proppen onder: waarheidsvinding?

Ja, ik lees het goed. M.a.w: alles is in principe in beslag te nemen. Tot een potlood aan toe.  ::)

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #72 Gepost op: 12 mei 2010, 20:46:23
Maar moet je de spullen na waarheidsbevinding niet gewoon terug geven als ze niet onder punt 2 3 of 4 vallen?  ??? :)

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #73 Gepost op: 12 mei 2010, 20:48:16
Maar moet je de spullen na waarheidsbevinding niet gewoon terug geven als ze niet onder punt 2 3 of 4 vallen?  ??? :)

Dat oordeelt de officier, ík vind het héél erg ver gaan om een oranje zwaailamp in beslag te nemen, zeker met de verklaring die hij geeft.
Vind het iets anders worden als je over rode/blauwe strobe's gaat praten die daar met een kennelijk doel zitten.

Krijg de laatste tijd steeds meer het idee dat programma's als Blik op de Weg & Wegmisbruikers steeds meer gebruikt worden om een voorbeeld te stellen  :-X
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #74 Gepost op: 12 mei 2010, 20:50:33
Zou er beter geen tijd besteed kunnen worden aan het in beslag nemen van auto's met wannabee stripping?  ::) ;) Die zijn volgens mij echt fout bezig.  :)

mike

• Senior gebruiker
Reactie #75 Gepost op: 12 mei 2010, 21:20:21
Dat oordeelt de officier, ík vind het héél erg ver gaan om een oranje zwaailamp in beslag te nemen, zeker met de verklaring die hij geeft.
Vind het iets anders worden als je over rode/blauwe strobe's gaat praten die daar met een kennelijk doel zitten.

Krijg de laatste tijd steeds meer het idee dat programma's als Blik op de Weg & Wegmisbruikers steeds meer gebruikt worden om een voorbeeld te stellen  :-X

Zie de laatste aflevering van Blik op de weg. In het geval van de casus rijden vluchtstrook en afgekruidste rijbaan. Vind ik het weer een heel ander verhaal om het zwaailicht inbeslag te nemen.

En voor Palm ik heb een paar jaar gelden een complete brandweerauto met alles er op en aan inbeslag genomen. Was niet meer van de brandweer, en de studenten die er in reden waren ook absoluut geen brandweermannen.

gr
Mike

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #76 Gepost op: 12 mei 2010, 21:26:17
(...)

En voor Palm ik heb een paar jaar gelden een complete brandweerauto met alles er op en aan inbeslag genomen. Was niet meer van de brandweer, en de studenten die er in reden waren ook absoluut geen brandweermannen.

gr
Mike

We hebben daar een heel topic over  ;) http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,15008.0.html

r1200gs

• Senior gebruiker
Reactie #77 Gepost op: 13 mei 2010, 14:22:18
Ik zal dan maar weer eens duidelijk mijn mening hierover geven en dat zal wel weer stof doen opwaaien.
Als fotograaf in wat voor hoedanigheid dan ook, ben je geen hulpverlener en heb je niks te zoeken op de vluchtstrook of op een door een rood afgekruisde rijstrook. Als ik last van je heb dan zal ik er alles aandoen om je te verwijderen. Zie ik je rijden met meer dan de noodzakelijke (verplicht) verlichting, heb je ook een probleem.

Hou je gewoon aan de regels en sta ons hulpverleners niet in de weg, dan heb je met mij ook geen probleem.

EvD

• Forum gebruiker
Reactie #78 Gepost op: 13 mei 2010, 15:42:32
Zaanstreek Waterland heeft ook geen afspraken met de pers... tenminste niet wat gecommuniceerd is met de rest van het korps...lol

Niet helemaal waar... Er is bij ons een contract met één persfotograaf die ook beelden voor het korps maakt.. Maar de ervaring met hem (vooral in het Waterlandse volgens mij) is echt perfect. Totaal geen problemen mee en wederzijds begrip en respect.

En met betrekking tot de topicstarter, tsja, ik weet uit eigen ervaring dat ik een prent schrijf voor 'persfotografen' die over de vluchtstrook rijden  ;)

1300001-MR

• Senior gebruiker
Reactie #79 Gepost op: 13 mei 2010, 17:45:57
Ik zal dan maar weer eens duidelijk mijn mening hierover geven en dat zal wel weer stof doen opwaaien.
Als fotograaf in wat voor hoedanigheid dan ook, ben je geen hulpverlener en heb je niks te zoeken op de vluchtstrook of op een door een rood afgekruisde rijstrook. Als ik last van je heb dan zal ik er alles aandoen om je te verwijderen. Zie ik je rijden met meer dan de noodzakelijke (verplicht) verlichting, heb je ook een probleem.

Hou je gewoon aan de regels en sta ons hulpverleners niet in de weg, dan heb je met mij ook geen probleem.
volledig mee eens. Ik vind het echt belachelijk dat de topicstarter allerlei privileges zou hebben. Hij heeft zich gewoon te gedragen net als iedere andere weggebruiker. Dat hij met zijn politieperskaart wellicht wel eens achter het lintje mag fotograferen doet hier niet ter zake. Onnodig stoppen op de vluchtstrook is strafbaar, over de vluchtstrook rijden ook, en oranje zwaailampen voeren ook, laat ze maar eens een keertje lekker verbaliseren ;D