Persfotograaf met amber over vluchtstrook of afgekruiste baan

Auteur Topic: Persfotograaf met amber over vluchtstrook of afgekruiste baan  (gelezen 16761 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

DDCM

  • Pfffff beetje jammer hoe mensen reageren...
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 7
Oja en Haageneech, beterft het bordje, dit bordje heb geen brandwwer logo's of dergelijke, maar er staat oop INCIDENTENFOTOGRAAF Noord-Holland, dit is toegestaan.
Overgens beschikken mijn collega en ik over een politie perskaart deze hebben we nodig voor het uitvoeren van ons werk.
In onze regio Noord-Holland en met name de streek Zaanstreek/Waterland en Amsterdam/Amstelland en Kenemerland vinden het prettig om pers duidelijk te zien bij aankomst wiet wat is.
En tot nu tot is er nog nooit een agent geweest die ons bekeurd heb voor onze zwaailichten in onze voertuigen, het rijden over de vluchtstrook tijdens file bij een (ongeval)
We hebben gelukkig goede contacten met de politie bramdweer en ambulance diensten.


God schiep mens en dieren, maar geen justitie officieren, want zulke creaturen schiep de duivel in zijn vrije uren


LarsAmbu

  • Aanstormend EHVer
  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 383
Reactie #1 Gepost op: 6 mei 2010, 10:55:46
Gaat dat niet te ver? Om als fotograaf voor fotos over de vluchtstrook naar een ongeval toe te rijden? Misschien een leuk discussiepunt. Groet, Lars
Waar een wil is, is een weg.. Ik wil Ambulanceverpleegkundige worden. --------------------------------------------------------------------------------


AMK

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 695
  • VPK io
Reactie #2 Gepost op: 6 mei 2010, 11:10:00
Ook ben ik dan wel benieuwd welke ontheffingen een politieperskaart levert. Heb nog nooit gehoord dat je met een PPK over de vluchtstrook mag rijden met blauwe zwaailichten op je auto. Volgens de Wegenverkeerswet is dat niet toegestaan.
Zie het niet als kritiek, maar het maakt me wel nieuwsgierig!


DDCM

  • Pfffff beetje jammer hoe mensen reageren...
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 7
Reactie #3 Gepost op: 6 mei 2010, 11:32:42
Klopt een PPK geeft alleen recht om binnen de lijnen van een stuk afgezet gebied in mijn geval camerawerk te verichten.
Het is GEEN ontheving om over de vluchtstrook te rijden of over een rijstrook die is gemarkeerd met een rode X.

En toch ik zeg het wel heel duidelijk OMDAT WE GOEDE AFSPRAKEN HEBBEN met politie ZAANSTREEK/WATERLAND en AMSTERDAM/AMSTELLAND
word het toegestaan en worden wij ECHTE PERS met rust gelaten.
En de hobbie/brandweer/112/incidentenfotograven worden of op de bon geslingert of worden verzocht door te rijden.

Dus hou me ten goede de Politie Pers Kaart is GEEN ontheving!!!

En er word dan wel verwacht dat we niet onder PRIO1 over de vluchtstrook scheuren, wel met amber flitsers/zwaailichten aan zodat het overige verkeer je wel beter ziet.
God schiep mens en dieren, maar geen justitie officieren, want zulke creaturen schiep de duivel in zijn vrije uren


LarsAmbu

  • Aanstormend EHVer
  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 383
Reactie #4 Gepost op: 6 mei 2010, 11:39:45
Klopt een PPK geeft alleen recht om binnen de lijnen van een stuk afgezet gebied in mijn geval camerawerk te verichten.
Het is GEEN ontheving om over de vluchtstrook te rijden of over een rijstrook die is gemarkeerd met een rode X.

En toch ik zeg het wel heel duidelijk OMDAT WE GOEDE AFSPRAKEN HEBBEN met politie ZAANSTREEK/WATERLAND en AMSTERDAM/AMSTELLAND
word het toegestaan en worden wij ECHTE PERS met rust gelaten.
En de hobbie/brandweer/112/incidentenfotograven worden of op de bon geslingert of worden verzocht door te rijden.

Dus hou me ten goede de Politie Pers Kaart is GEEN ontheving!!!

En er word dan wel verwacht dat we niet onder PRIO1 over de vluchtstrook scheuren, wel met amber flitsers/zwaailichten aan zodat het overige verkeer je wel beter ziet.

Dan kom ik uit op vriendjespolitiek. Waarom zou een hobbyfotograaf, die misschien wel beter nieuws levert, niet ook over de vluchtstrook mogen rijden als jullie dat ook mogen?
Waar een wil is, is een weg.. Ik wil Ambulanceverpleegkundige worden. --------------------------------------------------------------------------------


DDCM

  • Pfffff beetje jammer hoe mensen reageren...
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 7
Reactie #5 Gepost op: 6 mei 2010, 12:19:24
Vriendjespolitiek zou ik het niet willen noemen.
De hobbie/brandweer/112/incidentenfotograven met name in deze buurt Zaanstreek/Waterland en Amsterdam/Amstelland
zijn niet in het bezit van een PPK dus ja ........ ik zal het zachtjes zeggen geen pers.....

Ik weet het verder ook niet en om er nu een punt van te gaan maken pfff aub nee.

wij worden toegelaten en het overige hobbie/brandweer/112/incidentenfotograven niet.
En dat vind ik wel prettig want dan kan ik mijn beelden die ik maak voor een normale prijs aanbieden.
God schiep mens en dieren, maar geen justitie officieren, want zulke creaturen schiep de duivel in zijn vrije uren


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #6 Gepost op: 6 mei 2010, 12:23:31
Uuuh... Niemand mag op de vluchtstrook rijden hoor. Kan je nog genoeg perskaarten of bordjes voor je ramen hebben, het blijft verboden ::)

Bovendien, er staat op  je bordje niet iets van de brandweer, maar BZK-striping is ook beschermd hoor.


Maar we dwalen een béétje af hierzo...


LarsAmbu

  • Aanstormend EHVer
  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 383
Reactie #7 Gepost op: 6 mei 2010, 12:29:46
Uuuh... Niemand mag op de vluchtstrook rijden hoor. Kan je nog genoeg perskaarten of bordjes voor je ramen hebben, het blijft verboden ::)

Bovendien, er staat op  je bordje niet iets van de brandweer, maar BZK-striping is ook beschermd hoor.


Maar we dwalen een béétje af hierzo...
Misschien apart topic ofzo?
Je hebt gelijk hoor O0
Waar een wil is, is een weg.. Ik wil Ambulanceverpleegkundige worden. --------------------------------------------------------------------------------


SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
Reactie #8 Gepost op: 6 mei 2010, 14:26:07
TS gebruik je blauw ?
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #9 Gepost op: 6 mei 2010, 14:33:01
TS gebruik je blauw ?

wel met amber flitsers/zwaailichten aan zodat het overige verkeer je wel beter ziet.