Persfotograaf met amber over vluchtstrook of afgekruiste baan

Auteur Topic: Persfotograaf met amber over vluchtstrook of afgekruiste baan  (gelezen 16759 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #10 Gepost op: 6 mei 2010, 15:03:36
Dit gaat goed, totdat je de verkeerde (goede?) agent tegenkomt, die je een veeg uit 't onderste van de pan geeft. Lees: je voor elk feit een verbaal geeft.

Of je krijgt een keer een ongeval.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #11 Gepost op: 6 mei 2010, 15:25:30
ik denk als je het KLPD treft waar je geen afspraak mee hebt, je een klein probleem hebt ja!
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #12 Gepost op: 6 mei 2010, 16:37:22
Inderdaad, het KLPD schrijft daar voor.
Ík zie het niet als een probleem, wanneer fotografen hun voertuig parkeren in de lijn van het ongeval, na de HV-voertuigen én goed denken aan bescherming (opvallende kleding). Vluchtstrookrijden kan/mag niet, idem geld voor het rode kruis. Ook als ik daar zou staan, zou je er een ontvangen .....

Amber signalering vind ik ook geen probleem. Liever dat een voertuig die op een rare plaats staat amber aan heeft, dan dat ie ergens staat en het niet aan heeft...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #13 Gepost op: 6 mei 2010, 17:03:13
Amber signalering vind ik ook geen probleem. Liever dat een voertuig die op een rare plaats staat amber aan heeft, dan dat ie ergens staat en het niet aan heeft...

maar de amber signalering moet (naar mijn mening) niet gebruikt worden voor het rijden op de vluchtstrook. want zo komt het bij mij over. dat het gebruikt word om tegenover de burgers te doen alsof je een hulpverlener bent.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #14 Gepost op: 6 mei 2010, 17:06:04
maar de amber signalering moet (naar mijn mening) niet gebruikt worden voor het rijden op de vluchtstrook. want zo komt het bij mij over. dat het gebruikt word om tegenover de burgers te doen alsof je een hulpverlener bent.

Dus ....

Vluchtstrookrijden kan/mag niet, idem geld voor het rode kruis. Ook als ik daar zou staan, zou je er een ontvangen .....

Kijk, áls iemand dan over de vluchtstrook rijd, kun je beter amber aan hebben .... Alsnog krijg je dan 240,- aan je broek....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #15 Gepost op: 6 mei 2010, 17:14:49
Bij deze mijn reactie, bij mij krijg je een prent..... (ik werk bij a'dam amstelland. )

Je hebt nl geen ontheffing, ik sta niet voor de gevolgen in mocht je een aanrijding krijgen, en je hebt er niets te zoeken.
Als je foto's wilt maken dan vind ik dat verder prima. Dus via de rijbaan en de file ter plaatse komen, dan aan de coordinerende agent je kaart tonen en vragen of je mag fotograferen en stoppen, en dan als je toestemming krijgt, kan je je gang gaan.  

(dat is wat mij betreft hetzelfde als toendertijd turkish airways crashte bij schiphol waarop het busje van een niet nader te noemen televisieomroep via de vluchtstrook die kant op ging.)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


LarsAmbu

  • Aanstormend EHVer
  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 383
Reactie #16 Gepost op: 6 mei 2010, 17:15:46
Sowieso slecht van de betreffende korpsen dat ze van de regels afwijken, onacceptabel in mijn optiek. Dan kan Drenthe toch zeggen:''Bij ons mag je 300 km/h rijden over de snelweg'' Onrealistisch voorbeeld, maar menschen zullen mij hopelijk snappen.
Waar een wil is, is een weg.. Ik wil Ambulanceverpleegkundige worden. --------------------------------------------------------------------------------


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #17 Gepost op: 6 mei 2010, 17:18:34
Sowieso slecht van de betreffende korpsen dat ze van de regels afwijken, onacceptabel in mijn optiek. Dan kan Drenthe toch zeggen:''Bij ons mag je 300 km/h rijden over de snelweg'' Onrealistisch voorbeeld, maar menschen zullen mij hopelijk snappen.

Er word helemaal niet door ''een korps van de regels afgeweken'', er zijn bepaalde plaatsen waar ''de bekende'' iets meer kan&mag dan de onbekende.
Men weet wat je aan elkaar hebt. (Wil overigens niet zeggen dat ik geloof dat het vluchstrook rijden gedoogd word).

Het zal tot nu toe gewoon op mazzel berusten, de volgende keer krijg je een prent en is het huilen geblazen.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #18 Gepost op: 6 mei 2010, 18:21:41
Klopt een PPK geeft alleen recht om binnen de lijnen van een stuk afgezet gebied in mijn geval camerawerk te verichten.
Het is GEEN ontheving om over de vluchtstrook te rijden of over een rijstrook die is gemarkeerd met een rode X.

En toch ik zeg het wel heel duidelijk OMDAT WE GOEDE AFSPRAKEN HEBBEN met politie ZAANSTREEK/WATERLAND en AMSTERDAM/AMSTELLAND
word het toegestaan en worden wij ECHTE PERS met rust gelaten.
En de hobbie/brandweer/112/incidentenfotograven worden of op de bon geslingert of worden verzocht door te rijden.

Dus hou me ten goede de Politie Pers Kaart is GEEN ontheving!!!

En er word dan wel verwacht dat we niet onder PRIO1 over de vluchtstrook scheuren, wel met amber flitsers/zwaailichten aan zodat het overige verkeer je wel beter ziet.

Nou ik sluit me aan bij Red van mij krijg je een prent(Ook ik ben werkzaam bij Amsterdam-Amstelland) en het gele zwaailicht ben je ook kwijt(volgens de regeling optische en geluids signalen ben je niet bevoegd deze te voeren). Zou lekker worden als alle nieuwsmedia een beetje denken de verkeersregels te kunnen om zeilen. Buiten dat neem je de burger ook een beetje in de maling, omdat deze de indruk kan krijgen met een hulpdienst te maken te hebben.

Ben ook heel benieuwd bij wie en waar je in Amsterdam-Amstelland goede afspraken heb gemaakt. Kan me zo voorstellen dat er weinig collega's(en zeker de DCIV) blij zijn met dit gedrag.

gr
Mike


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #19 Gepost op: 6 mei 2010, 18:28:31
Misschien beetje off-topic,

Bijvoorbeeld: Veluweland geeft een 'eigen' perskaart uit, nu is mijn vraag mag je met deze 'perskaart' ook stoppen op de snelweg? (bij branden/ongevallen)

Of gelden hier andere regels voor?


Veluweland bedekt een regio van Vaassen t/m Elburg en Hulshorst tot Hattem. even voor de beeldvorming..

Ik hoor het graag!

groeten, Kevin-112
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar