Persfotograaf met amber over vluchtstrook of afgekruiste baan

Auteur Topic: Persfotograaf met amber over vluchtstrook of afgekruiste baan  (gelezen 17041 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #30 Gepost op: 6 mei 2010, 19:33:42
Helaas heeft de topic starter zijn berichten verwijderd..... :-X :-X Gelukkig hebben we een bericht kunnen veiligstellen zodat de context van het topic niet verkeerd begrepen hoeft te worden...

Het is een beetje jammer dat er weeeeer zoveel ophef over word gemaakt, en verder na deze reactie reageer ik ook verder niet meer want het is tijd verspilling (vind ik)
Ik doe mijn werk, ik doe dit al heeeel wat jaren en in de bijna 7jaar nog nooit een prent gehad.

Ik heb geen web site dus ik kan het verder niet aan tonen, maar ik kom vaker in aanraking met het KLPD dan jullie denken (en voor het agentje RED de ringweg surviant idem)
En ik heb ook al heel wat Email adressen van dienders, KLPD’ers, brandweer , en ambulance personeel met het verzoek of ik wat materiaal hun kant op kan sturen.

Dus RED het zit me wel gebakken ik word er niet echt warm of koud van, van jou opmerking.

Maar goed ik heb dus nog nooit een prent gehad tijdens het aanrijden bij een ongeval of incident op de snelweg, en als ik deze krijg zal deze ook netjes worden betaald eenmaal het risico van het vak
ik kan er wel tegen in gaan maar net zoals dit topic beetje jammer van mijn tijd maar ik doe er verder niet moeilijk om  (zo sportief ben ik ook wel)  

Daarbij maken wij veel beelden voor het korps Amsterdam/Amstelland en het is een beetje geven en nemen wij hebben soms de politie nodig en de politie heb soms de pers nodig een echte
(haat liefde verhouding)
Niet dat dit de juiste manier is van de wet handhaving bij het korps, maar het gebeurd nou eenmaal we hebben elkaar nodig.
en wie zegt dat dit niet zo is ........dream on wat jij wil (je zal het wel beter weten dan ik)

Zolang wij maar in de buffer zone zitten tussen ongeval en laatste politie auto ter plaatse
zolang we de flits/zwaai verlichting (Amber) en geen (blauw) aan zetten tijdens het vluchtstrook rijden.
Wij houden ons aan de regeltjes die gelden rondom het/een ongeval / incident (ongeschreven wet) dus de zo als een OvDP ooit tegen me zei …… gentlemen agreement.
en wie een echte pers fotograaf/cameraman is weet waar ik het over heb dus uitleg is verder niet nodig.

Verder wil ik het hier bij laten, deze nutteloze discussie die hier uit voort gaat vloeien is gekomen door dat ik een Zwaailicht te koop bood.
En we gaan zo een welles nietes verhaal krijgen en daar heb ik dus geen zin in.

Ik wens jullie verder allemaal een prettige avond.

Met vriendelijke groet Dennis.
----EINDE---



 ;)


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #31 Gepost op: 6 mei 2010, 19:45:01
Nee, ok.

Maar met deze perskaart 'mag' je dan wel stoppen om foto's te maken? (als iemand met PPK het wel mag?)

Of is dit niet geldig bij politie en riskeer je een boete?

#
Artikel 43

    *

      1.Het is de bestuurders verboden op een autosnelweg of autoweg hun voertuig te keren of achteruit te rijden.
    *

      2.Het is de bestuurders voorts verboden op de rijbaan van een autosnelweg of autoweg hun voertuig te laten stilstaan.
    *

      3.Behoudens in noodgevallen is het de weggebruikers verboden op een autosnelweg of autoweg gebruik te maken van de vluchtstrook, de vluchthaven of de berm.

even het artikel uit het RVV 1990 hier neergezet. Het mag dus niet!

gr
Mike


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #32 Gepost op: 6 mei 2010, 19:47:21
Nog even special voor Kevin. Ook met een PPK mag dit niet(is namelijk door de overheid geen ontheffing verbonden aan de PPK)

Dat mensen met een PPK dit wel doen wil nog niet zeggen dat het mag.

gr
Mike


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #33 Gepost op: 6 mei 2010, 20:22:54
Wie mag er geen zwaai of knipperlicht voeren:

Artikel 6

    *

      1. Bij de volgende werkzaamheden of omstandigheden voert een voertuig, indien de kans bestaat dat het voertuig niet tijdig door andere weggebruikers wordt opgemerkt, geel zwaai-, flits- of knipperlicht:
          o

            a. werkzaamheden ten behoeve van de hulpverlening op of langs de weg met kennelijk daartoe ingerichte motorvoertuigen;
          o

            b. werkzaamheden ten behoeve van wegen, werken of inrichtingen op, aan, in of boven wegen, daaronder begrepen gladheidbestrijding of sneeuwruimen;
          o

            c. werkzaamheden met kennelijk daartoe ingerichte motorvoertuigen voor de hulpverlening aan en het repareren of bergen en wegslepen van voertuigen;
          o

            d. vervoer van ondeelbare lading voor zover het voertuigen betreft waarvoor krachtens de Regeling voertuigen ontheffing is verleend inzake de afmetingen van deze voertuigen of hun lading;
          o

            e. het begeleiden van transporten waarvoor een ontheffing is verleend, voor zover die begeleiding uit de ontheffing voortvloeit en dit geschiedt met daartoe speciaal uitgeruste voertuigen;
          o

            f. het begeleiden van militaire colonnes;
          o

            g. het rijden met landbouw- of bosbouwtrekkers en motorvoertuigen met beperkte snelheid, of daardoor voortbewogen aanhangwagens, die, met inbegrip van de lading, breder zijn dan 2,60 meter.

Aldus de regeling optische en geluids signalen 2009.

gr
Mike


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #34 Gepost op: 6 mei 2010, 20:28:51
Ik vind het persoonlijk jammer dat je niet op mij in wil gaan en dergelijke dingen roept.
(ik ben trouwens geen ringweg surveillant )  ;)

Bovendien heb jij dit topic gestart, in de blauwe kolom dus dan vraag ik me af wat je doel was van het starten van dit topic. ?bevestiging zoeken?
Ik blijf bij mijn standpunt zoals gepost, en net zoals mike reageert.

Het rijden over de vluchtstrook met deze reden vind ik niet kunnen, ik zal daarom bekeuren. Nogmaals zoals ik eerder zei, ben ik niet zo'n kwaaie.
Als jij aankomt (via de normale rijbaan) net als het normale verkeer, en je stopt, opent je raampje, toont je perskaart, en vraagt vriendelijk of je mag stoppen en wat foto's mag maken, dan wijs ik je een plek aan waar je kan staan, en dan mag je, je foto's maken. Dat neemt echter niet weg dat ik op dat moment wel verantwoordelijk ben voor jou, aangezien ik het door de vingers zie dat een 'burger'  eigenlijk een overtreding maakt. Ik snap nl ook heel goed dat jij je werk wilt/moet doen.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #35 Gepost op: 6 mei 2010, 20:33:26
En zo verziekt de ene het voor de ander ....

*mompelt iets over jezelf in de spotlight zetten*
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #36 Gepost op: 6 mei 2010, 20:41:13
Als jij aankomt (via de normale rijbaan) net als het normale verkeer, en je stopt, opent je raampje, toont je perskaart, en vraagt vriendelijk of je mag stoppen en wat foto's mag maken, dan wijs ik je een plek aan waar je kan staan, en dan mag je, je foto's maken. Dat neemt echter niet weg dat ik op dat moment wel verantwoordelijk ben voor jou, aangezien ik het door de vingers zie dat een 'burger'  eigenlijk een overtreding maakt. Ik snap nl ook heel goed dat jij je werk wilt/moet doen.

en dat is voor veel persfotografen dus eerst 3 kwartier in de file staat. tijd die je als fotograaf eigenlijks niet kunt missen. ondanks dat je gewoon het recht niet hebt. dat is de reden dat de fotograven hier uit de buurt een heenkomen proberen te zoeken via viaducten, bruggen bermen en boeren. op die manier sta je veilig heb je geen last van de files en overtreed je niets. mocht dat echt niet kunnen wil wel eens iemand de rijksweg opgaan. maar wel netjes in de file aansluiten.

foto's op de snelweg is mooi maar gewoonweg niet aanvaardbaar (naar mijn mening). dus als je een echte goeie fotograaf bent. moet je naar mijn mening bereid zijn. zo nu en dan eens een incident (helaas) te missen.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #37 Gepost op: 6 mei 2010, 20:52:29
Voor de leden die net het topic bekijken, effe een kleine samenvatting van het bericht van DCCM:

- Is professioneel beroeps fotograaf
- Heeft oranje zwaai/knipperlichten op zijn auto
- Rijdt daarmee over vluchtstroken en afgekuiste rijstroken
- Dit om foto's te kunnen maken van aanrijdingen op de snelweg
- Word volgens hem gedoogd door de politie(KLPD, Amsterdam-Amstelland, Zaanstreek Waterland)

Korte samenvatting, helaas zijn de berichten verwijderd nadat er wat tegengas kwam.

gr
Mike


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #38 Gepost op: 6 mei 2010, 21:03:47
Als je als ehbo'er bij een ongeval komt en je zet dan je oranje lichten aan om het achterop komend verkeer te waarschuwen. Prima ook met een gewone burgerauto
Je moet zorgen dat er voor je zelf en voor de slachtoffers een veilige werkplek komt ook al zou dat betekenen dat je stil moet staan midden op de snelweg jammer dan.
zolang er geen ambulancedienst bij is en die zeggen dat je weg kan gaan hewoom blijven staan en laat ze dan die bon maar geven gewoon voorlaten komen en uitleggen wat er gebeurd is hij wordt zeker geseponeerd.

Maar om het toe te staan voor photo's of film makers gaat weer erg ver
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #39 Gepost op: 6 mei 2010, 21:32:13
Als je als ehbo'er bij een ongeval komt en je zet dan je oranje lichten aan om het achterop komend verkeer te waarschuwen. Prima ook met een gewone burgerauto
Je moet zorgen dat er voor je zelf en voor de slachtoffers een veilige werkplek komt ook al zou dat betekenen dat je stil moet staan midden op de snelweg jammer dan.
zolang er geen ambulancedienst bij is en die zeggen dat je weg kan gaan hewoom blijven staan en laat ze dan die bon maar geven gewoon voorlaten komen en uitleggen wat er gebeurd is hij wordt zeker geseponeerd.

Maar om het toe te staan voor photo's of film makers gaat weer erg ver
 

Die vergelijking gaat niet helemaal op. Op het moment dat jij hulp verleend kun je namelijk beroep doen op enkele strafuitsluitingsgronden uit het wetboek van strafrecht. Deze gronden zijn niet aanwezig als je foto's komt maken....

rtikel 42
Niet strafbaar is hij die een feit begaat ter uitvoering van een wettelijk voorschrift.


Artikel 450
Hij die, getuige van het ogenblikkelijk levensgevaar waarin een ander verkeert, nalaat deze die hulp te verlenen of te verschaffen die hij hem, zonder gevaar voor zichzelf of anderen redelijkerwijs te kunnen duchten, verlenen of verschaffen kan, wordt, indien de dood van de hulpbehoevende volgt, gestraft met hechtenis van ten hoogste drie maanden of geldboete van de tweede categorie.

Om maar even twee artikelen te plaatsen. Buiten het feit om of een rechter je veroordeeld als je hulp staat te verlenen. Of de politie een proces-verbaal opmaakt als je hulp verleend.

gr
Mike