Persfotograaf met amber over vluchtstrook of afgekruiste baan

Auteur Topic: Persfotograaf met amber over vluchtstrook of afgekruiste baan  (gelezen 16990 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

7131

• Senior gebruiker
Reactie #40 Gepost op: 7 mei 2010, 09:47:00
Mijn mening: zie ik dit gebeuren en is er geen andere motivatie (noodgeval) om dit te doen, dan pak ik de perskaart af (ter beoordeling aan de uitgevende instantie of desbetreffende fotograaf hem nog terug krijgt) en maak ik proces-verbaal op. Het moge duidelijk zijn dat het berijden van vluchtstroken en afgekruiste rijbanen is voorbehouden aan hulpdiensten, Rijkswaterstaat en door hen ter plaatse geroepen diensten. Persfotografen horen daar zeker niet bij.

AMK

• Senior gebruiker
  • VPK io
Reactie #41 Gepost op: 7 mei 2010, 09:59:21
Voor de leden die net het topic bekijken, effe een kleine samenvatting van het bericht van DCCM:

- Is professioneel beroeps fotograaf
- Heeft oranje zwaai/knipperlichten op zijn auto
- Rijdt daarmee over vluchtstroken en afgekuiste rijstroken
- Dit om foto's te kunnen maken van aanrijdingen op de snelweg
- Word volgens hem gedoogd door de politie(KLPD, Amsterdam-Amstelland, Zaanstreek Waterland)

Korte samenvatting, helaas zijn de berichten verwijderd nadat er wat tegengas kwam.

gr
Mike
Bij dat 'professioneel' mag onderhand ook wel een korreltje zout bij >:D

WIS IM+

• Iets met asfalt en witte strepen erop
  • Forum gebruiker
  • IM is geweldige uitvinding
Reactie #42 Gepost op: 7 mei 2010, 10:51:05
Ten eerste vind ik net zoals veel forumleden dit punt nu wel een beetje onzinnig worden.

Vluchtstrookgebruik is vast gesteld in de WvW en de daaraanhangende ontheffingen. En zeer zekers onder de afgekruisde rijstroken doorrijden is volgens mij het STOMSTE wat je kan doen als niet hulpverlener.

Een zwaailicht of flitser zegt niet veel meer tegenwoordig. De bakker, Slager en de Cateraar rijden tegenwoordig allemaal met zwaailichten rond. Ik denk dat we dat soort gedragingen gewoon aan de mensen moeten overlaten die er voor opgeleidt zijn, en die de daarvoor juist uitgevoerde voertuien hebben ( STRIPING ).

Automobilisten zijn kudde dieren, een voertuig met een geel lampje zegt het overige publiek niet veel. Dus de kans is groot dat hij gevolgd gaat worden, en dan hebben we de file tot het buffer voertuig staan.......

Dit is mijn mening, en ik denk dat veel colega's er ook zo over denken.
Multidiciplinair zorgen voor een goede afloop  *** Alle uitspraken op dit forum zijn mijn persoonlijke uitspraken en meningen. ***

Arie

• Senior gebruiker
    • Regio15
Reactie #43 Gepost op: 7 mei 2010, 11:44:28
Ik durfde het ook bijna niet te zeggen, maar de beginposting kwam op mij erg arrogant over, zo van 'kijk mij eens effe een echte persfotograaf zijn met dito privileges....'.

Tsja en als je dan zo hoog van de toren blaast en je krijgt tegengas, dan is het de weg van de minste weerstand om gepikeerd je teksten te gaan verwijderen enzo.

Welke reactie had ie dan verwacht? Zo van 'wow, goed zeg, jij mag zomaar over de vluchtstrook......'?  ???
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #44 Gepost op: 7 mei 2010, 12:54:43
Als TS aangesproken wordt op zijn gedrag en hij blaast op straat net zo hoog van de toren wordt zijn probleem er niet kleiner op bij mij!
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

NikonDirk

• Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #45 Gepost op: 7 mei 2010, 13:06:10
Best vreemd dat het zomaar toegestaan is om je teksten te gaan veranderen. Zo klopt er van de hele thread helemaal niets meer.

En vooral zielig, ja..

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #46 Gepost op: 7 mei 2010, 13:11:38
Best vreemd dat het zomaar toegestaan is om je teksten te gaan veranderen. Zo klopt er van de hele thread helemaal niets meer.

Vandaar dat we er als mods ook op hameren om toch vooral te citeren...
Helaas hebben we dit vaker gezien :-X
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #47 Gepost op: 7 mei 2010, 13:39:33
kunnen jullie de berichten niet terug zetten?
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #48 Gepost op: 7 mei 2010, 14:53:38
Het is helemaal hoe je het doet. Rijdt je voorzichtig er langs of rijdt je daarbij half over de ongevalsplaats en met idiote snelheid...
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #49 Gepost op: 7 mei 2010, 16:58:23
net wat stef zegt, als het gevaar verminderd zullen ze er niet zo moeilijk over doen.

neem het voorbeeld van inhalende vrachtwagens, als een vrachtwagen weer kan invoegen knippert de vrachtwagen rechts vaak met groot licht om hem te vertellen dat ze weer in kunnen voegen. officieel zou het niet mogen. maar omdat het de doorstroming verbeterd zal de agent er waarschijnlijk niet voor schijven.

en dat is ook zo waarschijnlijk als je het gevaar verminderd ik neem aan dat de agent niet zal bekeuren.

officieel zou de agent uit mogen schijven, maar een agent die niet te beroerd is zou dat waarschijnlijk niet doen.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens