Spuit in hart?

Auteur Topic: Spuit in hart?  (gelezen 9687 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #30 Gepost op: 21 juli 2010, 14:21:45
een half jaar geleden heb ik een presentatie bijgewoond van een mmt arts uit r'dam die een zeer klein mobiel echo apparaat introduceerde
om binnen een zeer korte tijd een snelle diagnostiek te kunnen doen.


[advocaat van de duivelmode]
Gaan we nog langer klussen op lokatie omdat de mmt-arts meer speelgoed heeft gekregen? of krijgen we er een complete OK bij om iets te kunnen met de diagnose die gesteld is?
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


fotoschieter.nl

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 361
  • NRK Velsen, Biketeam, EHBO, AED, Wandelletsel, NHT
    • Fotoschieter.nl
Reactie #31 Gepost op: 22 juli 2010, 16:40:40
Even een simpele gedachtengang van een leek..

Een mmt-arts komt alleen als het echt heel erg nodig is omdat de de weg naar een ziekenhuis te lang duurt? (lijkt mij?) Dus als een MMT-arst heel snel op locatie iets dmv bijv zo'n echo-apparaat een diagnose kan stellen en hierdoor direct kan handelen is dat dan niet ter bevordering van de zorg aan de patient?
Nederlands Rode Kruis Afd. Velsen --> EHV'er, AED, Biketeam VRK --> Noodhulpteamlid AEDHeemskerk.nl --> Secretaris, Technisch beheer AED's, Bediener,


Tim Van de Cavey

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 113
Reactie #32 Gepost op: 22 juli 2010, 23:25:21
Even een simpele gedachtengang van een leek..

Een mmt-arts komt alleen als het echt heel erg nodig is omdat de de weg naar een ziekenhuis te lang duurt? (lijkt mij?) Dus als een MMT-arst heel snel op locatie iets dmv bijv zo'n echo-apparaat een diagnose kan stellen en hierdoor direct kan handelen is dat dan niet ter bevordering van de zorg aan de patient?

Theoretisch wel ja, maar alles wat je ziet met zo een apparaat is inwendig, dus veel ga je op straat uitwendig niet kunnen oplossen.
Emergency, Medical & Tactical - www.emtshop.be


SEH zustertje

  • SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,416
Reactie #33 Gepost op: 24 juli 2010, 08:27:42
[advocaat van de duivelmode]
Gaan we nog langer klussen op lokatie omdat de mmt-arts meer speelgoed heeft gekregen? of krijgen we er een complete OK bij om iets te kunnen met de diagnose die gesteld is?
hmm...we gaan wel off topic vriend 8)     998765

je trekt het gelijk wel helemaal uit zijn verband 0098

maar....de echo is binnen 4 minuten afgerond, wat wel een indicatie kan geven naar wel ziekenhuis er vervoerd gaat worden (o.a.) of juist die interventies te verrichten die levensbedreigend zijn (wordt alleen gedaan als de hulpverlening er niet door vertraagd wordt)

, en ja....ook werd mij die avond verteld de mogelijkheid van een reanimatie setting dat de borst wat verder ontbloot werd 8)
maar....dan wel binnen een bepaald gebied van een level 1 ziekenhuis (SEH)

ik denk dat je moet kijken naar de outcome, wat is het beste voor de patiënt? dus dan meer speeltjes , prima zou ik zeggen
nog beter als scoop and run naar de dichts bij zijnde SEH waar geen trauma arts klaar staat 98uiye