Strenger optreden door de politie/ME zorgwekkend?

Auteur Topic: Strenger optreden door de politie/ME zorgwekkend?  (gelezen 8605 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #10 Gepost op: 7 mei 2010, 21:57:23
Tja, je kunt jezelf afvragen wat die 'onschuldige' mensen daar nog doen. Ik bedoel, als je rellen ziet, grote vechtpartijen en de ME komt ter plaatse. Ze vorderen en waarschuwen. Met een beetje gezond verstand ben je dan al weg lijkt mij...


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #11 Gepost op: 7 mei 2010, 22:00:27
En mocht je alle megafoons, politiehondjes, stokken en ander tuig over het hoofd hebben gezien, als ''onschuldige omstander'', tja, dan mag je sowieso wel een pak slaag meekrijgen....wat mij betreft. Had je maar thuis moeten blijven en op Omroep Max af moeten stemmen.. (grapje hoor)


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #12 Gepost op: 7 mei 2010, 22:02:26
Gewoon pet een paraplu meppen en achteraf roepen dat je onschuldig bent. Schijnt ook in te zijn tegenwoordig.


AMK

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 695
  • VPK io
Reactie #13 Gepost op: 7 mei 2010, 22:08:58
Naar aanleiding van dit artikel in de Telegraaf, over een website van Groen Links waarop mensen worden opgeroepen negatieve ervaringen met de politie in Rotterdam te melden, vraag ik mij af: is het allemaal echt zo erg gesteld met dat strengere optreden door de politie of valt het allemaal wel mee?

Ik begrijp dat er best wel wat evenementen zijn die uit de hand lopen. Zelfs het Vierdaagsefeest  is in het verleden het toneel geweest van ernstige rellen. Vers in het geheugen liggen ook het gebeuren in Hoek van Holland en de gewelddadigheden rond Feyenoord-Ajax in 2007. Of recenter de waarschuwingsschoten tijdens de 5 mei viering in Rotterdam op 5 mei 2009.

Is het dan niet naiëf om te denken dat er nog dergelijke evenementen mogelijk zijn zonder strenge veiligheidsmaatregelen? Immers, als de politie te weinig doet (Hoek van Holland) en het loopt uit de hand dan is Leiden ook in last.........
Wat ook meeweegt is dat het natuurlijk logisch is dat een linkse partij als GL met een dergelijke oproep komt. Links vindt dat de politie maar zo weinig mogelijk moet ingrijpen en vanuit hun optiek is het ook logisch dat ze tegen een strenger politie optreden zijn. Het principe van politie is van oorsprong meer rechts, en dus wordt het strengere politie optreden door rechtse mensen juist weer gesteund. Dit is een van de dilemma's in ons land, dus zal daar ook weer een gulde middenweg in moeten worden gevonden.

Persoonlijk vind ik dat de overheid moet inspelen op een grotere geweldsdreiging. Gister hoorde ik op televisie dhr. Cohen nog zeggen dat ons land behoefte heeft aan stabiliteit. In verbind stabiliteit dan ook aan veiligheid; je gedraagt je naargelang de staat dat van je verlangt, en anders heb je die mep om je oren 100% verdiend.


SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
Reactie #14 Gepost op: 8 mei 2010, 19:43:22
Wat ook meeweegt is dat het natuurlijk logisch is dat een linkse partij als GL met een dergelijke oproep komt. Links vindt dat de politie maar zo weinig mogelijk moet ingrijpen en vanuit hun optiek is het ook logisch dat ze tegen een strenger politie optreden zijn. Het principe van politie is van oorsprong meer rechts, en dus wordt het strengere politie optreden door rechtse mensen juist weer gesteund. Dit is een van de dilemma's in ons land, dus zal daar ook weer een gulde middenweg in moeten worden gevonden.

Persoonlijk vind ik dat de overheid moet inspelen op een grotere geweldsdreiging. Gister hoorde ik op televisie dhr. Cohen nog zeggen dat ons land behoefte heeft aan stabiliteit. In verbind stabiliteit dan ook aan veiligheid; je gedraagt je naargelang de staat dat van je verlangt, en anders heb je die mep om je oren 100% verdiend.

Ik ben ook helemaal voor die meppen en onschuldige omstanders heb je gewoon niet tijdens een charge....
Je voldoet op dat moment niet aan een vordering van politie dus moet je straf krijgen.....
Ik vind alleen dat ze na die klappen er zo makkelijk er van af komen... boete en naar huis...
Gewoon een halfjaar strafkamp stenen hakken...en 25 jaar een stadion verbod plus meldplicht......
En de wetgever moet er voor zorgen dat de politie strenger bekeken moet worden....
dus geen onderzoeken of het wel allemaal goed is gegaan.....
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #15 Gepost op: 9 mei 2010, 21:06:52
Uitendelijk kom ik maar op 1 conclusie uit.. Als je een tik krijgt of met geweld te maken krijgt:
- Je bent op een plek waar je niet hoort te zijn
- Je hebt iets gezegd wat je niet had moeten zeggen
- Je hebt niet geluisterd naar de vordering van een agent
- Je hebt neit geluisterd naar een bevel van een agent

In alle gevallen moet de politie optreden, daar wordt voor gewaarschuwd en je weet dat je naar de politie moet luisteren.
Ik als ja en amen zeggende lulhannes krijg namlelijk nooit te maken met politie geweld..
Ofwel, aan alle klagers die bij een demonstratie klappen hebben gehad: Had je maar moeten luisteren of weggaan.. typisch geval eigen schuld dikke bult
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #16 Gepost op: 9 mei 2010, 21:12:34
Ik als ja en amen zeggende lulhannes krijg namlelijk nooit te maken met politie geweld..
Ofwel, aan alle klagers die bij een demonstratie klappen hebben gehad: Had je maar moeten luisteren of weggaan.. typisch geval eigen schuld dikke bult

En er is een (kleine) kans dat je op het verkeerde moment op de verkeerde plek bent ... Als je net een kroeg uit komt zetten en de politie maakt een linie dan zou je wel eens een pechvogel kunnen zijn ....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #17 Gepost op: 9 mei 2010, 21:18:06
En er is een (kleine) kans dat je op het verkeerde moment op de verkeerde plek bent ... Als je net een kroeg uit komt zetten en de politie maakt een linie dan zou je wel eens een pechvogel kunnen zijn ....
Dan ben ik de eerste die OF de kroeg weer inrent , OF met m'n armen in de lucht gaat staan.. is me 1 X bij een voetbalwedstrijd overkomen dat er een linie gevormt werd teriwjl ik door een groep malloten heen liep. Ik ging meteen met m'n armen in de lucht staan en keek de dienders aan. Werd door 1 persoon meegenomen naar achter, mijn naam werd opgeschreven en ik kon vertrekken.

toegevoegd:
En bij nader inzien , is die kans er altijd, en dat zal je zowel als burger als politie agent niet kunnen voorkomen.. maar een klein beetje opletten en je haalt de grootste relschoppers er vaak wel tussenuit , als ik uit eigen ervaring spreek ;)
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #18 Gepost op: 9 mei 2010, 21:20:50
En er is een (kleine) kans dat je op het verkeerde moment op de verkeerde plek bent ... Als je net een kroeg uit komt zetten en de politie maakt een linie dan zou je wel eens een pechvogel kunnen zijn ....
Maar als je dan nog een redelijk denk- en communicatievermogen hebt lijkt mij de kans klein dat je dan opgepakt wordt. Ook ik kan het wel vinden met de uitspraken van Jemama11.  :)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #19 Gepost op: 9 mei 2010, 21:43:23
Maar als je dan nog een redelijk denk- en communicatievermogen hebt lijkt mij de kans klein dat je dan opgepakt wordt. Ook ik kan het wel vinden met de uitspraken van Jemama11.  :)

Inderdaad al blijkt het in de praktijk toch vaak anders te gaan ... Mensen die plotseling beginnen te brullen ''Wat moet je nou'' en je kant op komen, vervolgens klappen krijgen, aangehouden worden en in hun verhoor vertellen dat het niet duidelijk was dat ze weg moesten gaan .... Dat is het zelfde volk wat ook op internetsite's als GeenStijl lopen te brullen of ieder TV programma bezoeken om hun verhaal te vertellen  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !