Lichtarmaturen op voertuigen niet meer toegestaan volgens nieuwe Regeling Voertuigen

Auteur Topic: Lichtarmaturen op voertuigen niet meer toegestaan volgens nieuwe Regeling Voertuigen  (gelezen 19779 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Is onze wijkagent wel erg actief.  0098
Heb al meerdere oude brandweervoertuigen in de wijk opeens zien rijden met Ducktape op de kappen geplakt of zwarte hoezen over de blauwe zwaailichten.
En hoe gaat het dan met museum voertuigen, of oldtimers. Afgelopen weekend bij de open dag AZU ook niet actieve Ambulances gezien met WERKENDE blauwe zwaailichten.
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar


Gast

  • Gast
Waar het mijns inziens om gaat is ook nuchter boerenverstand, het verschil tussen een oude blauwe Hella op een historisch brandweervoertuig of het aantreffen van een blauwe magneet-lamp of dashboard-led in een auto.
De intentie waarmee iets gebruikt wordt zal denk ik, en hoop ik, bij de meeste agenten bepalen hoe ze hier tegenover zullen staan.
Ik ga er, wellicht heel naïef, vanuit dat de nieuwe reglementen ook geschreven zijn om juist de wildgroei aan losse verkoop van blauwe LED's (bij bijv. slsl.nl zo online te bestellen) tegen te gaan door te verbieden.


sylvester1986

  • Gast
@ Caprice 9C1 , hoe komt uw auto en/of auto's van de PVGNL door de APK?
Zekeringen/lampen eruit of .....?


Gast

  • Gast
Zowiezo rij ik nooit met een blauwe kap erop, die plaats ik alleen als we een evenement hebben, zoals bijvoorbeeld afgelopen zaterdag de Regionale Politie Dagen in Haaglanden, of afgelopen maandag bij het World Police Indoor Soccer Tournament in Groenlo. Dan plaatsen we vlak vantevoren de blauwe kappen en gaat de stroom erop.  
Anders is de stroom er altijd vanaf. Andere clubleden gebruiken inderdaad zekeringen, ik heb een 2e accu-systeem in de auto zitten waarbij in de kofferbak een relais-bord zit met daarop 2 grote massa-sleutels, en die staan uit. Er staat dus helemaal geen prik op als we normaal rijden. Ik kan dus ook niet even snel vanuit mijn zitplaats iets omzetten of aanzetten, daadwerkelijk fysiek moet mijn kofferbak open om de sleutels om te zetten.
De motorrijders dekken allemaal hun lampen af met zelfgemaakte leren "sokken" die er precies overheen passen omdat bij hun het vervangen van de lenzen niet te doen is, ook bij hun gaan de zekeringen eruit.

Dat is een groeps-afspraak en dat houden we zo, we hebben met vele korpsen bijzonder goede contacten en dat willen we graag zo houden. We zijn geen jokers die voor de lol op de weg de boel af en toe willen aanzetten, nee, het is ons om de voertuigen en authenticiteit te doen, daarnaast zoveel als mogelijk binnen de regels te blijven. Gelukkig krijgen we voor bijzondere evenementen altijd de toestemming voor licht en geluid ;) Regio Haaglanden claimt ons ook elk jaar direct wéér voor het volgende jaar als rijdend visitekaartje!


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
En terecht, het zag er weer strak uit zaterdag ;)

Maar wordt je niet regelmatig aan de kant gezet omdat die balk er überhaupt op zit?
Een agent kan van een afstand immers niet zien dat er geen stroom op staat.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


sylvester1986

  • Gast
En als een lid van de PVGNL amber kappen op zijn/haar lichtbalk zet, buiten de evenementen om, is dit dan een probleem met de APK?


Gast

  • Gast
Sterker nog, reed hier vorige week achter het AMC langs en de inzittenden van de Touran die me tegemoet kwam zaten HEFTIG te zwaaien en te lachen naar me :D Nou, mooier kan je het niet hebben toch?
Ik ben voor het eerst en laatst in 2008 bij een control hier door een motorrijder meegenomen naar de grote verkeerscontrole-plek, waar ik eerst norsig werd begroet door de technische man die direct onder de motorkap dook, terwijl de andere collega's juist even kwamen kijken. "Mooie auto, werkt het ook allemaal" affijn, dat soort vragen.
De ietwat norse blik van de technische man ontdooide na een paar minuten toen hij zei "ik heb nog als monteur aan die GM motors gewerkt, wat een machtig mooie blokken zitten er in die auto's he, ach, wil je hem nog even starten, ik wil dat weer even horen lopen"

Zo kan het ook  O0
Meestal krijgen we hele enthousiaste reacties juist, zeker afgelopen maandag in Groenlo waar ik met minstens 100 buitenlandse collega's van jullie op de foto gegaan ben ;)

En als een lid van de PVGNL amber kappen op zijn/haar lichtbalk zet, buiten de evenementen om, is dit dan een probleem met de APK?

Niemand van ons heeft tot nu toe problemen gehad met de APK, de mijne is met doorzichtige kappen ook zonder problemen erdoor gekomen. Er stond geen stroom op, dus het is geen licht zei de keurmeester mij afgelopen juni.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
(...)

Meestal krijgen we hele enthousiaste reacties juist, zeker afgelopen maandag in Groenlo waar ik met minstens 100 buitenlandse collega's van jullie op de foto gegaan ben ;)

Vakantie parkje vol agenten...  0098 ;)


Gast

  • Gast
Vakantie parkje vol agenten...  0098 ;)

je wilt niet WETEN hoe afgeladen VOL het was met agenten daar, en NOG.
Wat een feest jongens.... mag ik iedere agent hier aanraden om zich aan te melden bij zijn lokale zaalvoetbal-team?  O0


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Nog even deze topic nieuw leven in blazen. Met name voor degene die in van die mooie Amerikaanse politieauto's rondrijden.

Op grond van artikel 9 lid 1 van de Regeling voertuigen kan door de wegbeheerder eventueel een ontheffing worden verleend voor het aanwezig hebben van zo'n armatuur.
Denk er wel om dat een dergelijke onthefiing aleen maar geldig is voor de wegen die ressorteren onder deze wegbeheerder.
Sommigen denken dat men met een verleende ontheffing in het hele land mag rijden. Dit is dus niet het geval.