BLS Ambulances (Basic Life Support)

Auteur Topic: BLS Ambulances (Basic Life Support)  (gelezen 224355 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Pleegkundige

• Senior gebruiker
  • Ambuvpk i.o
Reactie #330 Gepost op: 17 november 2012, 10:28:11
''Visser?'' nou eigenlijk is het een Miesen, maar veel mensen noemen het een Visser omdat dit type door Visser leeuwarden geleverd word. ;)
De kale carosserie komt direct bij Miesen Bonn vandaan (voormalig concurrent op het gebied van lage mercedes ambulances, nu leverancier) maarjah daar zullen we maar niet over beginnen, beetje een lang verhaal  ::). mooie foto trouwens  :)
http://www.miesen.de/download/?angebotsprospekt+bonna+vf212+-+englisch.pdf
Ik vermoed dat ze deze rechtstreeks bij Miesen vandaan hebben, aangezien er geen Visser logo op de welbekende plek staat.
Ambulanceverpleegkundige i.o | CCU verpleegkundige │ MC verpleegkundige │ PHTLS │ ALS │ Burgerhulpverlener Hartveilig Wonen │ Veluwse Wens Ambulance

mark hes

• Senior gebruiker
Reactie #331 Gepost op: 17 november 2012, 15:50:14
Ik vermoed dat ze deze rechtstreeks bij Miesen vandaan hebben, aangezien er geen Visser logo op de welbekende plek staat.
Ik heb inderdaad een foutje gemaakt  e050, het voertuig is via Amstra geleverd. Amstra was Miesen importeur voor Nederland, en zei hadden Witte kruis als klant, Amstra/Miesen had ook eerder een VF211 (vorig model) en mercedes sprinters geleverd aan Witte kruis.

Visser Leeuwarden leverd een zelfde model aan RAVU en deze voertuigen worden op het forum over het algemaan ''Visser'' genoemd, onterecht vind ik overigens, want de kale carosserie komt direct bij Miesen Bonn vandaan omdat de Nederlandse import via Amstra is gestaakt (failisement in juni dit jaar).  ;)

mark hes

• Senior gebruiker
Reactie #332 Gepost op: 17 november 2012, 16:09:13
foto's vertellen meestal wat meer dan alleen een verhaaltje   :)

foto  Sjors Vercoulen, opnieuw geupload want ik wil wat vergelijken

Dit is een Miesen geleverd door Amstra, voertuig heeft geen Visser logo voor het achterwiel.

foto Visser Leeuwarden

Dit voertuig is volgens veel personen op dit forum een ''Visser'', want er is een Visser stickertje voor het achterwiel geplakt, terwijl deze ambulance er precies hetzelfde uit ziet als een Miesen geleverd door Amstra, en dit voertuig is precies hetzelfde voertuig als het topmodel op de site van Miesen Bonn duitsland.

foto: Miesen Bonn

http://issuu.com/cmiesen/docs/bonna
http://www.miesen.de/download/?vfw_bonna_7407_10.pdf

Ik zeg overigens niet dat Visser Leeuwarden er niet heel wat werk mee heeft, voertuig komt kaal aan en er moet een compleet interieur in gebouwd worden, overigens bijna gelijk aan het interieur dat Miesen inbouwd, zelfde leverancier misschien :-X  ;)

Neetje

• ICTer
  • Forum gebruiker
  • Zwaailichten/balken en sirene verzamelaar
Reactie #333 Gepost op: 17 november 2012, 16:24:22
De 'Visser' voertuigen die hier beschreven staan komen allemaal bij Miesen vandaan, ook de RAVU auto's ;)
Visser heeft deze voertuigen via Amstra gekocht bij Miesen in Duitsland, daar is bijna het volledige interieur erin gebouwd. Het enige wat ze bij Visser gedaan hebben is het afwerken van het interieur en het inbouwen van wat apparatuur ;) En natuurlijk het Visser plakkertje erop plakken.

Bron: eigen waarneming

mark hes

• Senior gebruiker
Reactie #334 Gepost op: 17 november 2012, 17:33:28
De 'Visser' voertuigen die hier beschreven staan komen allemaal bij Miesen vandaan, ook de RAVU auto's ;)
Visser heeft deze voertuigen via Amstra gekocht bij Miesen in Duitsland, daar is bijna het volledige interieur erin gebouwd. Het enige wat ze bij Visser gedaan hebben is het afwerken van het interieur en het inbouwen van wat apparatuur ;) En natuurlijk het Visser plakkertje erop plakken.

Bron: eigen waarneming
Kijkaan, dank voor de aanvulling  O0. Jouw info klopt over het algemeen wat beter dan die van mij e050, kennelijk zit je dicht bij het vuur 0098.

Ik heb ooit een een foto toegestuurd gekregen van een erg kale Miesen die bij Visser in Leeuwarden op de foto was gezet, en ging er dus vanuit dat Visser het interieur nog steeds helemaal met de hand opbouwd.  ;)
foto: RAVU/Visser ( en het is een Miesen  098uo)

INRI

• Senior gebruiker
Reactie #335 Gepost op: 29 december 2012, 17:43:16

Dienst: Ambulancedienst Noord en Oost Gelderland
Roepnummer:  06-471
Type voertuig:   Ambulance
Merk / Type chassis:   Volkswagen Transporter T5 Ans
Kenteken:   53-GJV-8
Datum in dienst:  2008

Zag hem vandaag staan bij de VW dealer (Autohaas) in Apeldoorn

RamonVersteeg

• Senior gebruiker
Reactie #336 Gepost op: 29 december 2012, 18:05:52

Zag hem vandaag staan bij de VW dealer (Autohaas) in Apeldoorn

Laatst omgenummerd van 471 naar 412

Bernt

• Senior gebruiker
Reactie #337 Gepost op: 6 januari 2013, 22:12:21

Dienst: RAV Brabant Midden- West- Noord
Roepnummer: 21-442
Soort voertuig: Zorgambulance
Merk & type: Volkswagen T5 ANS
Bijzonderheden: Ex-ambulance 21-103 en 21-442 B-Ambu

Eerste Zorgambulance van de RAV Brabant?
Ennu als Wensambulance:
http://www.ambumedia.nl/wensambulance-limburg/pagina1.htm
De nieuwe 21-442 en 20-441 worden op dit moment ingericht op de post.

Ook de 20-102 is weg.

Arno-BN

• Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
  • Senior gebruiker
  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
Reactie #338 Gepost op: 6 januari 2013, 23:11:49
Ik miste de ANS al op de post de laatste periode :P

Nils

• Verkeersregelaar, AED & EHBO, verzamelaar ambulancefoto's
  • Forum gebruiker
    • AmbuMedia
Reactie #339 Gepost op: 11 januari 2013, 00:54:38
Sinds kort heeft RAV Limburg Zuid ook een zorgambulance. Ze hebben de ex 33 omgetoverd tot zorgambulance het roepnummer is 24002 als ik goed had gezien.

Bijna goed. Het is 24402.
Jeroen, weet jij of die hele nieuwe, lage mercedessen, inmiddels al afgeleverd zijn?