Weet je ook waarom er gekozen is voor het "oude" model Mercedes E-Klasse?
Of heeft dat ook te maken met het probleem dat Visser Carrosserie heeft met de levering van de E-Klasse?
Alle voertuigbouwers die een verlengd mercedes onderstel bestelde bij Binz hebben problemen met de levering want Binz is gewoon gestopt met de productie. (
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=25097.180 laatste bericht op deze pagina)
VZA internationaal heeft altijd wel een lage mercedes ambu gahad en in dit geval is het dus een Miesen geworden (ik vermoed trouwens dat dit de goedkopste lage ambu is door het recht toe techt aan disign.)
Miesen duitsland is maar een klein bedrijf dus misschien lopen ze gewoon achter met levering.
Maar die nieuwe Miesen Bonna 212L (laatste nieuwe model e classe) zie ik nou ook niet echt regelmatig op de foto en ik vraag me eigenlijk af of die ambulance al in serie productie word gemaakt, want tot nu toe heb ik maar 2 verschillende auto's gezien van de nieuwe Miesen. Die twee ambulances kunnen bijvoorbeeld gewoon testauto's zijn. Het is ook mogelijk dat de eerste nieuwe Miesen, de variant van ADAC, gewoon een dummie was die niet eens op de weg mag. Zo krijgen de opbouwers tenslotte ook het eerste dummie chassis aangeleverd lang voordat de nieuwe e klasse bij het publiek word geintrodoceerd.
Het is in het verleden ook voorgekomen dat er nog oude verlengde ambulances werden afgeleverd op het moment dat er al een nieuw type op de weg was, dit is omdat het verlengen vaak langer duurt omdat de station pas op een later tijdstip aan het leveringsprogramma word toegevoegd.
Het zijn wat mogenlijkheden die bij me te binnen schieten, maar verder weet ik er ook niet het fijne van.