Optreden politie in uitzending wegmisbruikers 9 mei 2010

Auteur Topic: Optreden politie in uitzending wegmisbruikers 9 mei 2010  (gelezen 5779 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

peebee

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 986
Via GeenStijl:

http://www.youtube.com/watch?v=RI-kT1hzVJ8#t=06m12s

(Filmpje begint op 6:12)
=====

En het dan nog raar vinden dat er onbegrip en polarisering ontstaat bij een groot deel van de samenleving.

Zelf sta ik ook verbaasd over het feit dat deze man niet op een hardere manier wordt aangepakt....


If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #1 Gepost op: 10 mei 2010, 11:49:32
http://www.youtube.com/watch?v=RI-kT1hzVJ8#t=06m12s

Als ik dit zo kijk (vanaf 6.30 min) dan is het kennelijk niet streng genoeg.......

Jammer dat deze agent voor de oog van de natie laat zien dat je er met een grote bek relatief goed van af komt en dat het geen consequenties heeft.  >:(
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #2 Gepost op: 10 mei 2010, 11:52:44
Als ik dit zo kijk (vanaf 6.30 min) dan is het kennelijk niet streng genoeg.......

Heb me hier gisteravond ook aan zitten ergeren. Brutaal mannetje, komt er wel heel makkelijk mee weg.


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #3 Gepost op: 10 mei 2010, 12:13:31
Via GeenStijl:

http://www.youtube.com/watch?v=RI-kT1hzVJ8#t=06m12s

(Filmpje begint op 6:12)
=====

En het dan nog raar vinden dat er onbegrip en polarisering ontstaat bij een groot deel van de samenleving.

Zelf sta ik ook verbaasd over het feit dat deze man niet op een hardere manier wordt aangepakt....
Normaal gesproken zie ik wegmisbruikers als een verkapte vorm van propaganda, maar hier wordt de grens van het toelatbare behoorlijk overtreden. Maar goed dat ik geen politieagent ben, want ik had mijn zelfbeheersing met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid verloren. Respect voor Theo Gorter. :)


Daarintegen, wat kan je doen tegen die camara? Ja natuurlijk aan de regels houden, maar een kapot lampje of een ander kleinigheidje kan altijd zonder dat je het in de gaten hebt.
Alleen een waasje over het hoofd maakt je niet onherkenbaar, je omgeving herkent je auto toch wel.

Blik op de weg heb ik wel hoog in het vaandel staan.
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


peebee

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 986
Reactie #4 Gepost op: 10 mei 2010, 12:21:51
Ach, direct verdedigend gedrag, wegrijden, gelijk brullen ik heb geen rijbewijs, check me maar na dan weet je met wie, etc, etc. Ik had na 1 minuut al getrakteerd op een bak koffie op het bureau om eens even een goed gesprek te hebben en alles haarfijn uit te zoeken. Daarnaast zou dit soort gedrag (zonder aanleiding agressieve gejegening) elke vorm van waarschuwen direct omzetten in een sanctie.

Ik snap werkelijk waar niet waarom je, je als agent zo laat schofferen. Als je respect wilt, moet je dat afdwingen. Hiermee geef je een verkeerd precedent waarmee je deze jongen het gevoel geeft dat hij met een grote bek wel weg komt.

Diverse onderzoeken hebben aangetoond dat deze jongens het beste reageren als je respect afdwingt. Het gedoog en vermanend vinger beleid leidt ertoe dat deze jongens juist het respect kwijtraken. Totaal verkeerde signaalwerking!!!!!

(En nee ik ben geen PVV stemmer, en nee ik discrimineer niet. Als hier een rozige boerenjongen in had gezeten had ik exact hetzelfde gezegd, behalve het feit dat er onderzoeken zijn. Voor zover ik weet is er nog niemand geweest die onderzoek heeft gedaan naar de bejegening van boerenjongens in het kader van veiligheid en samenleving op de boumanstichting na :):):))

Maar goed, daarom ben ik bij de rode auto's en zwarte pakken gegaan ipv witte auto en stemmig blauw :):):)
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #5 Gepost op: 10 mei 2010, 13:26:39
Heb me hier gisteravond ook aan zitten ergeren. Brutaal mannetje, komt er wel heel makkelijk mee weg.

Ik kreeg er gewoon kippenvel van...arghhhhhh
Had hij bij mij niet moeten doen.


Dokterswacht

  • fotograaf/AED bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 691
Reactie #6 Gepost op: 10 mei 2010, 13:43:54
Ik heb me ook zitten verbazen dat deze bestuurder zonder problemen door mag rijden na "een goed gesprek" met de betreffende agent. Ik zie voldoende reden om het gesprek op het bureau te houden ipv aan de kant van de weg.


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #7 Gepost op: 10 mei 2010, 13:49:14
Er waren nog wel wat mogelijkheden geweest om te bekeuren.

Remlichten hadden ze in de auto al besloten om hier een waarschuwing voor te geven. Dus daar kan je niks mee.

Maar op de vraag mag ik u rijbewijs zegt de bestuurder heb ik niet. Das bon een(op eerste vordering ben je verplicht het rijbewijs te tonen). En zeker bij dit soort klanten kun je daar naar mij idee gewoon voor schrijven. Daar naast had ik ook een technische controle gedaan(gezien de remlichten en de ruitenwisser) je weet namelijk niet wat er allemaal nog meer mis is.
Dat meneer agressief is mag dat niet weer houden deze uit te voeren. Niet mee werken dan gaat de auto op grond van de WVW gewoon mee naar het bureau voor onderzoek. En als meneer niet wil mee werken dan mag hij ook mee voor 184 strafrecht.

Na mijn bescheiden mening negeert hij ook het stopteken expres. Dus had daar absoluut een bon voor gegeven(het is dat hij klem werd gezet anders was hij vast door gereden.

Buiten dat vind ik het absoluut niet handig naar wat er was gebeurd dat de collega in de deur gaat zitten. Een dot gas en je heb echt een probleem.

gr
Mike


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #8 Gepost op: 10 mei 2010, 14:00:16
E.e.a. samengevoegd. O0


P2000man

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 157
  • At work
Reactie #9 Gepost op: 10 mei 2010, 14:49:26
Goh, die gozer probeert ze gewoon uit de tent te lokken, die agenten draaien vast al een tijd mee, en zijn wel wat gewend.
Als je als agent al op de kast zit van een BOE !! dan past het werk niet bij je.
Dat die wat meer prenten had mogen krijgen ben ik het wel mee eens.