Optreden politie in uitzending wegmisbruikers 9 mei 2010

Auteur Topic: Optreden politie in uitzending wegmisbruikers 9 mei 2010  (gelezen 5616 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

peebee

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 986
Reactie #10 Gepost op: 10 mei 2010, 15:16:44
Goh, die gozer probeert ze gewoon uit de tent te lokken, die agenten draaien vast al een tijd mee, en zijn wel wat gewend.
Als je als agent al op de kast zit van een BOE !! dan past het werk niet bij je.
Dat die wat meer prenten had mogen krijgen ben ik het wel mee eens.

Is dat zo?? Of is het gedrag dat jij beschrijft deels oorzaak van het feit dat het respect voor gezagsdragers afneemt; Niet alles zo serieus nemen.

Ik predik geen politiestaat of boeman; Maar als een agent je iets wil zeggen heb je je mond te houden. Toon je dat respect niet, dan wordt je ook daar op aangesproken; komt er dan nog meer jibberish uit; mee........

En ik snap best dat er momenten zijn waarop het optreden gedoseerd moet worden ivm groepsdynamiek etc. Tenzij deze man last heeft van MPS, was daar geen sprake van, en was het gewoon een burger die zijn fatsoen niet kan houden als hij ergens op aangesproken wordt. Sterker nog, hij begint gelijk met dwarsliggen en verdedigen. Misschien had ie een slechte dag, was zijn kat er met het konijn van de buren vandoor gegaan, noem maar op. Geen excuus!

Nogmaals, ik ben geen agent, ik ben zelf burger en daarnaast nog vader. Als mijn zoon of dochter zo doen, is er geen excuus en gaan ze maar even op de gang brommen totdat ze weer normaal doen. Dan komt er een goed gesprek over het hoe en waarom. Pas daarna volgen de eventuele sancties (in het geval met mijn kinderen vaak een sorry van broer tegen zus of andersom en een goede knuffel) als daar een noodzaak voor is. Bovenaan staat een normale conversatie met elkaar, als dat niet kan, dan gaan we even afkoelen totdat wel kan.....
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #11 Gepost op: 10 mei 2010, 15:20:25
Ik moet zeggen, dat ik me ook heb geirriteerd maja. Wat mij ook ERNSTIG verbaasde was dat de collega de deur opentrok en in de deur opening gaat zitten..... Als deze jongeman besluit ervandoor te gaan dan eindig je onder de auto.........

Al met al, had ik deze situatie heeeel anders aangepakt maar dat lijkt me niet iets om hier te bespreken.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


riesbruins

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 421
Reactie #12 Gepost op: 10 mei 2010, 15:37:36
Op het risico dat ik op lange tenen trap wil ik er ook wat van zeggen.

Hoe vaak komt het in het programma niet voor dat niet alle bekeuringen gegeven worden? Hoe vaak komt het in het programma niet voor dat een bestuurder net op het randje van beledinging zit?.

Volgens miij gebeurd bovenstaande bijna elke aflevering alleen daar hoor je niemand over. Komt het misschien door de etnische achtergrond van de bestuurder dat iedereen het nu te ver vindt?

De bestuurder doet in principe niets verkeerd. Hiij zit op het randje dat is waar, maar een agent die gewoon in je auto gaat zitten mag je verzoeken buiten je auto te blijven. Nu weet ik ook wel dat er verschillende manieren van verzoeken zijn, Maar zolang je niet beledigt is er niets aan de hand.

De agenten handelen dus prima. Lekker uit laten tieren en dan een prent geven. Net zoals ze bij een ieder ander zouden doen.
Brandweerdoctrine de theorie achter het brandweer vak. twitter: @brandweerdoctri  Alles wat ik post doe ik op persoonlijke titel


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #13 Gepost op: 10 mei 2010, 15:43:01

Volgens miij gebeurd bovenstaande bijna elke aflevering alleen daar hoor je niemand over. Komt het misschien door de etnische achtergrond van de bestuurder dat iedereen het nu te ver vindt?


Met alle respect, maar toen meneer 'Ik ben van adel' bij zo'n programma (BODW of Wegmisbruikers weet ik niet meer) op TV kwam viel ook het halve land over hem heen.

Zulk gedrag hoort niet, is disrespectvol en ik kon uit het filmpje niet afleiden dat het iemand met een andere etnische afkomst was. Gelukkig heb ik geen ambities om agent te worden want dan had ik toch moeite gehad mijn zelfbeheersing te houden >:(
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


peebee

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 986
Reactie #14 Gepost op: 10 mei 2010, 15:54:10
:)

Ik kan in iedergeval vanuit mijn standpunt redeneren. Achtergrond boeit me niet. Ik zie niet alle afleveringen (tegenwoordig zelfs zelden).

Als jij dit randje vind, is dat jouw keuze; Stel je voor dat wij allemaal dezelfde mening hadden. Dan was er geen discussie, geen forum en leren we met zijn allen niets bij :):):)  Mijn tenen zijn niet zolang hoor :):):):)

Naar mijn mening gaat hij over het randje: door weg te rijden en daarna frontaal (verbaal) de aanval te kiezen. (nog los van het melden dat hij geen rijbewijs heeft).

Ik ben het eens met de stelling dat hij ondanks de herrie en de toet-toet, op geen enkel moment verbaal over de schreef gaat in inhoudelijke zin. Maar het totaal plaatje toont geen respect en zou hij wat mij betreft even tien tellen in de hoek mogen staan (vrij vertaald naar de harde foei van Donner).
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #15 Gepost op: 10 mei 2010, 16:08:40
(...)

Nogmaals, ik ben geen agent, ik ben zelf burger en daarnaast nog vader. Als mijn zoon of dochter zo doen, is er geen excuus en gaan ze maar even op de gang brommen totdat ze weer normaal doen. Dan komt er een goed gesprek over het hoe en waarom. Pas daarna volgen de eventuele sancties (in het geval met mijn kinderen vaak een sorry van broer tegen zus of andersom en een goede knuffel) als daar een noodzaak voor is. Bovenaan staat een normale conversatie met elkaar, als dat niet kan, dan gaan we even afkoelen totdat wel kan.....




Zoals veel zaken pakken ze het in de UK wel publiekelijk aan  ;):



riesbruins

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 421
Reactie #16 Gepost op: 10 mei 2010, 16:11:38


Ik ben het eens met de stelling dat hij ondanks de herrie en de toet-toet, op geen enkel moment verbaal over de schreef gaat in inhoudelijke zin.

Precies vandaar mijn opmerking over "op het randje zitten". waar mijn randje is maakt in deze discussie niet zo veel uit.



Naar mijn mening gaat hij over het randje: door weg te rijden en daarna frontaal (verbaal) de aanval te kiezen. (nog los van het melden dat hij geen rijbewijs heeft).


Helaas is ook het wegrijden en daarna de aanval kiezen ook "normaal" in het programma. En laten we wel wezen daarom maken ze het programma ook. Een bestuurder die zegt "ja meneer de agent u heeft gelijk" zie je veel minder vaak dan scheldende en tierende mensen. Dat is immers wat de kijker willen zien anders kijk je niet volgens mij.

Met alle respect, maar toen meneer 'Ik ben van adel' bij zo'n programma (BODW of Wegmisbruikers weet ik niet meer) op TV kwam viel ook het halve land over hem heen.

Volgens mij was het toen vooral leed vermaak naar de man toe. Ik kan me geen opmerkingen herrinneren dat de man meegenoemen moest worden naar het bureau voor een gesprek zoals ik nu wel gelezen heb.

Ik kan zo snel de topic hier niet vinden (is die er wel?) dus kan niet kijken wat toen de opmerkingen waren. Ik weet wel welk fragement je bedoel , maar kan me de harde opmerkingen niet herrinneren.
Brandweerdoctrine de theorie achter het brandweer vak. twitter: @brandweerdoctri  Alles wat ik post doe ik op persoonlijke titel


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #17 Gepost op: 10 mei 2010, 16:50:08
Volgens miij gebeurd bovenstaande bijna elke aflevering alleen daar hoor je niemand over. Komt het misschien door de etnische achtergrond van de bestuurder dat iedereen het nu te ver vindt?

Hier sla je de plank behoorlijk mis! Ik vind het zelfs beledigend overkomen tegenover de andere forummers.
Regelmatig staan fragmenten van welk programma dan ook ter discussie. Het maakt geen snars uit of iemand geel, wit, bruin of paars is of  welk accent er dan ook meespeelt. Opvallende fragmenten worden zonder aanzien des persoons bediscussieerd.


riesbruins

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 421
Reactie #18 Gepost op: 10 mei 2010, 20:49:01
Hier sla je de plank behoorlijk mis! Ik vind het zelfs beledigend overkomen tegenover de andere forummers.
 
Als ik iemand beledigd heb dan mijn excuus dat is niet de bedoeling geweest.

Regelmatig staan fragmenten van welk programma dan ook ter discussie. Het maakt geen snars uit of iemand geel, wit, bruin of paars is of  welk accent er dan ook meespeelt. Opvallende fragmenten worden zonder aanzien des persoons bediscussieerd.

Ik heb de zoek optie gebruikt en daar geen berichten gevonden die van dezelfde felheid waren als die hier staan. zoek maar eens op wegmisbruikers en zie hoe veel (of eigenlijk weinig) berichten er zijn.

Misschien bedoelen de forumleden het niet zo net zoals mijn opmerking kennelijk verkeerd overkomt. Ik vindt het gewoon vreemd dat iedereen tegen is terwijl de bestuurder niet beledigd of zo. Hij doet het op het randje. De politie agent doet het super goed  blijft rustig laat zich niet gek maken en geeft gewoon de prent
Brandweerdoctrine de theorie achter het brandweer vak. twitter: @brandweerdoctri  Alles wat ik post doe ik op persoonlijke titel


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #19 Gepost op: 10 mei 2010, 20:58:10
Als ik iemand beledigd heb dan mijn excuus dat is niet de bedoeling geweest.

Ik heb de zoek optie gebruikt en daar geen berichten gevonden die van dezelfde felheid waren als die hier staan. zoek maar eens op wegmisbruikers en zie hoe veel (of eigenlijk weinig) berichten er zijn.

Misschien bedoelen de forumleden het niet zo net zoals mijn opmerking kennelijk verkeerd overkomt. Ik vindt het gewoon vreemd dat iedereen tegen is terwijl de bestuurder niet beledigd of zo. Hij doet het op het randje. De politie agent doet het super goed  blijft rustig laat zich niet gek maken en geeft gewoon de prent

Mijn punt was en is: of het nou een brandweerman is die de fout in gaat, een agent (onlangs nog, Dordrecht), een ambulancechauffeur, of dat flitsteam, de directeur van VVN, een pipo uit wegmisbruikers (dat vrouwtje met haar erf, van adel) weet ik het allemaal: zonder aanzien des persoons. Dat was mijn punt.  O0 Als iemand direct over kleurtjes begint, voel ik mij geroepen even te reageren. Iedereen kan en mag bediscussieërd worden, kleurtjes spelen geen rol.  O0

Inhoudelijk: ik vind ook dat de politiemensen rustig zijn gebleven. Maar alles bij elkaar: de duw die hij de diender gaf in de auto, negeren stopteken in eerste instantie, defecten aan het voertuig, gordeltje, het agressieve gedrag...vind ik dat ie erg makkelijk weg komt met dat schofterige gedoe.

En de lichaamstaal van de agent spreekt ook boekdelen. Zag er ongemakkelijk uit, kreeg er een beetje ''plaatsvervangende schaamte'' van. Maar zo zie je maar, een ieder interpreteert bepaalde fragmentjes weer anders.